عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چرا کرکره برقی پایین نمیاد؟

در این مطلب به بررسی مشکلات پرتکرار که امکان دارد برای کرکره برقی شما اتفاق بی‌افتد خواهیم پرداخت، تا درصورت رؤیت خرابی کرکره برقی، مطلع باشید که با چه ابزار و لوازم و نیروی کاری این توانایی را دارید که در صدد رفع مشکلات کرکره برقی بر بیایید.

علت بالا نرفتن کرکره برقی چیست؟ :: آموزشی تکنولوژی

بالا نرفتن درب کرکره برقی :

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در کرکره برقی ایجاد می‌شود، عدم بالا رفتن، اصطلاحا باز ماندن کرکره برقی و یا می‌باشد. یکی از مشکلاتی که بسیار وقت گیر و اعصاب خرد کن خواهد بود این است که هنگامی برای خارج شدن عجله دارید اما درب کرکره برقی در اصفهان باز نمی‌شود. متاسفانه دلیل اصلی علت بالا نرفتن کرکره برقی خراب شدن موتور کرکره برقی می‌باشد. ا

گر موتور خراب شده باشد عملکرد کلی کرکره برقی با مشکل رو به رو خواهد شد و قادر نیست وظیفه اصلی خود را که باز و بسته شدن است انجام دهد. علت دیگر بالا نرفتن کرکره برقی خراب شدن پیچ فنر کرکره برقی می‌باشد. اگر این قطعه خراب شده باشد حتی اگر موتور نیز سالم باشد باز هم موتور قدرت لازم برای بالا کشیدن کرکره را نخواهد داشت. برای رفع این مشکل بدون شک باید با متخصص‌ترین تماس بگیرید.

علت وقوع این مشکل، 3 دلیل قادر است داشته باشد:

  • اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

امکان دارد اتصالات سیم‌های برق یا فیوز برق کرکره، دچار اختلال شده باشد. برای رفع این مشکل مماسب‌تر است نخست از صحت اتصال به برق در کرکره برقی اطمینان پیدا کنید.احتمال خرابی در ریموت کنترل نیز موجود است. در  صورت خرابی یا تمام شدن باتری ریموت کنترل کرکره برقی، چراغ ریموت کنترل کمرنگ یا خاموش خواهد شد.

یک دیگر از علت‌های بروز اختلال در عملکرد صحیح کرکره، خرابی موتور کرکره برقی می‌باشد. همان گونه که آگاه هستید موتور کرکره برقی نقش اساسی در بالا و پایین بردن تیغه‌های کرکره برقی دارا می‌باشد و اگر این قطعه اساسی و حساس خراب شود کل روند کار کرکره برقی با مشکل رو به رو خواهد شد.

  • ایراد در دستگاه مرکزی و فیوز

برای چک کردن سلامت دستگاه مرکزی و فیوز کرکره برقی، لازم است، گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کنید و دکمه.ای از ریموت کنترل را فشار دهید، اگر صدای رله دستگاه مرکزی به گوشتان رسید، به معنای سالم بودن ریموت، فیوز و دستگاه مرکزی خواهد بود.

در صورت عدم شنیدن صدا از دستگاه مرکزی، نخست باید از سلامت فیوز اطمینان پیدا کنید. اگر فیوز نیز سالم بود، حتما ایراد از برد مدار یا سیم‌های ورودی به آن خواهد بود.در این موارد کرکره برقی احتیاج به کارشناسی دقیق‌تر دارد، و مناسبتر است برای پیشگیری از مشکلات جدی‌تر، و اطمینان بیشتر، تعمیر کرکره برقی خود را به تعمیرکار کرکره برقی واگذار کنید.

  • اشکال در بازویی درب اتوماتیک :

گاهی اوقات پیش خواهد آمد، که درب کرکره برقی، نه باز می‌شود، نه بسته می‌شود.در این مواقع اشکال از جک‌های بازویی خواهد بود، که احتیاج به تعمیر و یا تعویض دارند. تعمیر بازویی بسیار تخصصی می‌باشد و به خاطر داشته باشید که این کار را به کارشناسا خبره واگذار  کنید به این علت که امکان دارد کرکره برقی شما در قطعات دیگر با مشکل مواجه شود و هزینه تعمیر زیادتری روی دست شما بگذارد.

خرابی چشمی فتوسل کرکره برقی همه موارد ذکر شده را چک کردید اما درب کرکره برقی باز می شود اما بسته نمی‌شود، احتمالا اشکال از ارتباط چشمی‌های کرکره برقی خواهد بود، که قطع شده و اجازه نمی‌دهد درب کرکره برقی بسته شود.

در صورت ایراد در چشمی کرکره برقی، امکان دارد چیزی مانع رسیدن پرتو مادون قرمز به گیرنده شود و سبب بروز اختلال گردد.برای رفع این مشکل باید از تمیز بودن چشمی اطمینان پیدا کنید.همین‌طور عدم تراز بودن چشمی نیز سبب اختلال در کارکرد صحیح آن خواهد شد.

از آن جا که نسل جدید کرکره‌ها، کرکرهای هوشمند هستند، در برخی از موارد نیز امکان دارد چشمی درب کرکره اتوماتیک، در مسیر مستقیم تابش نور خورشید قرار گرفته باشد، و چون نور خورشید خود اشعه تولید خواهد کرد، سبب بروز اختلال در کار چشمی خواهد شد. اغلب این مورد در تابستان بیشتر به چشم می‌آید، که با قرار دادن سایبان برای چشمی قابل حل می‌باشد.

اگر با نکات بیان شده چشمی به درستی کار نکرد، چشمی کرکره برقی شما دچار مشکلات جدی‌تری شده است که احتیاج به تعمیر یا تعویض خواهد داشت.

علت کار نکردن ریموت کرکره برقی

یکی از رایج‌ترین مشکلات کرکره برقی که اغلب افراد  از آن گله می‌کنند کار نکردن ریموت کرکره برقی می‌باشد. دلایل گوناگونی برای این مشکل وجود دارد اما بهترین کاری که شما باید برای جلوگیری از این موضوع انجام دهید این می‌باشد که را از یک برند معتبر خریداری کنید. در صورتی که ریموت خراب شده باشد سیگنال برای باز و بسته شدن به کرکره برقی ارسال نخواهد شد.

علت کار نکردن ریموت کرکره برقی این توانایی را دارد که به دلایل ضربه خوردن، افتادن، به اتمام رسیدن باتری، ورود آب به داخل ریموت و خراب شدن آنتن ریموت باشد. در صورتی که باتری تمام شده باشد شما این توانایی را دارید که به راحتی با تعویض باتری این مشکل را برطرف سازید ولی اگر آنتن خراب شده باشد احتیاجی نیست که از یک مرکز معتبر کمک بگیرید.

دلایل گوناگونی دارد. بیشترین دلیلی که در زمان تعمیر کرکره برقی مشتریان با آن روبه‌رو هستند مشکل در جریان برقی در کرکره برقی است که سبب می‌شود کرکره برقی پایین نیاید. برای رفع مشکل پایین نیامدن کرکره برقی شما باید اتصالات و سیم‌های برق کرکره برقی را وارسی کنید و اشکالات فنی به وجود آمده در اتصالات را برطرف سازید. مناسب‌تر است برای رفع این مشکل هرگز خودتان دست به کار نشوید و این کار را به اشخاص حرفه ای در دفتر حفاظتی کیمیا واگذار کنید.

باز شدن خود به خود کرکره برقی

یکی دیگر از مشکلاتی که در تعداد کمی از کرکره برقی‌ها با آن‌ها روبه‌رو خواهیم شد باز شدن خود به خود کرکره برقی می‌باشد. این مشکل این توانایی را دارد که امنیت ساختمان را به خطر بیندازد و جلوی ورود اشخاص متفرقه به ساختمان را نگیرد. برای رفع این مشکل نادر قادر هستید از تجربه افراد متخصص در این زمینه بهره مند شوید. زیرا دلیل بروز این مشکل گسترده است باید به وسیله متخصص مورد بررسی قرار بگیرد و نمی‌توان یک علت کلی برای این مشکل برشمرد.

 

دکمه بازگشت به بالا