عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چگونه مهارت های گوش دادن به زبان انگلیسی را بهبود دهیم؟

گوش دادن و خواندن دو مهارت زبانی پذیرا هستند. مهارت های دریافتی به مهارت هایی اشاره دارد که ما را ملزم به دریافت، درک و تفسیر اطلاعات می کند. در مقابل، نوشتن و صحبت کردن، مهارت های سازنده ای هستند. مهارت های تولیدی ما را ملزم به تولید زبان می کند. ما مجموعه های مختلفی از واژگان برای مهارت های مولد و پذیرا داریم – بنابراین مهم است که هر دو دسته از مهارت ها را به طور منظم تمرین کنیم. آموزش زبان انگلیسی

وقتی به انگلیسی صحبت می‌کند یا کتاب انگلیسی می‌خواند، نیازی به تولید زبان نداریم. وظیفه ما هنگام گوش دادن و خواندن این است که آنچه را که می خوانیم درک کنیم. ما می توانیم مهارت های درک مطلب خود را ابتدا با گسترش دایره لغات خود بهبود بخشیم. انگلیسی زبانان غیر بومی باید به زبان انگلیسی گوش کنند و کتاب های انگلیسی بخوانند تا کلمات جدید را کشف کنند. با این حال، مهارت های درک بیشتر از داشتن دایره لغات غنی وجود دارد – این تنها نقطه شروع است. زبان آموزان انگلیسی باید بدانند چگونه گوش کنند و چگونه بخوانند. دانستن نحوه گوش دادن و خواندن به شما کمک می کند تا وظایف گوش دادن و خواندن را درک کنید، حتی زمانی که تک تک کلمات را نمی فهمید. مهارت های گوش دادن و خواندن نیاز به تمرین زیادی دارد. در این وبلاگ، نگاهی دقیق تر به این خواهیم داشت که چگونه می توانید مهارت های شنیداری انگلیسی خود را بهبود بخشید.

چرا داشتن مهارت شنیداری خوب در زبان انگلیسی مهم است؟

خواندن یک مهارت دریافتی نسبتاً بخشنده است زیرا کلمات در مقابل ما هستند. اگر کلمات را درک نکنیم، می توانیم بخوانیم، دوباره بخوانیم و جستجو کنیم. بازخوانی و جستجوی کلمات می تواند زمان لازم برای درک مطالب نوشته شده را کاهش دهد، اما خواننده در نهایت قادر خواهد بود آنچه را که نوشته شده است درک کند. گوش دادن مهارتی است که بخشش کمتری دارد. هنگام گوش دادن، کلمات به همان سرعتی که تولید شدند ناپدید می شوند. مدت زمانی که ما برای درک آنچه که گوش می دهیم بسیار کوتاهتر از مدت زمانی است که برای درک آنچه می خوانیم. هنگام گوش دادن فشار بیشتری وجود دارد که می تواند باعث وحشت شنونده شود – و استرس ناشی از تلاش برای شنیدن همه چیز و درک آن فقط وضعیت را بدتر می کند.

علاوه بر این، تلفظ بر توانایی ما در درک انگلیسی زمانی که دیگران با ما صحبت می کنند، تأثیر می گذارد. لهجه های انگلیسی می توانند بر درک آنچه می شنویم فشار وارد کنند. درک کلمات در شکل نوشتاری آنها آسان است، اما لهجه ها بر نحوه صداگذاری کلمات و جملات به صورت گفتاری تأثیر می گذارد. جدا از لهجه ها، زبان انگلیسی دارای ریتم خاصی است که در آن کلمات محتوا در جمله تاکید می شوند و کلمات اضافی به سرعت – و اغلب به صورت نامفهوم – گفته می شود. علاوه بر این، کلمات جداگانه با هم مرتبط می شوند که می تواند دو یا سه کلمه را شبیه یک کلمه کامل کند. و در نهایت، برخی از انگلیسی زبانان، مانند انگلیسی زبانان استرالیایی، تقریباً هر چیزی را که می گویند را مخفف می کنند و کلمات خود را ایجاد می کنند و گویش های خود را می سازند. همه این عناصر گوش دادن به زبان انگلیسی را بسیار چالش برانگیز می کند. داشتن مهارت های شنیداری خوب در زبان انگلیسی برای اینکه بتوانید حرف های دیگران را بفهمید و درک کنید و به درستی پاسخ دهید بسیار مهم است. بهبود مهارت های شنیداری شما در زبان انگلیسی تاثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس شما هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی نیز خواهد داشت.

وقتی مردم می خواهند مهارت های گوش دادن به زبان انگلیسی را بهبود بخشند، کجا اشتباه می کنند؟

اشتباه شماره یک مردم هنگام گوش دادن به زبان انگلیسی این است که سعی می کنند تک تک کلماتی را که می شنوند درک کنند. شنیدن و درک هر کلمه ای که کسی می گوید به سادگی ممکن نیست – و تلاش برای درک همه چیز تضمین می شود که شنونده را تحت تأثیر قرار می دهد. این باعث می‌شود شنونده حتی کمتر از آنچه اگر بدون تمرکز بر هر کلمه گوش می‌کرد، درک می‌کرد.

انگلیسی زبانان غیر بومی بیش از این که اشتباهی در درک هر کلمه داشته باشند، مهارت های شنیداری خود را در یک محیط کنترل شده به اندازه کافی تمرین نمی کنند. گوش دادن بسیار بیشتر از شنیدن کلمات است. گوش دادن مستلزم آن است که شنونده اطلاعات جدید را درک کند و به طور تحلیلی بر اساس آنچه می شنود نتیجه گیری کند. زبان آموزان انگلیسی باید به طور فعال مهارت های گوش دادن را تمرین کنند. یک شریک انگلیسی زبان مادری می تواند به زبان آموزان در انجام وظایف گوش دادن کمک کند و ابزارهایی را برای بهبود مهارت های شنیداری در اختیار آنها بگذارد. بهترین آموزشگاه زبان در تهران

سومین اشتباهی که افراد وقتی می خواهند مهارت شنیداری انگلیسی خود را بهبود بخشند مرتکب می شوند این است که هدف وظیفه شنیداری را بالاتر از سطح انگلیسی خود قرار می دهند. گوش دادن مهارتی برای یادگیری آسان نیست، بنابراین مهم است که وظایف گوش دادن در سطح زبان آموز انگلیسی تنظیم شود. هر چیزی که بیش از حد پیچیده باشد باعث استرس می شود و زبان آموز انگلیسی قبل از اینکه فرصت موفقیت به او داده شود، تسلیم می شود. وظایف گوش دادن باید چالش برانگیز باشند، اما هرگز نباید طاقت فرسا و پیچیده باشند.

دکمه بازگشت به بالا