علمی و پزشکیکسب و کار برتر ایرانی

بعضی از کسانی که گربه دارند از این که بخواهند گربه را عقیم کنند شک و تردید دارند

تخریب و انهدام اندام و غدد جنسی حیوان با هر نیتی که انجام شود، خلاف اخلاق و قانون طبیعت بوده و در هر صورت تأثیرات نامطلوب آن در هر شرایطی یکسان است. برخی تصور می کنند که ممکن است با این کار عمل غیر اخلاقی انجام دهند و یا گربه تنبل و چاق می شود. مسائل مربوط به سلامت: نرهای عقیم نشده بسیار بیشتر احتمال دارد بیماریهایی مانند FIV و FeLV را به سایر گربهها منتقل کنند. اگر از ما دربارۀ عوارض عقیم کردن سگ و گربه بپرسید پاسخ ما این است که فواید آن بسیار بیشتر از عوارض ناچیز آن است مهمترین عوارض عمل عقیم کردن خطر و ریسک بیهوشی است که با روش ها و امکانات همچون حضور متخصصان بیهوشی و دستگاه های تعیین وضعیت تنفس، فشار و گردش خون حیوان ، خطر بیهوشی حین عمل جراحی را به حداقل رسانده ایم. گربه هر چقدر هم ناز و ملوس باشد برای این آفریده نشده است که همدم مطلق انسان باشد و به افتخار نائل شدن به این مقام، محکوم به زندان ابد در چهار دیواری خانه باشد؛ در حالی که برای راحتی انسان خودخواهی که او را به اسارت در آورده است، باید دچار معلولیت جسمی و جنسی هم بشود و از تمام حق و حقوقی که مادر طبیعت به او داده است محروم گردد.

اغلب دامپزشکان لفظ عقیم کردن را بکار می برند و صاحب حیوان را از اینکه قرار است حیوانش اخته بشود و غدد جنسی او بطور کامل خارج شود و به اصطلاح از نر یا ماده بودن بطور کلی ساقط شود (یا اصطلاحاً بی جنسیت شود)، آگاه نمی کنند. آلت گربه های نر در برخی از نژاد ها صاف و در برخی نژاد های دیگر خاردار است، خاردار بودن آلت در نر ها در هنگام تخمك گذاری مهم است. می توانید آمیزش آن ها را از طریق گوگل مشاهده کنید، هم چنین می توانید در آپارات نیز جستجو کنید و جفت گیری گربه ها آپارات مشاهده کنید. هم چنین برای کسب هر گونه اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ای که در سایت هپی پت قرار داده شده است، تماس بگیرید. زمان عقیم سازی گربه ماده : سن عقیم سازی گربه ماده را می توان از حداقل ۷ هفتگی در نظر گرفت ولی بهترین سن از ۴ تا ۶ ماهگی به بعد است . عقیم سازی سگ نر : پیشگیری از بیماری های پروستات، مثل ورم خوش خیم پروستات که در سن 8 تا 9 سالگی ظاهر می شود بسیار کاهش می یابد با عقیم کردن سگ نر می توانید مانع از رفتارهای خود ارضایی او شوید حتما برایتان در خانه پیش آمده است که سگتان پای شما یا مهمانتان را به حالت جفتگیری بگیرد و موجب خجالت شما جلوی مهمان ها شده است همچنین عقیم کردن سگ نر نیز باعث بهبود نسبی مشکات رفتاری او میشود.

بعضی از کسانی که گربه دارند از این که بخواهند گربه را عقیم کنند شک و تردید دارند و از حداقل خطرات آن که نسبت به مزایای آن ناچیز است می ترسند برای جلوگیری از آوردن تعداد بسیار زیاد گربه بهتر است که گربه را عقیم نمود ، جراحی عقیم سازی به شدت به صاحبان گربه توصیه می شود تا از تولید مثل آن ها جلوگیری شود همچنین عقیم کردن موجب کاهش جنب و جوش گربه های نر می شود که این امر خطرات آسیب دیدن را نیز کم می کند ، گربه در هر سنی از عمر خود می تواند تحت عمل جراحی عقیم سازی قرار بگیرد اما بهتر است که در زمان بلوغ جنسی یعنی ۶ یا ۷ ماهگی این عمل صورت بگیرد جهت آشنایی شما با این جراحی به شرح مختصری از آن می پردازیم . با این کار نه تنها سگ ها حتی حیوانات دیگر از آنها تغذیه می کنند که گاهی باعث مسمومیت حیوانات حیات وحش شده و یا افزایش جمعیت چشمگیر غیرقابل کنترلی از سگ های ولگرد را در آن منطقه سرازیر می کند.

عقیم کردن آنها توهین به شعور طبیعت می باشد. از بین رفتن احتمال سرطان بیضه (که البته بیشتر خوش خیم هستند.) البته توجه داشته باشید که در مورد انسان هیچگاه بیضه را برای جلوگیری از ایجاد سرطان بیضه خارج نمی کنند اما در مورد حیوان بی رحمانه این کار انجام می شود.احتمالا انسان ،حیوان را فاقد درک و شعور وهر گونه حق و حقوقی می پندارد که اینگونه برای او تصمیم می گیرد. یا بهتر بگوییم برخی دامپزشکان حتی برای یک بار هم این فکر به سرشان خطور نکرده که حیوان برای سلامتی جسم و روح و روان خود نیاز به هورمون های جنسی دارد و اگر هدف بچه دار نشدن او است، می توانند کاری کنند که غدد جنسی او از بدنش خارج نشود. برای برخی دامپزشکان، حیوان وسیله ای برای پولسازی می باشد نه موجود زنده ای که دارای حق و حقوقی می باشد. حیوانات جزئی از طبیعت میباشند که آفرینش خاص خودشان را دارند و بنابر قانون طبیعت دارای حق و حقوقی هستند که رعایت آنها الزامیست. حیوانات از ابتدای آفرینش دارای غریزه ی جنسی بوده اند .

دکمه بازگشت به بالا