اقتصادیعمومیکسب و کار برتر ایرانی

انواع نمای ساختمان ویلایی

انواع سبک های نمای ساختمان ویلایی

در طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن در ایران دو سبک رایج برای نمای ویلا وجود دارد که از سبک های زیبا در جهان نیز شمرده می شود این دو سبک را با نام ها مدرن و کلاسیک اکثرا می شناسند.

شرکت طراحی داخلی در تهران در نمای ساختمان ویلای مدرن و کلاسیک هر یک دارای المان ها و متریال متفاوتی هستند بنابراین با طیف وسیعی از طرح ها و مدل ها مواجه خواهید شد که مطابق نظرات و سلیقه خود می تواند بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

در ادامه به تعریف دو نمای ساختمان ویلایی مدرن و کلاسیک پرداخته ایم تا با آشنایی کامل با هر یک اقدام به ی مورد نظر خود کنید.

نمای ساختمان ویلایی مدرن

نمای مدرن طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی دارای ویژگی های ممتازی نسبت به دیگر ویلاها است این ویلاها برای ساخت نیاز به صرف تایم و هزینه کمتری دارند و به عنوان ویلاهای لوکس و زیبا در جهان شناخته شده اند به همین خاطر محبوبیتی بی حد و مرز در بین متقاضیان دارند.

سبک مدرن برای نمای ساختمان ویلایی دارای ویژگی های خاصی است به عنوان مثال ویلاهایی با این سبک دارای سطح صاف هستند و از قوانین خاصی پیروی نمی کنند اما باید در چارچوب قوانین اقدام به طراحی و ساخت کرد.

 ساخت ویلا به سبک مدرن مناسب همه ی افراد است زیرا تنها به یک طرح و مدل خلاصه نمی شود بلکه سلیقه افراد و تجربه و هوش طراح نیز در آن دخالت دارد بنابراین می توانید در کمترین زمان ممکن به ویلای دلخواه خود برسید.

 نمای ساختمان ویلایی کلاسیک

نمای کلاسیک از نماهای پرطرفدار در ایران جدید و قدیم است که اکثرا افراد با این نما و ویژگی های آن آشنا هستند به همین خاطر یک سبک مشهور است که می توانید با توجه به مطابقت این ویژگی ها با علایق خود اقدام به طراحی و ساخت ویلای کلاسیک کنید.

 نمای ساختمان ویلایی کلاسیک دارای تعدادی ستون متقارن، مجسمه های کلاسیک، درب و پنجره چوبی و… است که افراد در ساخت ویلا باید به هر یک از این موارد توجه ویژه ای داشته باشند تا سبک کلاسیک به خوبی اجرا شود.

برای ساخت ویلای کلاسیک کمی باید در خرید المان ها و تجهیزات حساسیت خود را پایین آورید زیرا این سبک نیاز به هزینه های بالایی دارد به همین خاطر یک سبک تجملاتی و پر هزینه در بین متقاضیان شناخته می شود.

 انواع نمای ساختمان ویلایی بر اساس متریال

یک ویلا برای نمای خود علاوه بر اینکه دارای سبک های متفاوتی است، متریالی گوناگونی را شامل می شود که متقاضیان با شناختکامل این متریال به سمت طراحی و ساخت نمای ساختمان ویلایی می روند.

متریال گوناگونی برای نمای ساختمان ویلایی وجود دارد که ما در ادامه با شرح ویژگی برخی از متریال برای نمای ویلاها به آگاه سازی متقاضیان پرداخته ایم پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید ادامه را از دست ندهید.

  1. نمای ساختمان آجری
  2. نمای ویلای مونولیت
  3. نمای ساختمان ویلایی سنگی
  4. نمای جدید شیشه ای
  5. نمای زیبای ساختمان رومی
  6. نمای ساختمان کامپوزیت
  7. نمای رویایی ترموود
  8. نمای ویلا به سبک استرچ متال
  9. نمای چشمگیر بایرامیکس
  10. نمای دیدنی سرامیکی

نمای ساختمان آجری

دیگر زمان آن رسیده که افراد برای طراحی و ساخت نمای ، فلت و… خود به سمت متریال آجری بروند، نمای ساختمان ویلایی با آجر به دلیل ویژگی های بسیار عالی که دارد به افراد توصیه می شود.

آجر عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی است که از ورود و خروج گرما و صدا جلوگیری می کند و همچنین دوام بسیار خوبی دارد به همین خاطر نیاز به بازسازی ویلا در سال های بعد نیست.

 نمای ویلای مونولیت

نمای ویلا به سبک مونولیت بسیار ساده و جذاب است و مناسب اغلب ویلاها مخصوصا ویلاهای فلت است؛ سبکی از ویژگی های بارز این متریال برای نمای ویلا است.

برای طراحی نمای ساختمان ویلایی با مونولیت نیاز به صرف هزینه های زیادی نیست زیرا این نما هزینه بسیار کمی را در بر می گیرد و نیازی به تعمیر و مرمت در طی سال های بعد ندارد.

 نمای ساختمان ویلایی سنگی

نمای سنگی برای ویلاها از قدیم رایج بود و یک متریال جدید محسوب نمی شود؛ نمای سنگی دارای ضخامت بالا و استحکام زیاد است که سطح ناهمواری دارد به همین خاطر به عنوان نمای برجسته شناخته می شود.

انواعی از سنگ ها در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار دیده می شود که افراد می توانند برای نمای ویلای خود یک مدل را به دلخواه برگزینند.

نمای جدید شیشه ای

شیشه برای نمای ساختمان ویلایی درسته که کمی هزینه ها را بالاتر می برد اما زمان انجام کار بسیار کوتاه تر می شود و شما یک ویلای لوکس با نمای مدرن و زیبا را در اختیار خواهید داشت.

شیشه از جمله متریال با کیفیت در نماهای ویلاها است که قابلیت ترکیب با دیگر متریال را دارد به همین خاطر جزو محبوب ترین متریال برای نمای ساختمان ویلایی شناخته شده است.

 نمای زیبای ساختمان رومی

نما رومی از مشهورترین متریال برای ساخت ویلا است که از سنگ مرمر و گرانیت تهیه می شود این نوع نما بسیار مناسب ویلاهای دوبلکس و تریبلکس کلاسیک هستند.

نما رومی برای طراحی ساختمان های ویلایی کلاسیک کاربرد دارد و موجب می شود تا این سبک بدرخشد و زیبایی منحصر ب فرد خود را حفظ کند به همین خاطر طراحی و ساخت نمای ویلا با این سبک بسیار به افراد توصیه می شود.

  نمای ساختمان کامپوزیت

ورقه های کامپوزیت برای نمای ساختمان ویلایی موجب درخشش هر چه بیشتر نما می شود و این قابلیت را دارد که خیلی زود تمیز و درخشان شود بدون اینکه افراد خودشان اقدام کنند.

انواعی از ورقه های کامپوزیتی با تناژ رنگی متفاوت در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به سبک ویلا بهترین نوع را خریداری کنید؛ همچنین ناگفته نماند که این ورقه ها دارای خاصیت انعطاف پذیری بالایی است.

 نمای رویایی ترموود

ترموود یک نوع چوب مقاوم و با استحکام بالا است که برای نمای ساختمان ویلاهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد این نوع متریال به دلیل مقاومت بالا هیچگاه پوسیده و بی کیفیت نمی شوند.

با انتخاب نمای ویلا با متریالی از جنس ترموود یک ویلای رویایی برای خود ساخته اید که می توانید برای اجرای نما این متریال را به شکل دلخواه در آورید.

 نمای ویلا به سبک استرچ متال

استرچ متال ورقه های آهنی و برجسته ای هستند که به دلیل مقاومت بالا در برابر همه نوع شرایط آب و هوایی بسیار محبوب اند؛ با طراحی نمای ساختمان ویلایی از طریق بهره مندی از استرچ متال یک نمای سه بعدی و خاص در اختیار خواهید دا که در اشکال و طرح های متفاوتی قابل اجرا هستند.

 نمای چشمگیر بایرامیکس

نمای بایرامیکس ترکیبی از گرانیت و مرمر و رزین های طبیعی و مصنوعی است این نوع نما برای محیط هایی که رطوبت فراوانی دارند بسیار مناسب است.

نمای بایرامیکس دارای طیف رنگی گوناگونی است که نشان می دهد افراد محدودیتی از این بابت ندارند، نصب و نگهداری این نوع نما بسیار آسان است و نیاز به هیچ گونه نگرانی از این بابت نیست.

 نمای دیدنی سرامیکی

سرامیک برای نمای ویلا به دلیل مزیت های فراوانی که دارد انتخابی مناسب است، نمای سرامیکی بسیار درخشان و زیبا است و خیلی راحت می توان آن را تمیز کرد انگار که تازه نصب کرده اید، نمای سرامیکی عایق خوبی در برابر صوت می باشد.

 بازسازی نمای ساختمان ویلایی

عوامل گوناگون موجب می شود تا افراد به فکر بیفتند و برای این کار در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند چرا که هرگونه کوتاهی در این کار موجب افزایش خطر و ضرر و زیان می شود.

از بین رفتن کیفیت متریال نما یا شکسته شدن متریال موجب می شود تا زیبایی نما از دست برود و افراد به فکر تعویض نما باشند و یا ممکن است نمای ویلا قدیمی شده باشد و دیگر نزد افراد جذابیتی نداشته باشد به همین خاطر اگر با این عوامل مواجه شده اید باید هر چه سریعتر اقدام به بازسازی نمای ویلا بکنید.

بازسازی نمای ساختمان ویلایی علاوه بر اینکه موجب زیبایی و چشمگیری ساختمان می شود یک خاصیت دیگر هم دارد و آن هم این است که ارزش ویلا به طور چشمگیری بالاتر می رود.

دکمه بازگشت به بالا