عمومی

در تاریکی قدم بزنید و مازوت بخورید!

زمستان امسال مانند زمستان گذشته و زمستان گذشته و زمستان سالهای گذشته ، گرد و غبار مرگ در آسمان پایتخت و استانهای بزرگ کشور جای گرفته است. غباری که سالها برای آن چاره ای نیست جز “دعا برای باد و باران” و هر بار که منبع جدیدی معرفی شود. یک بار مسئولیت کیفیت بنزین و دوباره حجم ترافیک است. این بار اما صحبت از “سوخت” است؛ همان محصولی که زندگی انسان را تهدید می کند و دشمن محیط زیست است.

به گزارش باراناخبر ، فصل اول این فاجعه به عدم تعادل بین تولید و مصرف گاز در کشور تبدیل می شود. اخیراً مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرده است که میزان تولید گاز شیرین در کشور به 900 میلیون متر مکعب رسیده و در اختیار بخش داخلی ، صنایع و نیروگاه ها قرار دارد.

با توجه به اینکه صادرات گاز ایران محدود به عراق ، ترکیه و ارمنستان است و خبری از صادرات گاز به سایر کشورهای همسایه نیست ، چه رسد به اروپا ، انتظار می رود حداقل بتوانیم تقاضای داخلی. اما آنچه اتفاق افتاده این است که به دلیل مصرف زیاد گاز در بخش داخلی ، گاز صنایع و نیروگاه ها خاموش شده و اکنون نیروگاه ها مجبور به استفاده از سوخت دوم یا همان سوخت می شوند.

به نظر می رسد که نام زمستان با محدودیت هشدار دهنده مصرف گاز در کشور ، به ویژه در بخش های داخلی مرتبط است و جالب است که خلا promoting ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف ، مسئولیتی را بر دوش نمی کشد. در حالی که یک سیستم ملی بهسازی و بهینه سازی برای موتورهای واحدهای مسکونی و تجاری نیز ایجاد شده است ، اما در عمل به نظر می رسد هیچ اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است ، که اگر برداشته می شد ، چنین نبود.

از طرف دیگر ، سال این است که آیا ساخت و ساز و عایق بندی ساختمان ها کنترل می شود؟ چرا از پنجره های دو جداره و نصب سیستم های کنترل درجه حرارت محلی در برخی از ساختمان ها ذکر نمی شود؟

البته نیاز به همکاری مردم در این زمینه و پوشیدن لباس مناسب در زمستان را نباید نادیده گرفت. گفته می شود برای هر درجه کاهش دما در سیستم های گرمایشی ، میزان خروجی فاز پارس جنوبی صرفه جویی می شود. با تمام این اوصاف و تصدیق اینکه ما افراد پرمصرفی هستیم اما انگشت اتهام تا کی باید بر دوش مردم باشد؟

به نظر نمی رسد این دومین تولیدکننده بزرگ گاز در جهان باشد که با کاهش دما سوخت را به ریه های مردم می رساند! با این حال ، برخی این حادثه را به تحریم مرتبط دانسته و گفته اند که چون تحریم ها مانع از فروش سوخت شده و انبارهای سوخت پر نشده است ، ما مجبور شده ایم سوخت را در نیروگاه ها بسوزانیم. این موضوع به تأیید و تکذیب های بسیاری منجر شده است ، اما آنچه مهم است ، سلامت افرادی است که در حال سوختن هستند ، نه تأیید و تکذیب این مقام و آن مقام.

با این حال ، از همه جالبتر راه حلی است که برای این موضوع اندیشیده شده است. همان سکوت 9 شب بعد در پایتخت! پروژه ای به نام تنظیم روشنایی ، که برای ایجاد ثبات در شبکه برق و کاهش مصرف گاز به منظور تولید برق طراحی شده است. گفته می شود که بهبود روشنایی خیابان باعث صرفه جویی در مصرف یک میلیون لیتر سوخت و کاهش مصرف گاز در نیروگاه ها و تأمین گرمای لازم در مناطق سردسیر می شود. همچنین اشاره شده است که در ساعات غیر اوج مصرف ترافیک زیادی وجود ندارد و در بسیاری از مکان ها در ساعات پایانی شب تا صبح به این میزان روشنایی نیازی نیست.

جالب تر اینکه این واقعیت که این طرح فقط برای پایتخت اجرا شده است ، گویی ساکنان سایر شهرهای صنعتی که تحت تأثیر استفاده از روغن قرار گرفته اند ، ریه ندارند. باید پرسید که زندگی و امنیت روانی شهروندان در این طرح کجاست؟

البته بدیهی است که همان مصرف سوخت به طور مداوم توسط مقامات مختلف تأیید و تکذیب می شود ، در حالی که محیط زیست و سایر دستگاه های مسئول مصرف روغن در نیروگاه ها این نکته را انکار می کنند که اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا در تهران نشان می دهد غلظت ها آلاینده ها در ماه نوامبر و دسامبر سال جاری است. دی اکسید گوگرد در ایستگاه های واقع در جنوب غربی و جنوب تهران افزایش یافته است.

نیازی به گفتن نیست که افزایش غلظت این آلاینده ارتباط مستقیمی با مصرف روغن در حال سوختن در نیروگاه ها و صنایع دارد. بنابراین ، با توجه به اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا در تهران ، می توان نتیجه گرفت که یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر ، می تواند سوختن روغن نیروگاه ها و صنایع استان تهران و حتی در مورد آن باشد. خود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا