اجتماعی

تکثیر در اسارت کافی نیست/ ضرورت حفاظت از زیستگاه گورهای ایرانی

به دنبال احیای قبور ایرانی در استانهای یزد و سمنان ، یک بوم شناس و کارشناس مدیریت حیات وحش گفت: تهدید قبور ایرانی.

عبدالله سالاری در مصاحبه ای برای باراناخبر وی ضمن اعلام اینکه تولد و مرمت قبور ایرانی در پارک ملی کویر خبر بسیار خوبی است ، گفت: “سالها تلاش برای احیای جمعیت قبور ویران شده در این منطقه انجام شده است و اکنون کره اول نتیجه است. ضرب در اسارت در این پارک. “ملی متولد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع تولید مثل در اسارت نیاز به تفاوت های ظریف و مطالعات ویژه ای دارد ، گفت: آنچه در برنامه های تولید مثل در اسارت گونه های در معرض خطر باید در نظر گرفته شود ، هدف از این بازآفرینی است که باید به احتمال آزادسازی گورها توجه داشته باشد به اسارت متولد شود.

سالاری ادامه داد: معمولاً اگر نوزاد متولد شده در منطقه در اسارت كامل باشد ، دیگر قادر به بازگشت به طبیعت نخواهد بود اما سیاره های بعدی كه به دنیا می آیند ممكن است در طبیعت رها شوند و این ارائه مجدد به یک مورد خاص نیاز دارد و برنامه از پیش تعیین شده. “این بدان دلیل است که به سادگی تولید مثل در اسارت بدون بازگشت گونه به زیستگاه آن از ارزش حفاظتی بالایی برخوردار نخواهد بود.

به گفته وی ، با در نظر گرفتن شرایط زیستگاهی گورها در کشور ، می توان گفت که پرورش در اسارت یکی از راه حل هایی است که می تواند به افزایش جمعیت این گونه کمک کند. در عین حال ، ما نباید به سادگی تمام منابع ، انرژی ، تمرکز و اعتبار خود را صرف تولید مثل در اسارت کنیم و لازم است که برای محافظت از زیستگاه ها و گورهایی که در آنها زندگی می کنند موازی کار کنیم.

وی ادامه داد: عوامل زیادی که ممکن است این گونه را تهدید کند نیاز به شناسایی و برنامه ریزی برای کاهش آنها باید در اولویت حفاظت قرار گیرد.

این بوم شناس و مدیریت حیات وحش تأکید کرد: “آنچه می تواند در ترمیم گونه های حیات وحش از جمله حیات وحش ایران به ما کمک کند ، استفاده از ظرفیت های بین المللی و کارشناسان متخصص اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در زمینه های مختلف است” اتحادیه بین المللی برای حفاظت از طبیعت یک کارگروه متخصص در گونه های تدفین آسیایی دارد و استفاده از ظرفیت این متخصصانی که به طور تخصصی و علمی در مورد موضوع تدفین کار کرده اند می تواند مفید باشد.

سالاری در پایان گفت: “اکنون ، با توجه به شرایط زیستگاهی و جمعیت قبور ایرانی ، هزینه های آزمایش و خطا می تواند برای ما بسیار زیاد باشد ، هم از نظر منابع مالی و هم از نظر منابع مالی ، بنابراین بهتر است قبرهای ایرانی را احیا کنیم و آنها را در kind “نتایج تحقیقات انجام شده در سطح بین المللی را بیابید و از متخصصانی که در این زمینه کار کرده اند بهره مند شوید.

به گزارش باراناخبر ، در روزهای اخیر سازمان حفاظت محیط زیست از تولید مثل 5 کبوتر ایرانی در شهر مهریز خبر داد. سه اسپور گورخر در منطقه خالقی ، 2 هاگ گورخر در سایت پرورش گوراب و دیگری در سایت تنگ حنا مشاهده شد. اولین گورخر ایرانی نیز پس از 35 سال در پارک ملی کویر گرمسار متولد شد.

طبق قوانین آژانس حفاظت از محیط زیست ، گور ایرانی از گونه های در معرض انقراض محسوب می شود و طبق فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) گونه های در معرض خطر در زمره گونه های در معرض خطر (CR) طبقه بندی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا