عمومی

شکارچیان غیرمجاز به پاکسازی زیستگاه‌های گلستان محکوم شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید مهدی کوچک در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: دو شکارچی فاقد شکارچی در گرگان مجبور به پاکسازی محیط و منطقه رودخانه علی آباد شدند.

علی اداره آبادل رئیس اداره حفاظت محیط زیست توضیح داد: ماه گذشته دو متهم این پرونده 18 اردک را در منطقه آبی اطراف جزیره آشوراده و خلیج گرگان شکار کردند که توسط ماموران دستگیر شدند.

وی افزود: قاضی بندرتركمن علاوه بر اعمال جریمه و اعمال جریمه در شكار نامناسب ، این افراد را به پاك كردن زیستگاه های جنگل و محل سكونت رودخانه های محل زندگی آنها (علی آبادكتول) محكوم كرد.

نهال ، پاکیزگی محیط زیست و جنگل ها ، کمک به بهسازی مدارس ، آموزش حرفه ای و خدمات عمومی رایگان در شهرداری ها از جمله مواردی است که قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که مرتکب جرائم غیرعمد و جزئی شده اند صادر می کند و دادگستری گلستان از استانها پیش رو در زمینه مجازات حبس در نظر گرفته شده است.

طبق این قانون ، شکار پرندگان و حیوانات وحشی جرم محسوب می شود و مشمول مجازات های تعیین شده در قانون شکار و تله می شود.

زیستگاه های آبی خلیج گرگان در سواحل شرقی دریای خزر با یک اکوسیستم منحصر به فرد از طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر مانند اردک ، غاز ، قو ، پلیکان ، باکلان ، استرن ، سلیم ، کاکایی ، چنگر ، نژاد ، Khotka ، گیلان شاه و Talileh واقع شده است.

دکمه بازگشت به بالا