فرهنگ و هنر

۳ رکن اساسی دانشگاه، صنعت و دولت در مرکز نوآوری رسانه پارک فناوری تهران

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه سه رکن اساسی دانشگاه ، صنعت و دولت در مرکز نوآوری رسانه ای این پارک واقع شده است ، گفت: اما در دنیای امروز 5 دانشگاه ، صنعت رسانه ، دولت یا دولت کشورهای پیشرفته و رسانه ها و جامعه مهم است.

به گزارش باراناخبر، دکتر. عباس زارعی حنزاکی در وبینار ارائه شده توسط مرکز نوآوری رسانه همشهری با اشاره به شرایط موجود گفت: با سرعت بالای رشد و اقتصاد ، ما تحت فشار برای تغییر هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع با رشته های آموزشی و پژوهشی است ، افزود: آموزش نوآوری و اختراع برای تبدیل شدن به یک فناوری ، وظیفه پارک علم و فناوری است که زمینه ساز تجاری سازی است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اندازه دانشگاه تهران را کل کشور دانست و خاطرنشان کرد: این دانشگاه در تهران واقع شده است و مساحت زیادی در قسمت مرکزی شهر دارد و اکنون همه اجزا را ساماندهی کرده ایم تحول دیجیتال در شبکه فناوری دانشگاه تهران.

دکتر. زارعی با بیان اینکه در حال شکل گیری یک سرگرمی برای ارائه خدمات هستیم ، افزود: همه دانشکده ها ، دانشگاه ها و مرکز و مرکز دانشگاه تهران ، تحت شبکه فناوری تهران ، مرکز نوآوری ، رشد و شتاب دهنده ها و تمام تجهیزات تجاری سازی بر اساس این شبکه فناوری است.

وی با اشاره به دانشگاه های نسل سوم و چهارم کشور گفت: بر اساس برنامه های موجود سعی شده همه عوامل و عناصر توسعه در منطقه مرکزی شهر دانش جمع آوری شود که در این زمینه درخواست کرده ایم همه صنایع وارد شهر دانش می شوند و ما نیز شرکت می کنیم

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اعلام اینکه امروز مسیر صنعت رسانه ، صنعت تولید اخبار و اطلاعات است ، افزود: حضور همشهری در شهر دانش که مرکز شبکه فناوری دانشگاه تهران به متحد کردن بخشهای مختلف ابتکاری کمک می کند

دکتر. زارعی با بیان اینکه موسسه همشهری از کلیه امکانات و مزایای دانشگاه تهران استفاده می کند ، ادامه داد: مبتدیان هوشمند ، 55000 دانشجو و همکار و همچنین استفاده از کلیه تجهیزات آزمایشگاهی و عملی از جمله این امکانات و مزایا است.

وی با ابراز امیدواری از اینكه این حلقه در سالهای آینده به رشد لازم دست یابد ، گفت: روزنامه های كاغذی از سال 2012 دارای یك سبك و پروتكل هستند. با دیجیتالی شدن رسانه ها ، انواع چاپها در سایه باقی مانده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه روزنامه ها برخلاف انواع دیجیتالی امکان اخبار فوری را ندارند ، گفت: البته امکان ویرایش اورژانس عصر و شب وجود دارد.

دکتر. زارعی با بیان اینکه 9 عنصر در تحول دیجیتال مثر است ، خاطرنشان کرد: در مرکز نوآوری رسانه همشهری تلاش می شود تحول دیجیتال ایجاد شود.

بر اساس این گزارش ، دکتر سید ابوالحسن ریاضی ، مدیرعامل موسسه همشهری ، دارایی این رسانه را دو هزار میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: اولین شرکت رسانه ای کشور با م Instituteسسه همشهری تأسیس شد و این موسسه طی 3 دهه توانسته 95 دفتر را افتتاح کند.

وی گفت: ما حدود یک دهه است که با تغییر سریع و اساسی در جهان روبرو هستیم. “این امر منجر به تغییراتی در زمینه مخاطب و تولید شده است ، بنابراین ما باید با مسائل جدید در زمینه تجارت و درآمد سازگار شویم.”

مدیرکل م Instituteسسه همشهری با بیان اینکه میزان درآمد این مسسه در دهه گذشته با 500 نیروی انسانی 290 میلیون از بخش تبلیغات بوده است ، خاطرنشان کرد: اکنون این میزان کاهش یافته در حالی که تعداد نیروی انسانی دو برابر شده است. در این شرایط ، ما انتخاب نمی کنیم ، اما باید انتخاب کنیم.

ریاضیات با بیان اینکه مدیریت موسسه همشهری با ساختاری سنتی غیرممکن است ، گفت: از نظر تحولات سریع در زمینه دیجیتال ، گروه های Digital Lift برای آشنایی با زمینه های درآمد عینی مورد نیاز است.

وی مهمترین قسمت را تولید در فروش محتوا دانست و خاطرنشان کرد: اساسی ترین دارایی هر رسانه ، محتوای قابل استفاده است. آژانس عکس همشهری بیش از 2.5 میلیون عکس طبقه بندی شده برای فروش در بازار دارد که نیاز به ایده های خلاقانه دارد.

مدیرکل م Instituteسسه همشهری از تبلیغات به عنوان یکی دیگر از موارد مهم یاد کرد و افزود: اقتباس از محتوای جدید و پردازش مخاطبان جدید کاری است که باید توسط استارتاپ ها و ایده های آنها انجام شود ، به عبارت دیگر ، ما داریم ظرفیت برنده شدن با مبتدیان در بحث توزیع.

اولین وبینار ارائه شده توسط مرکز نوآوری رسانه همشهری با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ، معاون علمی رئیس جمهور ، ستاد فرهنگ اقتصاد دانش بنیان و م .سسه همشهری برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا