عمومی

همکاری با یک مشاور برای پیاده سازی نرم افزار CRM

[vc_row][vc_column][vc_column_text]با خواندن این مقاله، خواهید فهمید که در هنگام استخدام یک مشاور CRM، چه نکاتی را باید رعایت کنید.

قبل از شروع همکاری با یک مشاور برای پیاده سازی نرم افزار CRM، چند نکته وجود دارد که خوب است بدانید:

  •  چرا برخی پیاده سازی های CRM با شکست مواجه می‌شوند؟
  •  یک مشاور CRM چه ارزشی برای شما ایجاد می‌کند؟
  •  به دنبال چه کیفیت‌هایی در مشاور CRM خود باید باشید؟
  •  مشاوران در کدام قسمت از روند پیاده سازی CRM کمک می‌کنند؟

1. چرا پروژه‌های CRM با شکست مواجه می‌شوند؟

اگرچه بررسی برای تعیین دقیق درصد شکست پروژه‌های CRM دشوار است، اماحدوداً 20 تا 60٪ پروژه‌های CRM با شکست مواجه می‌شوند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، 3 دلیل عمده وجود دارد که این پروژه‌ها مطابق انتظار پیش نمی‌روند:

1. عدم پشتیبانی: نبودن ارتباط صحیح بین مدیران و تیم پیاده سازی پروژه CRM، مانع پیشرفت می‌شود و تیم را نسبت به پروژه دلسرد می‌کند.

2. وجود مشکلات غیر قابل حل: کسب و کارها به مشکلات سخت و پیش بینی نشده بر می خورند و تخصص لازم را برای حل آن ندارند. در نتیجه پروژه CRM در نیمه کار رها می‌شود.

3. داده‌های ناسالم: داده‌های CRM آن‌قدر ناسالم (کپی یا نادرست) هستند، که کاربران به آن اعتماد ندارند و ترجیح می‌دهند به پایگاه‌های داده فردی اعتماد کنند.

2. مزایای همکاری با مشاور CRM چیست؟

یک مشاور خوب، تجربه و دانشی را در زمینه پیاده سازی CRM در اختیار شما قرار می‌دهد که به آن در جای دیگر دسترسی نخواهید داشت. این شخص یا شرکت شریک باید مایل به اشتراک مهارت‌ها و دانش خود در زمینه CRM و وظیفه خود را در این زمینه به درستی انجام دهد، تا به شما کمک کند زمان و هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

یک مشاور CRM، مانند اوج، از ابتدا در کنار شما خواهد بود. با ارزیابی نیازها، فرایندها و روندهای شما، راه حل CRM مناسب را پیشنهاد می‌دهد. مشاوران، بهترین منبع اطلاعاتی شما در مورد نرم افزار CRM هستند. مشاور مناسب با افزایش بهره وری سامانه مدیریت CRM، می‌تواند سرمایه‌ای برای کسب و کار شما باشد.

3. در یک مشاور CRM باید به دنبال چه چیزی باشید؟

وقتی در خارج از سازمان خود به دنبال کمک برای پیاده سازی CRM می‌گردید، حتماً این موارد را در نظر داشته باشید:

 عامل پسندیدن: شرکتی را برای مشاوره انتخاب کنید که دوستش دارید. اجرای پروژه شما و پشتیبانی مداوم بعد از آن، مدت زیادی طول خواهد کشید. بنابراین مطمئن شوید شریکی را انتخاب می‌کنید که از صحبت کردن با او خوشحال می‌شوید. و در مواقعی که مشکلی پیش می‌آید و کارها طبق برنامه پیش نمی‌روند، می‌توانید به او اعتماد می‌کنید.

تمرکز بر صنعت: ممکن است فردی با تمرکز در صنعت خاص خود را بخواهید. شرکتی که CRM را در محیط مشابهی پیاده سازی کرده است ممکن است دارای برخی توصیه‌های مفید یا تجربه‌های ارزشمندی باشد که می‌تواند راه را برای شما هموار کند.

 ارزش افزوده: مشاوری را انتخاب کنید که تخصص او منابع داخلی شما را تکمیل کند. در صورتی که پروژه شما به راحتی اجرا شود، اجرای شما به افرادی نیاز دارد که از ترکیب فنی، تجزیه و تحلیل تجاری و مهارت‌های مدیریت پروژه مناسب برخوردار باشند.

4. مشاوران در کدام قسمت پروژه CRM قرار می‌گیرند؟

چگونه مشاور CRM در یک پروژه قرار می‌گیرد؟

برای پیاده سازی CRM به مؤثرترین شکل ممکن، باید رویکرد مشخصی داشته باشید طوری که شما را از ایده اولیه خود به اولویت بندی این ایده‌ها برای تعیین راه حل برساند. همین‌طور تا تعیین مراحل پروژه، آموزش، تحویل و پشتیبانی مداوم .

یک مشاور CRM خوب، در هر مرحله از راه در کنار شما خواهد بود تا مطمئن شود منابع خود را برای ارائه سیستمی که کاربران شما واقعاً از آن استفاده می‌کنند و برایشان خلق ارزش می‌کند، به حداکثر می‌رسانید.

اگر مقبولیت برای کاربر را کلید اصلی موفقیت CRM بدانیم، مشاوران CRM شما را بر روی این هدف متمرکز می‌کنند و شما را به راحتی در هر مرحله از پروژه خود حرکت می‌دهند.

با بهره‌مندی از نظرات مشاوران CRM و با استفاده از یک رویکرد پیاده سازی منطقی، یک سیستم نهایی که کاملاً با ساختار و نیازهای سازمان شما هماهنگ است به دست خواهید آورد. به این ترتیب ریسک را کاهش می‌دهید و بازده سرمایه گذاری خود را به حداکثر می‌رسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره CRM، لطفاً با مشاوران اوج تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر: owj.io[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا