عمومیکسب و کار برتر ایرانی

مقاومت فلز و زیورآلات استیل به چه صورت است؟

در تمامی دوران ها، انسان به استفاده کردن از زیورآلات علاقه خاصی داشته. امروزه نیز زیورآلات به عضوی تفکیک ناپذیر از تمامی لاین های زیبایی تبدیل شده است. زیورآلات برنجی، زیورآلات طلا، زیورآلات نقره و زیورآلات استیل از جمله مهمترین انواع این اکسسوری ها به حساب می آیند. در این مقاله از ویژگی ها و مزایای بدلیجات استیل خواهیم گفت. همراه ما بمانید. انگشتر طلا مردانه را از مراکز خرید و برندهای معتبر تهیه کنید تا تضمین لازم در عیار طلا و کیفیت سنگ‌های تزئینی به شما ارائه شود

ویژگی ها و مزایای بدلیجات استیل

قطعا بدلیجات استیل از ویژگی خاصی برخوردار می باشند. این دسته از بدلیجات توانسته اند تا حد زیادی مفید واقع شده و حتی بر بازار طلا تاثیر بگذارند. استیل از جمله فلزاتی است که مقاومت خوبی دارد، درخشندگی عالی و رنگ منحصر به فرد نیز از جمله دلایلی هستند که استیل را منحصر به فرد و خواستنی می کنند.

بدون ایجاد حساسیت

تمامی این ویژگی ها سبب گشته اند تا این آیتم به یک گزینه محبوب در بازار زیورآلات و بدلیجات تبدیل شود. در کنار تمامی این موارد باید گفت که استیل ضد حساسیت بوده و همین ویژگی آن را برای کسانی که به زیورآلات حساسیت دارند مناسب ساخته است. همچنین استیل فلزی است که کیفیت خودش را برای مدت طولانی حفظ می نماید.

مقاومت بالا

فلز استیل مقاومت بسیار بالایی داشته و همین مقاومت بالا در نهایت سبب می شود تا سازندگان بتوانند حلقه ها و زنجیرهای زیبایی را با این متریال بسازند. قلب و دایره و پروانه از جمله اشکال و طرح های زیبایی هستند که می شود با فلز استیل آنها را ساخت. استیل متریالی است که جلوه ی زیبایی به این طرح ها می دهد.

قیمت پایین

قیمت این متریال پایین است. به همین دلیل فلز استیل طرفداران فراوانی دارد. همچنین قیمت پایین سبب شده تا بتوان از این فلز، زیورآلات سنگین تر و زمخت تری را نیز تولید نمود. به همین دلیل استیل متریالی است که در ساخت بدلیجات مردانه، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. چراکه می توان سبک های زمخت تری را با استفاده از آن تولید کرد.

مشابه طلا

این فلز از توان رقابت با طلا برخوردار است. شما میتوانید یک گردنبند سنگین را با متریال استیل بسازید، قطعا معادل طلای آن خیلی گران است. اما با استفاده از فلز استیل، این گردنبند همان ظاهر و همان زیبایی را خواهد داشت. ولی قیمت آن به مراتب پایین تر است و این در حالی است که اگر این گردنبند با طلا ساخته می شد قیمت آن بسیار زیاد بود.

رنگ ثابت

این فلز در برابر انواع آسیب ها از جمله خوردگی، لکه و زنگ زدگی از مقاومت برخوردار می باشد. این در حالی است که بسیاری از فلز ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی و تغییر رنگ  مقاوم نیستند و به مرور زمان اکسیده خواهند شد و رنگ شان تغییر پیدا خواهد کرد.

نگهداری آسان

به راحتی می شود از این فلز نگهداری کرد. همچنین به دلیل قیمت پایین استیل، دیگر نیاز نیست نگران به سرقت رفتن بدلیجات با این آلیاژ باشیم.

ناگفته نماند که استیل یا فولاد زنگ نزن در ۵ دسته قرار می گیرد. که فولاد زنگ نزن آستنیتی، فولاد زنگ نزن مارتنزیتی، و فولاد زنگ نزن دوفازی، در زیر مجموعه ی این پنج دسته قرار می گیرند.

فواید فلز استیل

آیا بدلیجات استیل برای بدن مفید هستند؟

زن و مرد و پیر و جوان برای تکمیل استایل خود از زیورآلات و بدلیجات استیل استفاده می کنند. اما در بیشتر مواقع افراد برای ایجاد جلوه بصری، و ایجاد زیبایی از این اکسسوری استفاده می کنند و از خواص و فوایدی که استیل میتواند برای بدن آنها ایجاد نماید غافل اند. در همین زمینه لازم به ذکر است که فلز استیل هیچ ضرری برای بدن نداشته و هیچ گونه حساسیتی را برای آن ایجاد نمی کند.

چگونه می شود فلز استیل را شستشو داد؟

همانطور که پیشتر گفتیم استیل فلزی است که زنگ نمی زند، اکسید نمی شود و به هیچ عنوان رنگ آن تغییر نمی کند. از اینرو می توان آن را شستشو داد. ابتدا لازم است تا آب را به درجه متوسط (ولرم) رساند. شما می توانید محلول صابون یا ترکیب جوش شیرین درست کرده و فلز مورد نظر را درون آن قرار دهید. جوش شیرین به فلز کمک میکند تا درخشش  و برق بیشتری داشته باشد. حتی برای قسمت هایی که زیورآلات تورفتگی یا فرورفتگی دارد نیز می توانید از یک مسواک نرم استفاده کرده و قسمت هایی که دسترسی به آن سخت است را نیز بشویید.

بعد از اتمام شستشو باید زیورآلات را آبکشی نموده و مطمئن شوید که هیچ اثری از محلول بر روی آن باقی نمانده است. بعد از اتمام این مرحله نیز لازم است تا آیتم مورد نظر را با یک دستمال نرم خشک کنید به گونه ای که اثری از رطوبت بر روی آن باقی نماند.

فرق استیل با تیتانیوم و مس

استیل، تیتانیوم و مس از جمله فلزاتی هستند که در ساخت بدلیجات مورد استفاده قرار می گیرند. با این تفاوت که استیل جنس بهتری دارد، زنگ نمی زند، سیاه نمی شود و از تنوع بسیار بیشتری برخوردار است. لازم به ذکر است که استیل L316 معمول ترین نوع استیل در ساخت بدلیجات و جواهر سازی است.

همه چیز درباره ویژگی ها و مزایای بدلیجات استیل

نتیجه اینکه:

  • استیل از جمله فلزاتی است که مقاومت خوبی دارد. این فلز را می توان به شکل ها و طرح های مختلفی درآورد.
  • استیل از جمله فلزاتی است که درخشندگی عالی و رنگ منحصر به فرد دارد. لذا این فلز از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است و افراد زیادی به استفاده کردن از آن تمایل دارند.
  • استیل از جمله فلزاتی است که ضد حساسیت است. لذا این ویژگی سبب می شود تا افراد بیشتری به استفاده کردن از آن تمایل نشان دهند. مخصوصا کسانی که به زیورآلات حساسیت دارند.
  • استیل از جمله فلزاتی است که زنگ نمی زند. اکسیده نشدن، عدم تغییر در رنگ، لک نگرفتن و… از جمله ویژگی های فلز استیل هستند.
  • استیل از جمله فلزاتی است که کیفیت خودش را حفظ می کند. این آلیاژ در طولانی مدت از نظر رنگ و حالت تغییر شکل نمی دهد. از اینرو استفاده کردن از آن به صرفه است.

قیمت بسیار مناسب زیورآلات استیل

اگر به دنبال جواهرات مقرون به صرفه و در عین حال بادوام هستید، استیل فلز مناسب شماست. با قیمت پایینی که در بازار دارد، گزینه ای عالی برای کسانی است که می خواهند زیورآلات زیبا مثل انگشتر و گردنبند و دستبند و سرویس و گردنبند مردانه یا زنانه را بدون هزینه زیاد بخرند. به عنوان مثال، تصور کنید که می خواهید به دوست خود یک گردنبند هدیه دهید اما پول کافی برای خرید طلا یا نقره ندارید. یک انگشتر یا دستبند استیل عالی خواهد بود – چرا که در طرح ها و سبک های مختلفی عرضه می شوند، بنابراین شما هنوز هم می توانید چیزی را پیدا کنید که مطابق با سلیقه عزیزانتان باشد.

زیورآلات استیل Stainless steel نه تنها ارزان هستند، به طور مثال انگشتر استیل مردانه به مراتب قیمت پایین تری نسبت به انگشتر نقره مردانه دارد و یا دستبند های ترکیب استیل و چرم نیز همین روال را دنبال می کنند. و همچنین مقاومت بالایی در برابر کدر شدن، محو شدن و خوردگی دارند. این باعث می شود آنها برای استفاده روزانه و همچنین مناسبت های خاص گزینه ای عالی باشند. در بخش‌های آینده، عمیق‌تر به این ویژگی جواهرات استنلس استیل می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که چرا هنگام انتخاب اکسسوریهایی که دوام طولانی دارند و در عین حال جذابیت زیبایی خود را حفظ می‌کنند، توجه به استیل ضروری است.

برای مقایسه قیمت های زیورآلات استیل با نقره و یا طلا می توانید از فهرست بالای سایت انواع زیورآلات ها را مشاهده کرده و قیمت ها را مقایسه کنید.

آیا تمیز کردن و نگهداری از زیورآلات استیل کار سختی است؟

آیا تا به حال زیورآلات و جواهراتی داشته اید که به مرور زمان درخشش خود را از دست بدهد؟ خرج کردن پول برای چیزی فقط برای اینکه پس از چند بار پوشیدن کدر شود و یا کیفیت خود را از دست بدهد، می تواند خسته کننده باشد. این جایی است که زیورآلات استیل وارد می شوند – نه تنها در برابر کدر شدن و زنگ زدگی مقاومت می کنند، بلکه تمیز کردن و نگهداری آن نیز فوق العاده آسان است. چیزی که واقعا زیورآلات استیل را متمایز می کند، مراقبت و هزینه مراقبت از آن است. برخلاف فلزات دیگر مانند طلا یا نقره که به محلول های تمیز کننده مخصوص یا پارچه های پولیش نیاز دارند، تنها چیزی که برای فولاد ضد زنگ نیاز دارید مخلوطی ساده از آب و صابون است. فقط هر از چند گاهی آن راپاک کنید.

اگر شما سوال دیگری به غیر از سوالات بالا دارید در بخش کامنت ها و نظرات بنویسید تا ما و دیگر دوستان که تجربه این کار را دارند در کنارتان باشند.

جمع بندی

در نتیجه، دلایل زیادی برای انتخاب جواهرات استیل وجود دارد. اولا، دوام و مقاومت آن، آن را برای پوشیدن روزانه یا حتی فعالیت های خارج از منزل ایده آل می کند. ثانیا، طبیعت ضد حساسیت آن تضمین می کند که افرادی که پوست حساسی دارند همچنان می توانند از پوشیدن زیورآلات زیبا و بدون حساسیت لذت ببرند. ثالثاً، فولاد ضد زنگ از نظر طراحی همه کاره است و می توان آن را به اشکال و الگوهای پیچیده تبدیل کرد.

اگر قصد خرید آنلاین طلا دارید، می‌توانید در سایت جواهری حقانی که یکی از سایت های معتبر خرید طلا است از تخفیف ویژه فقط در خرید آنلاین روی تمامی مدل های طلا بهره ببرید.

علاوه بر این، مقرون به صرفه بودن این فلز در مقایسه با سایر فلزات گرانبها یک دلیل محکم برای انتخاب استیل برای بسیاری از مردم است.

دکمه بازگشت به بالا