اجتماعی

رکوردهای پیاپی کرونا در کشور / شروط تعطیلی موثر در پیک پنجم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وضعیت کرونا در بیمارستان های تحت مراقبت این دانشگاه و همچنین شرایط تعطیلی موثر برای مقابله با کرونا در قله پنجم ، گفت: اولین پیک به این ترتیب تا به حال ، ما هرگز به این میزان بستری نرسیده ایم.

در مصاحبه با باراناخبر ، دکتر فرشاد علامه وی در مورد وضعیت عروق ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر بیش از 2000 بیمار در دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم که هرگز به این میزان نرسیده اند. البته هر روز در حال افزایش است و هر روز رکورد می شکند. ما از زمان پیک اول تا به حال این همه بیمار نداشته ایم.

وی افزود: آخرین آماری که از تعداد مراجعات سرپایی داشتیم 1970 بود که حدود 450 مورد از آنها در بیمارستان بستری شدند. ما در حال حاضر در مجموع بیش از 2000 بیمار کرون در بیمارستان های خود داریم. لازم به ذکر است که بیشترین میزان پذیرش در بخشها از قله یک تا قله چهار در قله چهار بود که به اوج خود رسید و بیشترین تعداد 1660 نفر بود ، اما در این قله ما اکنون به بیش از 2000 تخت رسیده ایم.

علامه ادامه داد: همزمان مراکز سرپایی رامدسویر در بیمارستان ها فعال هستند و اگر این مراکز وجود نداشت مشکلات بیشتری داشتیم. در این مراکز ، دیروز 1319 داروی سرپایی در تمام بیمارستان های دانشگاهی ، دولتی و خصوصی تزریق شد. حال اگر بخواهیم این افراد را در بیمارستان بستری کنیم ، با مشکل مواجه می شویم.

عدم وجود Ramedsaver ؛ نه

عدم وجود سرم تزریقی ؛ آره

وی گفت: کمبود دارو و دارو وجود دارد. ما RamedSavier را کم نداریم ، اما کمبود سرم تزریقی وجود دارد که البته ما به سختی آن را مدیریت کرده و تحویل می دهیم. البته ، در زمینه داروهای دیگر برای سایر بیماریها ، کاستی هایی در کشور وجود دارد ، اما آنها به کرونا ربطی ندارند و ما کمبودی در درمان تاج نداریم.

ICU پر است

ما دائما در حال توزیع قابلیت های جدید به کرونا هستیم

علامه با بیان اینکه بردهای ICU معمولاً با این حجم از بیماران پر شده است ، افزود: البته ما دائما در حال حرکت هستیم. بنابراین برخی از بیماران مرخص می شوند و برخی از بیماران متأسفانه می میرند و سایر بیماران جایگزین می شوند. ما هر روز از ظرفیت سایر تخت های بیماری استفاده می کنیم. بنابراین ما بخشهای مختلفی را به بیمارستانهای مختلف برای کرونا اختصاص می دهیم. بنابراین ، ما بیماران غیر فوری را نمی پذیریم و خدمات اضطراری را فقط در بیماری های دیگر ارائه می دهیم. در این حالت ، تخته ها را برای تاج خالی می کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر از 2004 بیمار بستری در بیمارستانهای تحت مراقبت دانشگاه علوم پزشکی تهران ، 512 بیمار در بیمارستانهای خاص ، 1353 بیمار در بخشهای عادی و 139 نفر در بخشهای عادی بستری هستند. در بخش اورژانس ” در عین حال ، بیمار در حال حاضر در کلیه سیستم های بهداشتی و در کلیه ارگان ها از جمله تامین اجتماعی و غیره بستری است. هر چه بیشتر همه بتوانند کمک کنند ، برای مردم بهتر است.

شرایط بسته شدن م onثر بر پیک پنجم

وی با اشاره به پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای برای بررسی پیک پنجم ، گفت: اگر تعطیلی مانند آخرین باری باشد که فقط کارمندان دولت نیامدند ، اما همه چیز باز بود و هیچ نظارتی وجود نداشت ، فایده ای ندارد. گرچه قرنطینه و تعطیلی عواقب زیادی دارد و بر اقتصاد و کار و تجارت مردم تأثیر می گذارد و ما باید در مورد جبران آن فکر کنیم ، اما از طرف دیگر ، با شرایطی که تاج پیش می رود ، به نظر می رسد که بسته شدن همه جا بسته می شود. موثر خواهد بود. تعطیلی که می تواند بار انتقال ویروس به جامعه را کاهش دهد مفید است. بنابراین راه ها ، رستوران ها ، گذرگاه ها و غیره بسته است. بنابراین مقرراتی که در پایان قله چهارم ایجاد شد و مانع انتقال شد. نه مثل دو سه روزی که اخیراً تعطیل شده بود و همه جا باز بود ، آن وقت تعطیلی مثر نخواهد بود.

پرسنل درمان خسته شده اند

علامه با بیان اینکه به دلیل واکسیناسیون کادر درمانی میزان عفونت کمتر است ، گفت: اگرچه بعد از واکسن مجدداً عفونت کرده ایم اما از شدت آن کاسته شده اما کادر پزشکی واقعا خسته شده اند. به این فکر کنید که یکی از بیمارستانهای ما 50٪ تحت فشار ویروس کرونا است و در همان زمان بیماران و بیماریهای دیگری مانند حمله قلبی ، سکته مغزی و غیره وجود دارد. و نمی توان آنها را سرو کرد. بنابراین ، نیمی از بیمارستان زیر بار تاج و نیمی دیگر برای سایر بیماران اورژانسی است. با این حال ، ما همیشه تخته های کرونا را اضافه می کنیم و این وضعیت سختی برای سیستم پزشکی است. در عین حال ، ما از تمام پرسنل برای بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب استفاده می کنیم. فقط بیماران یا پزشکان داخلی و متخصص بیماری های عفونی نیستند که به بیمار مراجعه می کنند ، اما اکنون همه ، از جمله جراحان و غیره ، بیمار را با تاج می بینند. ما از تمام ظرفیت های دانشکده و بیمارستان ها استفاده می کنیم تا بتوانیم بیماری را جمع آوری کنیم. این یک حرکت جهادی است که همه دارند ، کمک می کنند و برای کل سیستم خستگی ایجاد می کنند.

علائم جدی ویروس کرونا

وی با بیان اینکه کرونا دلتا عمدتاً دارای علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و غیره است ، گفت: اگر افراد نشانه سرماخوردگی را در خود مشاهده کردند ، باید تصور کنند که این یک تاج است ، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. البته اگر روحیه بدی ندارند ، ابتدا به مرکز درمانی 16 ساعته مراجعه کنید ، مگر اینکه علائم جدی و ناراحت کننده ای داشته باشند. این علائم شامل تب بالا ، تب طولانی ، بی حالی شدید ، تنگی نفس ، درد قفسه سینه ، سرفه شدید و غیره است ، یا افرادی که بیماری زمینه ای جدی دارند یا از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند. . . البته فردی که علائم سرماخوردگی دارد نیز باید برای بررسی به مراکز 16 ساعته مراجعه کند و خدای نکرده نباید خیلی دیر شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا