عمومیکسب و کار برتر ایرانی

تاریخچه ساعت ای پی

افراد مشهوری همچون آرنولد شوارتزنگر و مایکل شوماخر از مشتریان ثابت اودمار پیگه هستند. استعداد و پشتکار آنها نتیجه بخش بود؛ چرا که ساعت های اودمار پیگه به محض تاسیس شعبه در برلین، لندن، پاریس، نیویورک و بوینس آیرس شهرت و محبوبیت جهانی کسب کردند. با مرگ دو مؤسس این شرکت، وارثان آنها کار را در دست گرفتند و توسعه و تولید ساعت های با کیفیت را ادامه دادند.

نه رکود اقتصادی در دهه ی 1930 میلادی و نه حتی جنگ جهانی دوم از موفقیت ادومار پیگه نکاست. جالب است بدانید که در این زمان های دشوار نیز، تقضای بسیار زیادی در ایالات متحده برای این ساعت های با کیفیت وجود داشت. کلکسیون داران ساعت، طرفداران و علاقه مندان و تعداد کثیری از افراد مشهور که عاشق ساعت های با شخصیت جسورانه هستند، مشتاقانه اودمار پیگه را دنبال می‌کنند.

اودمار پیگه هرگز از چالش ها نمی ترسد؛ مفهومی که می‌توان آن را به راحتی در تک تک ساعت های خلق شده توسط این برند مشهور دریافت. قیمت ساعت ای پی اصل از 15300 دلار شروع می شود و بعضی مدلها تا حدوده یک ملیون دلار در تک فروشی ها قیمت گذاری می شوند. قیمت ساعت ای پی هایکپی هم از حدوده یک میلیون تومان شروع می شود و با توجه به جنس بدنه و نوع موتور ساعت، تا 10 میلیون تومان قیمت گذاری می شوند.

فعالیت های جانبی شرکت ای پی

همچنین این شرکت در جنبش ها و نهضت های محیط زیستی و ارتقای سطح توسعه ی پایدار مشارکت داشته است. مؤسسه ی اودمار پیگه در جنبش‌های ضد جنگل زدایی و پروژه هایی جهت بالا بردن آگاهی کودکان در زمینه ی حفاظت از محیط زیست مشارکت دارد. برند اودمار پیگه یعنی برندی لوکس با بهترین کیفیت. افراد در سراسر جهان هرگز به دقیق بودن ساعت های این برند تردید نداشته اند.

ساعت AP یا همان AUDEMARS PIGUET  (اودمار پیگه) یکی از برندهای مشهور در دنیای ساعت سازی است. بدون شک خرید این مارک ساعت تأثیر شگرفی در ظاهر و استایل شما خواهد داشت. در دنیای مدرن امروزی، خرید ساعت شیک با برند خاص می تواند یک انتخاب هوشمندانه تلقی شود. بسیاری از افراد مشهور و سرشناس مانند سیاستمداران، بازیگران، موسیقیدانان و … برای نمایش استایل و شخصیت خود از ساعت مچی استفاده می کنند. بنابراین شرکت های بزرگ ساعت سازی همواره تلاش می کنند تا خود را در میان این افراد مطرح کنند.

کمپانی ساعت سازی ای پی نیز با طراحی منحصر به فرد و بی نظیر خود در سرتاسر جهان شناخته شده است. اگر شما هم به تازگی تصمیم گرفته اید یک ساعت مچی با کیفیت و منحصر به فرد خریداری کنید، حتماً از مدل های زیبای ساعت ای پی دیدن کنید. افراد در خرید ساعت مچی برند سوئیسی را به برندهای دیگر ترجیح می دهند؛ زیرا از کیفیت بالا و زیبایی ظاهری بسیار برخوردارند. همان طور که می دانید، صنعت ساعت سازی در این کشور از شهرت جهانی بالایی برخوردار است.

توجه به استانداردهای روز دنیا و همگام سازی آن با سلیقه افراد سبب تولید بهترین و معتبر ترین ساعت های مچی شده است. شرکت ای پی نیز یک شرکت سوئیسی است که از سال 1875 فعالیت خود را در ساخت ساعت های مچی لوکس آغاز نمود. جولز لوئیس اودمار (Jules Louis Audemars) به همراه دوست خود ادوارد آگوستو پیگه (Edward Auguste Piguet)   شرکت ای پی را راه اندازی کردند. این شرکت تا امروز با کسب اعتبار جهانی همچنان به صورت خصوصی توسط خانواده های افراد نام برده شده اداره می شود.

مسئولیت بخش فنی و ساخت قطعات داخلی ساعت بر عهده اودمار بوده و پیگه وظیفه بخش تجاری آن را داشته است. این دو شخص در سال 1891 اولین ساعت مچی زنگ دار را تولید و روانه بازار کردند. اودمار و پیگه برای رسیدن به هدف خود شعبه هایی در لندن، برلین، بوینس آیرس، نیویورک و پاریس تاسیس کردند. تلاش های آنان سبب شد تا این برند با نام ای پی به جهان معرفی شود و در طی سالیان طولانی به اعتبار و ارزش آن افزوده شود. در دهه 1870، Audemars و Piguet هر دو به طور جداگانه کار می کردند. Audemars حرکات ساعت پیچیده‌ای را برای تولیدکنندگان مختلف ایجاد کرد تا پس از اتمام و قرار گرفتن در قاب‌های خودشان.

پیگه تنظیم نهایی را انجام داد. پس از شروع همکاری آنها در سال 1875، آنها این عملکرد تقسیم را به روش های مختلف ادامه دادند. Audemars بر تولید و جنبه های فنی ساعت ها نظارت داشت در حالی که Piguet وقت خود را بر فروش و مدیریت متمرکز کرد. نام Audemars Piguet & Cie برای اولین بار در سال 1881 استفاده شد .در سال 1892، این برند ساعت مچی تکرار کننده دقیقه اول را ایجاد کرد. در سال 1899 اولین ساعت جیبی Grand Complication توسط این زوج عرضه شد که دارای یک تکرارکننده دقیقه، زنگ هشدار، تقویم دائمی، ضربان ثانیه، کرنوگراف و عقربه چند ثانیه بود.

در آستانه نمایشگاه ساعت 1972 سوئیس که امروزه به عنوان دنیای بازل شناخته می شود .برند اودمار پیگه Audemars Piguet به طراحان خود وظیفه ساخت یک ساعت ورزشی لوکس را داد. روز بعد طراحی به نام جنتا  این ایده را ارائه کرد و Royal Oak متولد شد. این ساعت با سایر ساعت های موجود در بازار متفاوت بود، از فولاد ضد زنگ و دستبند یکپارچه ساخته شده بود. طراحی جسورانه کیس حتی چشمگیرتر بود. یک صفحه گرد در یک قاب هشت ضلعی با 8 پیچ که در داخل یک قاب تونیو شکل قرار گرفته است.

این طراحی جالب به یکی از نمادین ترین ساعت ها تبدیل شده است و هنوز هم به یکی از پرطرفدارترین ساعت ها تبدیل شده است.Royal Oak رویال اوک Audemars Piguet را با ساعت‌های اسپرت لوکس خود که برندها و مدل‌های آینده را الهام می‌بخشد، در دنیای ساعت‌ها تقویت کرد. توجه به جزئیات و طراحی خاص ساعت ای پی سبب افزایش تقاضا و رواج هرچه بیشتر این محصول در دنیا شد. تا حدی که امروزه افراد سرشناس و صاحب نامی چون آرنولد شوارتزنگر، مایکل شوماخر، جاستین بیبر، لیونل مسی و … از خریداران این برند نفیس هستند.

ارائه مدل های متنوع و جذاب در کنار طراحی لوکس، کیفیت بالا و عموماً در رنگ بندی طلایی، نقره ای و رزگلد این محصول، محبوبیت آن را در بین افراد گسترش داده است. در عصر حاضر مدل Royal Oak بیش از دیگر طراحی ها طرفدار دارد. مدل های دیگر این ساعت ها مانند offshore , Concept, Millenary با موتور کوارتز اصل ژاپن فروش بالایی به خود اختصاص داده اند. ساعت ای پی در دو نوع زنانه و مردانه تولید و به بازار عرضه می شود. انواع مدل های لوکس این برند در استایل رسمی و اسپرت طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا