عمومیکسب و کار برتر ایرانی

نحوه مشاهده آخرین فعالیت های اکانت شما

اگر یک روز صبح از خواب بیدار شدید و متوجه هک شدن اکانتتان شدید تعجب نکنید!! این روزها امنیت شبکه‌های اجتماعی خیلی کم شده و احتمال این‌که اکانتتان هک شود زیاد است مخصوصا پیج هایی که از روش خرید فالوور اینستاگرام دنبال کنندگان خود را افزایش داده اند. پس فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است. قبل از این‌که اتفاقی برای اکانتتان بیفتد باید حواستان را جمع کنید. در این مقاله قرار است راجع به لاگین اینستاگرام صحبت کنیم. این‌که بفهمیم آیا کسی وارد اکانتمان شده یا نه!

قابلیت Login Activity چیست؟

حفظ امنیت کاربران یکی از مسائل مهمی است که اگر اینستاگرام به آن توجهی نکند خیلی زود اعتماد کاربرانی که در حال استفاده از اینستاگرام هستند به این پلتفرم از بین خواهد رفت. بنابراین اینستاگرام هم همانند تمام پلتفرم‌های مهم دیگر تمام تلاش خود را می‌کند تا به هر طریقی که شده امنیت کاربران خود را حفظ کرده و آن را افزایش دهد.

قابلیت Login Activity هم یکی دیگر از بخش‌های امنیتی و مهم اینستاگرام است که به کاربران کمک می‌کند تا یک مجموعه کامل از اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام، دستگاه‌هایی که در حال حاضر در داخل اکانت اینستاگرام‌تان هستند، موقعیت جغرافیایی و بسیاری اطلاعات دیگر را از دستگاه‌های وارد شده به اکانت اینستاگرام شما در اختیارتان می‌گذارد.

علاوه بر این به کمک این بخش، شما خیلی راحت می‌توانید دستگاه‌های مشکوک و غیرمجازی که در حال حاضر در داخل اکانت اینستاگرام شما هستند را از حساب خود خارج کنید و جلوی فعالیت آن‌ها را بگیرید.

به جرات بخش Login Activity یکی از مهم‌ترین بخش‌های تنظیمات اینستاگرام است که حتما هر از چند گاهی باید به آن سر بزنید و آن را بررسی کنید.

چطور باید به بخش Login Activity دسترسی پیدا کرد؟

اما حالا که با کلیت بخش Login Activity اینستاگرام آشنا شدیم، چطور به آن دسترسی پیدا کنیم و از اطلاعات حیاتی که در اختیارمان می‌گذارد استفاده کنیم؟

برای اینکار، در مرحله اول باید وارد بخش تنظیمات اکانت خودتان شوید.

همانطور که گفتیم Login Activity یکی از بخش‌های مرتبط به امنیت حساب اینستاگرام است، بنابراین باید وارد بخش Security یا امنیت شویم.

و در نهایت وارد گزینه Login Activity می‌شویم.

در بخش Login Activity اطلاعات کاملی از دستگاه‌های متصل به اکانت‌مان و تاریخچه مختصری از ورودهای مشکوک قبلی را می‌توانیم مشاهده کنیم.

بعد از ورود به بخش Login Activity با صفحه‌ای رو به رو می‌شویم.

بخش Login Activity از دو بخش مهم was this you و Where you’re logged in تشکیل شده است که بخش اول مربوط به تاریخچه‌ای کوتاه از لاگین‌های مشکوک به حساب اینستاگرام شماست.

به عنوان مثال اگر در کسری از ثانیه بجای ایران وارد یک کشور دیگر شده باشید (که دلیل این اتفاق را خودتان بهتر می‌دانید…) و تلاش کرده باشید که وارد اکانت اینستاگرام خودتان شوید، اینستاگرام این تلاش برای ورود را یک تلاش مشکوک تلقی می‌کند و احتمالا در این بخش هشدار مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.

با انتخاب گزینه This wasn’t me اینستاگرام از شما درخواست می‌کند تا برای بهبود امنیت اکانت خودتان رمز عبور حساب خود را تغییر دهید.

اما در بخش دوم یعنی Where you’re logged in شما یک لیست کامل از تمام دستگاه‌هایی که در حال حاضر در داخل حساب اینستاگرام شما وارد شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

به عنوان مثال در تصویر بالا تنها یک دستگاه نمایش داده شده که به این معنی است که به جز صاحب حساب هیچ شخص دیگری در داخل اکانت اینستاگرام حضور ندارد.

اگر در این بخش بیشتر از یک دستگاه مشاهده کردید، باید سایر دستگاه‌هایی که در این قسمت به شما نمایش داده می‌شوند را به دقت بررسی کنید.

برای تشخیص دستگاه‌های غیرمجاز از سایر دستگاه‌هایی که متعلق به خودتان هستند باید به این سه قسمت توجه ویژه کنید.

  • شماره 1: لوکیشن دستگاهی که به اکانت اینستاگرام شما دسترسی دارد.
  • شماره 2: آخرین زمان فعالیت دستگاه مورد نظر در داخل اکانت اینستاگرام شما.
  • شماره 3: نام و مدل دستگاهی که به اکانت اینستاگرام شما دسترسی دارد.

نکته مهم: اینستاگرام به صورت خودکار در کنار نام و مدل دستگاهی که در حال حاضر در دست شماست و در حال استفاده از آن هستید، عبارت This را قرار می‌دهد تا اشتباها خودتان را از اکانت اینستاگرام‌تان به بیرون پرت نکنید!

در نهایت اگر متوجه حضور دستگاهی شدید که احتمالا متعلق به شما نیست، باید دستگاه خاطی را از حساب اینستاگرام خود اخراج کنید تا دسترسی آن به اکانت شما قطع شود.

چطور دستگاه‌های دیگر را از اکانتم حذف کنم؟

شما باید دستگاه‌هایی که با لوکیشن‌های غریبه وارد اکانتتان شده‌اند را حذف کنید. چطور؟ با انجام مراحل زیر:

روش اول

  1. طبق دستورالعمل بالا وارد بخش Log in Activity شوید.
  2. کنار لوکیشنی که متعلق به شما نیست، روی 3 نقطه کلیک کنید.
  3. وقتی لوکیشن برایتان باز شد. در پایین صفحه Log Out را می‌بینید. با کلیک روی این گزینه، دستگاه دیگر از اکانت شما خارج می‌شود.
  4. قدم چهارم و مهم‌ترین قدم، تغییر رمز عبور حساب اینستاگرام‌تان است، چرا که حتی با اخراج دستگاه و فرد غیر مجاز از داخل اکانت اینستاگرام‌تان، درصورتی که این فرد به رمز عبور اینستاگرام شما دسترسی داشته باشد، خیلی راحت مجددا وارد اکانت شما خواهد شد! بنابراین درصورتی که در قسمت Login Activity متوجه حضور دستگاه‌ یا دستگاه‌های غیر مجاز در حساب اینستاگرام خود شدید، مهم‌ترین اقدام تغییر رمز عبور و انتخاب یک رمز عبور جدید و قدرتمند است.
  5. هکرهای کار کشته و حرفه‌ای‌تر، برای اینکه شما متوجه حضور آن‌ها در اکانت خود نشوید و جلوی دسترسی‌شان گرفته نشود، به صورت خیلی غیر محسوس، بدون ردپا و مشکوک، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و به اطلاعات شما در اینستاگرام دستبرد می‌زنند. به همین خاطر فراموش نکنید که مراجعه به بخش Login Activity یکی از اقداماتی است که باید آن را همیشه در خاطر داشته باشید و هر از چند گاهی به آن مراجعه کنید تا متوجه هرگونه دسترسی غیر مجاز به حساب اینستاگرام خود شوید.

روش دوم

با زدن این گزینه هم باید پسورد اکانتتان را تغییر دهید.

خارج کردن دستگاه‌های متصل به اکانتتان در کامپیوتر

برای قطع کردن لاگین بقیه دستگاه‌ها، می‌توانید از طریق اینستاگرام وب یا مرورگرتان هم اقدام کنید. با مرورگر وارد اکانت اینستاگرامتان در شوید. وارد اکانتان شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد بخش پروفایلتان شوید (با کلیک بر روی آیکون پروفایل در بالای صفحه). روی آیکون چرخ‌دنده‌ای که در کنار بخش Edit Profile می‌بینید کلیک کنید.
  2. گزینه Log in Activity را می‌توانید روی صفحه ببینید. روی آن کلیک کنید.
  3. با کلیک روی این گزینه، همه مواردی که بالاتر توضیح دادیم را می‌بینید. برای رفع مشکل لاگین اینستاگرام دیگر دستگاه‌ها هم مثل بالا عمل کنید و پسوردتان را عوض کنید.

چرا باید به لاگین اینستاگرام توجه کنم؟

توجه! یکی دیگر از راه‌ها برای حفظ امنیت، تغییر شماره همراه اکانتتان است. وارد تنظیمات شوید و شماره همراهتان را تغییر دهید.

چند نکته برای افزایش امنیت اینستاگرام و جلوگیری از هک شدن آن

در نهایت برای جلوگیری از مشکلات آینده و دردسرهای هک شدن اکانت اینستاگرام خود، به این نکات توجه ویژه کنید:

  1. برای حساب اینستاگرام خود یک رمز قوی و قدرتمند انتخاب کنید
  2. رمز عبور اینستاگرام خود را در اختیار سایر افراد، حتی نزدیک‌ترین افراد به خودتان قرار ندهید
  3. قابلیت ورود دو مرحله‌ای حساب اینستاگرام خود را فعال کنید
  4. از وارد کردن رمز عبور خود در زیر دوربین‌ها، جلو چشم دیگران و … خودداری کنید
  5. حساب اینستاگرام خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهید
  6. در دستگاه‌هایی که متعلق به خودتان نیست مخصوصا دستگاه‌های عمومی، وارد حساب اینستاگرام خود نشوید
  7. هر چند وقت یکبار رمز عبور اینستاگرام خود را تغییر دهید
  8. اطلاعات خود را نسبت به مسائل و نکات امنیتی اینستاگرام افزایش دهید

حرف آخر

این روزها در فضای مجازی، دسترسی به حریم خصوصی افراد خیلی راحت شده! پس حواستان را جمع کنید و مرتب بخش لاگین اینستاگرام را چک کنید. هر سوال یا مشکلی هم دارید، با ما در بخش کامنت همین مقاله یا تماس مطرح کنید.

دکمه بازگشت به بالا