عمومی

خاموشی امنیت در تاریکی شهر

جنایتکاران در هر کجای دنیا که هستند تاریکی را ترجیح می دهند. زیرا پرده سیاه شب فعالیت های آنها را نیز می پوشاند از جمله پناهگاه های وحشتناک معتادان که کوچکترین اتفاقی که می افتد نوشیدن انواع مواد مخدر است.

به گزارش باراناخبر مربای مربا او نوشت: «حضور شبانه در برخی از محله‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های تهران دل‌خراش است. تاریکی در این مکان ها به قدری متراکم و نور ضعیف است که احساس ناامنی در بین رهگذران بیشتر می شود. در واقع در برخی بزرگراه ها و جاده های اصلی اتفاق افتاده است که تاریکی باعث تصادف شده و یا در بسیاری از پارک ها تکرار شده است که در پشت پرده کم نور لامپ های کم نور احساس خطر زنده شده است. به طور غیر معمول شهر تهران شهر کم نور است و این برای اهالی شهر اتفاق خوشایند نیست، مگر جنایتکارانی که تجارتشان با تاریکی پیوند خورده است.

برای تاثیر نور در ایجاد احساس امنیت در افراد، مطالعات زیادی در کشورهای مختلف دنیا انجام شده است. از جمله در دانشگاه شفیلد، انگلستان، جایی که محققان ثابت کردند که روشنایی خیابان ها می تواند با ایجاد حس امنیت به بهبود کیفیت زندگی کمک کند. با این حال، آنها معتقدند که این کار هزینه زیادی دارد.

البته این را هم بگوییم که حتی در مورد روشنایی شهرها هم اتفاق نظر وجود ندارد و برخی در مورد تأثیر منفی نورهای مصنوعی بر حیات وحش و طبیعت صحبت می کنند، اما وقتی صحبت از امنیت و احساس خوب در شب شهرها می شود. ، به نظر می رسد در این زمینه باید منطقی تر باشد. عملکرد.

تاریکی و پناهگاه موزاییکی

جنایتکاران در هر کجای دنیا که هستند تاریکی را ترجیح می دهند. زیرا پرده سیاه شب فعالیت های آنها را نیز می پوشاند از جمله پناهگاه های وحشتناک معتادان که کوچکترین اتفاقی که می افتد نوشیدن انواع مواد مخدر است.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به این پناهگاه ها ابراز نگرانی می کند و آنها را به بحث تاریکی نقاط حفاظت نشده پایتخت مرتبط می کند. وی در گفت و گو با ایلانا تلاش برای ساماندهی معتادان خیابانی را مطلوب می داند، اما خاطرنشان می کند که اگر تجمع این افراد منجر به انحلال پناهگاه های اصلی و تشکیل سرپناه های پراکنده و موزاییکی در سطح شهر شود، بدیهی است که این امر یک امر نیست. چیز خوب. به خصوص در تهران که موقعیت های آسیب پذیر زیادی دارد. .

این سخنان سخنران است: وجود موقعیت‌های آسیب‌پذیر فراوان در شهر می‌تواند زمینه ساز شکل‌گیری بیشتر پناهگاه‌های موزاییک در تهران شود. این در حالی است که متأسفانه از این قبیل مکان ها در تهران زیاد داریم که در شب کاملا تاریک و بدون حفاظ هستند و بستر لازم را برای حضور معتادان فراهم می کنند.

جالب است که نادال این تاریکی و تهدید را تنها برای جنوب شهر نمی داند، بلکه اذعان دارد که حتی در شمال شهر نیز نقاط آسیب پذیر زیادی وجود دارد که به دلیل نبود امکانات روشنایی شهری به سکوی مناسبی تبدیل شده اند. . برای تشکیل پناهگاه های موزاییکی.

چرا شهر تاریک است؟

البته بحث تاریکی شهری نباید فقط معتادان باشد. از آنجا که کمبود روشنایی منجر به یک قطار از مشکلات می شود. از جمله تصادفاتی که رئیس اداره تصادفات پلیس راه پایتخت گفت که چندی پیش طبق تحلیل ها و بررسی های انجام شده حدود 44 درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران در تاریکی شب و تاریکی شب رخ می دهد. ساعت (به دلیل دید ضعیف و دید ضعیف). در واقع این مسئول در جایگاه مقصران تاریکی شهر قرار گرفت و گفت: در حوادثی که به دلیل کمبود نور رخ می دهد، سازمان مربوطه مقصر است و باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد و خسارت وارده را بپردازد. .

اما چرا وظیفه روشن نگه داشتن شهر که وزارت نیرو آن را بر عهده شهرداری ها می داند گاهی به درستی انجام نمی شود و به تدریج بر تعداد نقاط تاریک شهر افزوده می شود؟

از نگاه محمدعلی پورنیا کارشناس امور شهری، اگر به دنبال پاسخ باشیم، این مشکل دلایل متعددی دارد که او به جام جم توضیح می دهد. وی می گوید: در سال های اخیر در ماه های گرم سال به دلیل کمبود برق، میزان روشنایی شهرها برای کمک به شبکه برق کشور به عمد کاهش یافته است که اقدام قابل قبولی است. اما نکته اینجاست که فقط کمک های نیروگاهی نیست که پشت تاریکی شهرها است. زیرا بخش زیادی از وسایل روشنایی شهر توسط دزدان، معتادان و افرادی از این دست که از تاریکی سوء استفاده می کنند به سرقت رفته یا عمدا تخریب می شود. تجهیزاتی که البته یا تعویض نمی شوند یا خیلی دیر اتفاق می افتد.

پورنیا البته دلیل دیگری را برای تاریکی برخی نقاط شهر و عدم اعتراض مردمی عنوان می کند که جای تاسف و قابل تامل دارد. واقعیت این است که بسیاری از بخشداران برای اطلاع از وضعیت، شب ها به منطقه خود نمی آیند، بلکه روز سفر می کنند و اگر شب هم سفر می کنند با وسایل سازمانی است که از پشت پنجره ها. واقعیت ها را نمی توان به وضوح دید.

طرح ارتقای ایمنی زنان چه شد؟

تقریباً دو سال پیش شورای شهر پنجم تهران از طرح ارتقای ایمنی زنان در مناطق 22 گانه پایتخت رونمایی کرد، طرحی که در آن زنان می توانند با سامانه 137 از فضاهای حفاظت نشده شهری اطلاع دهند. نماینده اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایمن سازی پارک ها ، فعالیت اتوبوس شبانه و تقویت روشنایی در برخی نقاط در راس درخواست بانوان قرار دارد و 137 بلافاصله پس از هر تماس اقدامات لازم را انجام می دهد. در آن زمان زهرا نژاد بهرام، یکی از اعضای شورای پایتخت معتقد بود که توسعه و اصلاح برخی از فضاهای شهری در افزایش ایمنی زنان تاثیرگذار است. با وجود این، زنان همچنان تقاضایی برای ایمنی شبانه در شهر دارند که بخش زیادی از آن به روشنایی معابر مربوط می شود، موضوعی که تجربیات زیسته ما نشان می دهد جدی گرفته نمی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا