عمومی

فواید پیاده‌روی سریع – باراناخبر

پیاده روی سریع یک ورزش با شدت متوسط ​​است و فواید بیشتری نسبت به پیاده روی با سرعت آهسته دارد.

به گزارش باراناخبر شهرنشین او نوشت: «ورزش نیازی به پیچیده بودن ندارد. چیزی به سادگی یک پیاده روی سریع روزانه می تواند به ما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشیم. فواید پیاده روی منظم برای سلامتی و تندرستی ما شگفت انگیز است و خبر خوب این است که پیاده روی می تواند به ما در رسیدن به وزن متعادل و پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله بیماری قلبی، فشار خون بالا و بهبود خلق و خو کمک کند. آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان با پیاده روی و پیاده روی بسیار سازگار است و بر خلاف سایر اشکال فعالیت بدنی، پیاده روی آسان و رایگان است و نیاز به تجهیزات و مهارت خاصی ندارد، اما اغلب به عنوان یک فعالیت بدنی نادیده گرفته می شود.

برای بهره مندی از مزایای پیاده روی باید اصول صحیح آن را یاد بگیریم و بی هدف راه نرویم. به این ترتیب، هر چه منظم تر و مداوم تر راه برویم، مزایای بیشتری نصیبمان می شود; از جمله رسیدن به وزن طبیعی، کاهش چربی بدن، افزایش ظرفیت قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس. پیاده روی در ابتدای روز می تواند به شما احساس سرزندگی و شادابی بدهد. قرار گرفتن در معرض انرژی صبحگاهی، ریتم طبیعی بدن شما را تنظیم می کند. چرخه خواب و بیداری شما را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

پیاده روی سریع یک ورزش با شدت متوسط ​​است و فواید بیشتری نسبت به پیاده روی با سرعت آهسته دارد. پیاده روی سریع را می توان با سرعت های مختلف انجام داد. بنابراین هرگز خسته کننده نیست و می تواند در طولانی مدت شما را به دویدن علاقه مند کند. گنجاندن پیاده روی سریع در برنامه روزانه می تواند در افزایش ظرفیت قلبی عروقی شما بسیار موثر باشد. از آنجایی که پیاده روی تند ضربان قلب شما را در محدوده بالاتری نسبت به پیاده روی آهسته قرار می دهد، سیستم قلبی عروقی شما را تقویت کرده و به چالش می کشد. با راه رفتن تند و مداوم می توانید قدرت عضلات خود را چند برابر کنید و مفاصل خود را تقویت کنید. داشتن یک برنامه منظم برای پیاده روی سریع می تواند خستگی ذهنی را کاهش دهد و انگیزه شما را افزایش دهد، تمرکز را بهبود بخشد و سفتی بدن را کاهش دهد.

نکته اول: برای محافظت از مچ پا، مطمئن شوید که کفش مناسب بپوشید. به خصوص اگر روی یک سطح سخت و ناهموار می روید.

نکته دوم: سرعت پیاده روی تند با شدت متوسط ​​حدود 100 قدم در دقیقه برای بزرگسالان زیر 60 سال یا حدود 5 کیلومتر در ساعت است.

پوشیدن کفش مناسب اولین اصلی است که باید رعایت شود، هر کفشی برای پیاده روی مناسب نیست. کفش های نامناسب باعث التهاب پا، کشیدگی عضلات و زانو درد می شوند. «کفش راست، کفشی است که قوس پا را به خوبی نگه دارد، سبک باشد و در عین حال پایه خوبی داشته باشد».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا