اقتصادی

نوآوری و فناوری‌های نوین در نقشه برداری بررسی می شود

سازمان نقشه برداری کشور در اسفندماه همایش ملی مهندسی ژئودتیک و اطلاعات مکانی را با شعار «اطلاعات مکانی؛ زیربنای توسعه اقتصادی کشور» برگزار می کند.

به گزارش باراناخبر، بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی ژئودتیک و اطلاعات مکانی با شعار “اطلاعات مکانی؛ زیرساخت های توسعه اقتصادی کشور” در تاریخ 23 و 7 اسفند 96 برگزار می شود.

کارشناسان و متخصصان مهندسی ژئودتیک می توانند آثار خود را در 9 رشته از طریق https://baranakhabar.ir//conf.ncc.gov.ir تا 15 دی ماه سال جاری به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند. این حوزه‌ها شامل «ژئودزی و ژئودینامیک»، «سیستم‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی»، «سیستم‌های فضایی در حمایت از تصمیم‌گیری و عدالت»، «نوآوری و فناوری‌های نوین در نقشه‌برداری»، «فتوگرامتری و سنسور از راه دور»، «هیدروگرافی» و «دریایی» است. “. اقتصاد، «نقش اطلاعات مکانی در مدیریت بحران»، «برنامه ریزی و اقتصاد فضایی» و «حفاظت از محیط زیست و پایش تغییرات آب و هوا».

این کنفرانس با حمایت 16 سازمان از جمله انجمن علوم و مهندسی نقشه برداری، جامعه مهندسین زمین شناسی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تحول و همکاری های توسعه ریاست جمهوری، مدیریت تحقیقات شرکت ملی نفت ایران نصیرالخواجه دین برگزار می شود. دانشگاه صنعتی طوسی، تهران، شهید بهشتی، سازمان فضایی ایران، سازمان جنگل ها، مناطق و آبخیزداری، سازمان زمین شناسی و تحقیقات معدنی، سازمان بنادر و دریا، سازمان مدیریت بحران، سازمان و اموال آکیست، سازمان هواشناسی و مرکز آمار ایران تصمیم اجرایی خواهد گرفت.

نتایج داوری مقالات تا 10 بهمن ماه اعلام می شود و بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی هندسی و ژئوماتیک 1400 به صورت وبینار و غیرحضوری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیمایش کشور، علوم پیمایش در سال های اخیر به دلیل تغییرات متعدد فناوری در زمینه جمع آوری، پردازش و نمایش داده ها، تغییرات و تحولات زیادی را تجربه کرده است که عدم آگاهی و استفاده از آن می تواند آسیب هایی را به همراه داشته باشد. برای ارگان برنامه ریزی، تصمیم گیری و مهندسی کشور جبران ناپذیری به ارمغان آورد. وقتی می دانیم که بسیاری از داده های امروزی دارای یک جزء فضایی هستند و بدون آن عمل نمی کنند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بنابراین جمع آوری، پردازش و ارائه داده های مکانی با کیفیت مطلوب و مطابق با استانداردهای موجود ضروری است. چنین اطلاعاتی در یک بستر مشترک می تواند پاسخگوی نیازهای کشور در زمینه محیط زیست، تغییرات اقلیمی، حمل و نقل، استفاده بهینه از منابع و … باشد و به کلان هواپیماهای کشور مانند آمایش سرزمین، ثبت و غیره کمک کند. رشد اقتصادی کشور در سایه عدالت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا