اجتماعی

دانشجویان به عنوان دستیاران فناوری در شرکت های مستقر در پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کنند

دانش آموزان به عنوان دستیار فناوری در شرکت های واقع در پارک های علم و فناوری کار می کنند

ارتقای مهارت های دانش آموزان، آموزش مهارت های مرتبط با کارآفرینی و تقویت کار گروهی با جذب دانشجو به عنوان دستیار فناوری در شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری باراناخبر؛ هدفی که به عنوان یک حکم قانونی به نهادهای ذیربط واگذار شده تا اجرا شود و در سال اول اجرای آن با این طرح حداقل نیم درصد از دانشجویان کل کشور جذب می شوند. این وظیفه؛ این مأموریتی است که هیات وزیران در قالب آیین نامه اجرایی قانون تولید دانش بنیان جهشی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرده است.

بر اساس این قانون و آیین نامه مصوب؛ بسیاری از سازمان‌های دولتی ملزم به رفع موانع موجود بر سر راه توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری هستند. اجرای مفاد این قانون منوط به همکاری کلیه نهادهای ذیربط است. پیرو دولت، آیین نامه اجرایی این قانون به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده است تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات و موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان و خلاق و تسهیل فعالیت این مشاغل اقدام کنند. .

برای اجرای این قانون، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، طرح دستیار فناورانه را با هدف ارتقای مهارتی دانش آموزان اجرا کرده است. آموزش مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی و تقویت کار تیمی، پیشگام در اجرای حوزه فناوری و نوآوری و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناوری.

وزارت کشور باید به گونه ای برنامه ریزی کند که دانشجویان مشمول این طرح بتوانند به مدت 6 ماه در یکی از شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری مشغول به کار شوند و در ازای آن از مزایایی برخوردار شوند. طرح دستیار فناوری با هدایت دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد هر استان برنامه ریزی و اجرا می شود.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای بله و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا