عمومیکسب و کار برتر ایرانی

اجاره سند برای وام جانبازی

وام مسکن ایثارگران، وامی است که به مشمولین واجد شرایط، نظیر جانبازان 25 درصد به بالا،  در راستای خرید یا ساخت خانه، اعطا شده و سقف میزان تسهیلات آن، بسته به جمعیت شهری که متقاضی در آن، قصد ساخت یا خرید مسکن را دارد، از از سیصد میلیون تومان تا ششصد میلیون تومان می باشد. نحوه ثبت نام وام مسکن ایثارگران ۱۴۰۲ نیز با مراجعه به سامانه مخصوص این امر و تکمیل فرم تقاضای دریافت وام، خواهد بود.

برای مشاوره شرایط و نحوه دریافت وام مسکن ایثارگران

با توجه به خدمات ارزنده و احترام ایثارگران و جانبازان، در کشور ما، قانونی تحت عنوان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در سال 1391، تصویب شد که در آن، برخی امتیازات و قواعد و شرایط برخورداری از این امتیازها، برای جانبازان، ایثارگران، خانواده های شهدا و مفقود الاثران زمان جنگ، پیش بینی گردید.

وام مسکن نیز از جمله امتیازات و تسهیلاتی بود که به موجب این قانون، برای ایثارگران، مورد پیش بینی قرار گرفت و بعدها قواعد و تغییرات آن، به موجب تصویب نامه های مختلف، اندکی تغییر یافت و تا کنون، یعنی تا سال 1402 نیز، همچنان به مشولین و ایثارگران، تعلق می گیرد؛ البته به شرطی که شرایط ثبت نام برای دریافت آن را داشته باشند و درخواست خود را برای دریافت وام، کاملا مطابق نحوه و مراحل مخصوص ثبت نام این وام، انجام دهند.

از این رو، در مقاله حاضر، قصد داریم بگوییم که وام مسکن ایثارگران چیست، مشمولین آن، چه کسانی هستند، سامانه ثبت نام برای دریافت آن، چه سامانه ای است و شرایط دریافت این وام، چه می باشد؛ سپس، نحوه ثبت نام وام مسکن ایثارگران را توضیح داده، سقف میزان این تسهیلات در سال ۱۴۰۲ را گفته و توضیح دهیم، میزان آن، نسبت به سال های گذشته، چه مقدار، افزایش یافته است.

وام مسکن ایثارگران چیست

ایثارگران و جانبازان، از جمله افراد مهم و مورد احترام در جامعه هستند که در دفاع از آب و خاک این مرز و بوم، بخشی از سلامت جسمانی و روانی خود را از دست داده اند و از این رو، دولت، در راستای حمایت از آن ها، تسهیلاتی را برای این افراد، در نظر گرفته است. از جمله این تسهیلات که سقف میزان و مبلغ آن، سالانه افزایش می یابد، وام مسکن ایثارگران و سند اجاره ای است که  یکی از  بوده و به طور معمول، زمان ثبت نام آن، از تیر ماه هر سال تا خرداد ماه سال بعد است، سود این وام، 4 درصد و بازپرداخت آن، 20 ساله می باشد .

بنابراین، در پاسخ به این پرسش که وام مسکن ایثارگران چیست؟ باید گفت، این وام، یکی از انواع وام ها و تسهیلات حمایتی دولت، در راستای کمک به خرید یا ساخت مسکن ایثارگرانی است که مسکن مناسب یا مسکن شخصی ندارند و یا در صورت دریافت تسهیلات مسکن، پیش از این، موفق به تهیه یا ساخت مسکن نشده اند. در ادامه در خصوص مشمولین این وام و شرایط دریافت این تسهیلات، توضیح خواهیم داد.

سامانه وام مسکن ایثارگران ۱۴۰۲

همانطور که نهادهای دولتی ای نظیر اداره ثبت اسناد و املاک، در راستای رفاه مراجعین خود و ارائه خدمات الکترونیک، را راه اندازی کرده اند، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای رفاه حال ایثارگران، سامانه مخصوصی برای اعطای خدمات الکترونیکی به ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان، راه اندازی نموده است که این سامانه، در زمینه وام مسکن ایثارگران نیز اعطای خدمات الکترونیکی می نماید.

علاوه بر امکان ثبت درخواست وام ایثارگری، درخواست صدور کارت ایثارگری، امکان پرسش و پاسخ در خصوص مسائل مربوط به ایثارگران و دریافت فیش حقوقی ایثارگران، از دیگر امکانات این سامانه بوده که با ورود و ثبت نام در آن، در دسترس متقاضی خواهد بود.

شرایط دریافت وام مسکن ایثارگران 1402

چنانچه مشمولین دریافت وام مسکن ایثارگران، بخواهند اقدام به ثبت نام برای دریافت این وام کنند باید، از شرایط دریافت تسهیلات وام مسکن ایثارگران، برخوردار باشند، در غیر این صورت، حتی در صورتی که شخص، در گروه کسانی باشد که وام به او تعلق می گیرد، نمی تواند از وام، بهره مند شود. این شرایط، عبارتند از:

فرد متقاضی، یا جانباز 25 درصد به بالا؛ یا آزاده؛ یا خانواده شهدا و مفقود الاثر ها (فرزند، همسر، والدین)؛ یا خانواده جانبازان و آزادگان متوفی ای که تا پیش از فوت از وام مسکن ایثارگران، استفاده نکرده است، باشد.

افراد مشمول، فاقد مسکن بوده یا مسکن آنان، نامناسب باشد و تا زمان درخواست وام نیز از تسهیلات مسکن ایثارگری، استفاده نکرده باشند؛ مگر اینکه متقاضی، جانباز 70 درصد به بالا بوده، مسکن مناسبی نداشته و تسهیلات قبلی خود را پرداخت نموده باشد.

درخواست و ثبت نام برای دریافت وام مسکن ایثارگری، از ابتدای تیرماه هر سال و حداکثر تا پایان خرداد ماه سال بعد، ثبت شود. متقاضی، سند زمین یا ملکی که خریداری کرده یا در حال ساخت است را به عنوان تضمین، به بانک ارائه دهد و توان بازپرداخت وام با سود 4 درصد را داشته باشد. شایان ذکر است، در مناطقی که همه اسناد، به صورت دستی و قولنامه هستند، سند دستی نیز توسط بانک، پذیرفته خواهد شد.

نحوه ثبت نام وام مسکن ایثارگران ۱۴۰۲

پس از توضیح در خصوص شرایط دریافت تسهیلات مسکن ایثارگران 1402 و سامانه ثبت نام آن، در این بخش از مقاله، قصد داریم تا در خصوص نحوه ثبت نام این وام، از طریق سامانه مخصوص آن، صحبت کنیم و مراحل آن را ضمن یک راهنمای تصویری، ارائه دهیمنحوه ثبت نام برای دریافت تسهیلات وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۲، مطابق مراحل زیر می باشد:

سپس، در این مرحله، متقاضی باید، نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه وارد نماید و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه “ورود” را انتخاب کند. در صورتی که متقاضی، ثبت نام نیست، ابتدا باید، نسبت به ثبت نام در سامانه، اقدام نماید.

در این مرحله از مراحل نحوه ثبت نام وام مسکن ایثارگران در سال 1402، متقاضی باید، شرایط و ضوابط دریافت وام را مطالعه کرده و با تیک زدن گزینه “قبول دارم”، به مرحله بعدی برود. در این گام، شخص باید، اطلاعات تکمیلی، نظیر شعبه بانک و شهری که متقاضی دریافت وام مسکن، از آنجا است را انتخاب کرده و به مرحله بعدی برود.

در این مرحله از مراحل نحوه ثبت نام وام مسکن ایثارگران۱۴۰۲، متقاضی باید، نوع وام خود (وام خرید مسکن/ وام ساخت مسکن) را تعیین کرده و به مرحله بعدی برود. در این گام، متقاضی دریافت وام مسکن ایثارگران 1402 باید، اطلاعات نمایش داده شده را تایید کرده و به مرحله بعدی برود.

در این گام، کد رهگیری ثبت درخواست فرد، به وی، نمایش داده خواهد شد و می تواند، آن را پرینت بگیرد. شایان ذکر است که ثبت درخواست ثبت نام وام مسکن ایثارگران، به منزله تعلق صد در صد وام، به فرد نیست و وی باید، منتظر پیامک بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و در صورت موافقت با درخواست وی، به بانک مربوطه، مراجعه کرده و مدارک لازم برای دریافت وام را تقدیم بانک نماید تا مراحل اداری اعطای وام، طی شده و وام، به حساب فرد، واریز گردد.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس سال گذشته بوده و به محض اعلام برای سال 1402، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

میزان وام مسکن ایثارگران

پس از توضیح پیرامون نحوه ثبت نام وام مسکن ایثارگران در سال 1402، در این بخش از مقاله، قصد داریم تا در خصوص میزان این وام صحبت کنیم و بگوییم که هر ایثارگر واجد شرایط، تا چه مبلغی، امکان دریافت وام خرید یا ساخت مسکن را از بانک های مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران، خواهد داشت.

برای این امر، باید، به تصویبنامه شماره 119991/ت60251 هـ مورخ ده مهر ماه هزار و چهارصد و دو هیئت وزیران که در اصلاح ماده 3 اصلاحی آیین‌ نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا، تصویب شده، مراجعه کرد، این تصویب نامه، مقرر می دارد

سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال جاری، به ازای هر واحد مسکونی، در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، چهار میلیارد (6/000/000/000) ریال، مراکز استان‌ ها چهار میلیارد (5/000/000/000) ریال، سایر شهرستان‌ ها سه میلیارد (4/000/000/000) ریال، روستاها دو میلیارد و پانصد میلیون (3/000/000/000) ریال و در شهرهای جدید، معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ چهار درصد (4%) و مدت بازپرداخت بیست ساله، بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن، تعیین می‌ شود.”

بر این اساس، می توان گفت، میزان وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۲، بسته به جمعیت شهری که ایثارگر، قصد اخذ وام ساخت یا خرید مسکن در آن را دارد از سیصد میلیون تومان تا ششصد میلیون تومان، با سود 4 درصد و بازپرداخت 20 ساله، خواهد بود. ۴ دیدگاه

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه

وام جانبازی همواره یک پیشنهاد جذاب برای افرادی است که می‌خواهند از طریق گرفتن وام، صاحب خانه بشوند. با توجه به اینکه امروزه خرید خانه برای قشر بزرگی از جامعه مشکل شده است، بسیاری از افراد برای خانه دار شدن از وام های مسکن استفاده می‌کنند. در این میان وام های جانبازی از ارزش خاصی در میان متقاضیان برخوردار است. همانند سایر تسهیلات، وام جانبازی نیز دارای نکات قانونی و حقوقی مخصوص به خود است.

در این مقاله قصد داریم برخی از مهم ترین نکات خرید وام جانبازی را برای شما بیان کنیم. اگر قصد خرید وام جانبازی را دارید، توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید. در مسکن رضا می‌توانید بهترین ملک‌هایی با وام، در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید.

وام مسکن بنیاد شهید

طبق ماده ۳ آیین‌نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران (اصلاح شده)، سقف وام مسکن ایثارگران در شهرهای بالای یک میلیون نفر، ۱۳۰ میلیون تومان، مراکز استان ها ۱۰۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۸۵ میلیون تومان و روستاها ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

شرایط وام جانبازی و وام مسکن ایثارگران

با افزایش قیمت مسکن در کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۵ موظف شده تا از طریق بانک های عامل به افراد واجد شرایط با اولویت‌های درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)، فرزندان جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر و وراث تحت تکفل، جانبازان پنج درصد (۵%) و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان، وام خرید یا ساخت مسکن پرداخت نماید.

زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانک‌های عامل از ابتدای تیر ماه هرسال تا پایان خرداد ماه سال بعد به مدت یکسال و ملاک عمل، تاریخ صدور معرفی نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد. این تسهیلات غیرقابل فروش و انتقال به غیر می‌باشد و در صورت فروش ملک، دریافت‏ کننده تسهیلات باید نسبت به تسویه تسهیلات مذکور و یا انتقال تسهیلات به ملک جایگزین اقدام نماید.

برخی از دیگر قوانین و شرایط وام جانبازی

وام های حمایتی غیرجانبازی مانند وام های کارمندی و شرکتی، مسکن مهر، خود مالکی و موارد دیگر، مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شوند. افراد مشمول می‌توانند به صورت مشترک از تمامی تسهیلات برای یک واحد مسکونی استفاده کنند. آن دسته از املاکی که به نام جانباز، وام جانبازی دریافت کرده باشند، مطابق قانون تا تسویه کامل، وام قابل انتقال به غیر نیست. در این خصوص خریدار می‌تواند با عقد قرارداد مبایعه و وکالت فروش بلاعزل از فروشنده (مالک اصلی) ملک را خریداری کرده و یا به فروش برساند.

نحوه فروش وام بنیاد مسکن

سوال: من یک وام مسکن از طرف بنیاد شهید گرفته‌ام و در حال حاضر قصد فروش آن را دارم. این کار چگونه انجام می‌شود؟

جواب: انجام این کار ممکن است و برای آن راه‌های زیادی مانند درج آگهی در روزنامه‌ها وجود دارد.

خرید وام جانبازی بدون واسطه

ممکن است افرادی که صاحب وام جانبازی هستند، قصد استفاده از آن را نداشته باشند، یکی از راه‌هایی که برای خرید وام جانبازی بدون واسطه وجود دارد، ثبت درخواست در صفحه‌ی «» مسکن رضا است. البته با توجه به وجود افراد سودجو باید حواستان به افرادی که از این قضیه سواستفاده می‌کنند، باشد.

شرایط انتقال سند و واگذاری وام جانبازی

سوال: آیا امکان برداشتن وام جانبازی از سند خانه ای که با آن وام خریداری شده وجود دارد؟ یعنی وام را به سند دیگری انتقال بدهیم و سند خانه مبدا آزاد شود؟

جواب: انتقال وام از یک سند به سند دیگر امکان پذیر هست، شروط آن این است که سند ۶ دانگ ملکی باشد و پروانه بیشتر از ۱۵ سال نباشد، همچنین قیمت ملک جدید نباید کمتر از ملک قبلی باشد! البته بستگی به شرایط داخلی بانک نیز دارد.

دکمه بازگشت به بالا