اجتماعی

توصیه های زیست محیطی در روز طبیعت

باراناخبر/ قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: روز طبیعت روز مهربانی و عشق به طبیعت است و در این روز باید با رعایت تکالیف کوچک و حفاظت از فرزندانمان در برابر محیط زیست از تخریب محیط زیست در سطح وسیع تری جلوگیری کنیم. . “بیا یاد بگیریم.

سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن 13 فروردین روز طبیعت گفت: بی شک همه ما در این روز باید به فکر حفظ طبیعت و حفظ این میراث های الهی برای آیندگان باشیم.

وی با اشاره به توصیه‌های زیست‌محیطی به مناسبت روز طبیعت، خاطرنشان کرد: زمانی که در فضای باز هستیم، به جز پیست چیزی در طبیعت رها نکنیم و سعی کنیم زباله‌های دیگران را غیر از زباله‌های خودمان جمع‌آوری کنیم و در سطل‌های جدا قرار دهیم.

وی بر لزوم مراقبت از حیات وحش در هنگام رانندگی در جاده ها تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین توصیه ها در خصوص روشن کردن آتش در طبیعت این است که به جای روشن کردن آتش با چوب و زغال، از گاز کوچک استفاده کنید و یا حداقل اطمینان حاصل کنید که بعد از پختن آتش خاموش می شود.

موسوی با بیان اینکه در طبیعت باید از هر نوع آلودگی صوتی و استفاده از مواد منفجره و ترقه پرهیز کنیم، گفت: از کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و رها نکردن آنها در طبیعت البته برای جمع آوری زباله ها باید حق داشته باشد. تعداد کیف با ما

وی گفت: «در روز طبیعت هیچ شاخه درختی نباید شکسته شود و به هیچ حیوانی آسیب نرسد.» محیط زیست به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان با قدردانی از همکاری و مشارکت شهروندان در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست گفت: شهروندان عزیز می توانند در هر ساعت از شبانه روز گزارش خود را در خصوص هرگونه تخلف زیست محیطی ارائه دهند. با شماره تلفن 1540 به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا