فرهنگ و هنر

تربیت مبلغ معارف اسلامی از قم برای جهان!

باراناخبر / قم مدیر م Instituteسسه بین المللی مطالعات اسلامی گفت: هدف این مituteسسه اتصال حلقه های پراکنده برای دستیابی به هدف معرفی اسلام به مجامع بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی ، مدیر م Instituteسسه بین المللی مطالعات اسلامی ، در مصاحبه با باراناخبر ، فعالیت های م Instituteسسه مطالعات اسلامی را تشریح کرد: جهان “.

وی افزود: در مارس 1999 ، شورای توسعه سمینار لزوم ایجاد م institutionسسه ای را برای آموزش معلمان ، مبلغان و دانش پژوهان در عرصه بین المللی تصویب کرد و در اواخر ماه مه 2009 ، مسئولیت ایجاد این اثر را از مدیر وقت سمینارها
وی ادامه داد: هدف از تأسیس این موسسه تکمیل آموزش میدانی و اتصال مدارهای پراکنده بود. در سمینارها در دهه های اخیر ، م institسساتی برای یادگیری زبان های خارجی وجود داشته است ، دروس حوزوی سنتی ادامه یافته و رشته های مورد نیاز جدید ایجاد شده است. اما اگر کسی بخواهد وارد دنیای دانشگاهی شود ، برنامه خاصی وجود ندارد. فرد باید خود این زبان را یاد بگیرد ، تحصیلات حوزوی را که همه می گذرانند بگذراند و سپس با تحصیل در خارج از رشته رشته های مربوط به معارف اسلامی آشنا شود و سپس با تجربه و راهنمایی کار کند.
مدیر انستیتوی بین المللی مطالعات اسلامی افزود: هدف این بود كه حلقه های پراكنده مورد نیاز در كارهای بین المللی و بدون تكرار كار به هم متصل شوند و با ارائه آموزش های سمینار ، افراد را به دانشگاه هایی كه می توانند برسانند. بگذارید جهان استاد اسلام شناسی باشد و کرسی های تشیع را رهبری کند. با به روزرسانی سطح زبان های خارجی خود از عمومی به دانشگاهی ، آنها می توانند مقاله بنویسند یا در کنفرانس ها شرکت کنند و کتاب بنویسند.
حجت الاسلام والمسلمین شمال اظهار داشت: نکته مهم دیگر این بود که علاوه بر دانش نظری ، می توانستند تجربه عملی نیز داشته باشند. در غیر این صورت ، اولین مکانی که آنها برای مسئولیت پذیری می روند اولین تجربه آنها است. بنابراین رشته مطالعات اسلامی تعریف شد. هدف از مطالعات اسلامی این است که بتوانیم پاسخگوی ارائه دین امروز به متفکران و دانشگاهیان و افرادی که در زمینه ادیان مطالعه می کنند و س questionsال می کنند ، باشند.
وی تأکید کرد: “به عبارت دیگر ، ما به اسلام شناسی نیاز داریم که اگرچه با مبانی علوم حوزوی آشنا است ، اما می تواند در بحث های دینی ، اخلاقی ، حقوقی ، تاریخی ، حقوقی ، حقوق بین الملل و … از کلیت اسلام دفاع کند و ممکن است زمینه گفتگوی بین ادیان.
مدیر انستیتوی مطالعات اسلامی بین المللی گفت: ما در دوره ای نیستیم كه نیاز شدیدی به دانشگاه ها برای آموزش اصول فقه شیعه به صورت تخصصی داشته باشیم. این در تحقیقات لازم است. اما نیاز اصلی این است که متخصصان بتوانند اسلام و تشیع را عالمانه معرفی کرده و در کرسی ها ، کنفرانس ها و برنامه های درسی تحقیق کنند و زیبایی های آن را توضیح دهند. در نتیجه ، م instسسه تدریس در دو سطح سه و چهار را آغاز کرد.
وی افزود: در ابتدا تمرکز روی عربی و انگلیسی بود و سپس زبانهای دیگری معرفی شدند که مورد استقبال قرار نگرفتند. البته دوره های مقدماتی علاوه بر زبانهای اصلی زبانهای دیگر مانند مالزی در قم و به صورت تکمیلی در مالزی. ، ترکی استانبولی نیز در قم و به صورت تکمیلی در استانبول و سواحیلی تدریس می شود.
حجت الاسلام والمسلمین شمالی افزود: “در طول این سالها ، این مسسه با نخبه گرایی و تأکید بر اینکه هدف کمیت نیست ، تعداد کمی از دانش پژوهان را که افراد مستعد و م andسسه هستند ، پذیرفته است. توانایی آموزش آنها را دارد. ” فارغ التحصیلان و حتی دانشجویان این موسسه در موسسات مختلف داخلی و خارجی در کشورهایی مانند ایالات متحده ، کانادا و انگلستان در حال حاضر در صحنه بین المللی فعال هستند. همچنین اساتید به زیمبابوه و کنیا اعزام شده اند. بسیاری از موسسات خارج از کشور نیز مربوط به رشته های ایرانی هستند.
وی ادامه داد: امسال هم در مطالعات اسلامی و هم در فلسفه اسلامی پذیرش داریم. قرار بود از ابتدا پس از چندین سال آموزش به عنوان مبلغ و استاد بین المللی ، به سایر رشته هایی که حوزه فعالیت بین المللی در آنها بالا است ، وارد شویم. یکی از این رشته ها فلسفه است. طبق روش عقلانی ، فلسفه زمینه برقراری گفتگوی بین فرهنگ ها را فراهم می کند و در زمینه فلسفه اسلامی و تطبیقی ​​کارهایی برای انجام دارد. امیدواریم پس از فارغ التحصیلی دانش پژوهان این دو رشته در این دو رشته موفق و دانشجو در سایر رشته ها نیز پذیرفته شویم.
مدیر انستیتوی بین المللی مطالعات اسلامی افزود: از ابتدا سیاست جدی گرفتن رساله ها و مقالات بود. در سطح سه ، دانش آموزان تشویق می شدند که به زبان تخصصی خود بنویسند ، و در سطح چهار این اصرار مورد نیاز بود. برخی از این مقالات به صورت کتاب منتشر شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شمالی اظهار داشت: علاوه بر این مجله ، یک مجله دو فصلی نیز منتشر شده است که تنها مجله متخصص در زمینه اخلاق اسلامی و معنوی به زبان انگلیسی است. برخی از مقالات مجله ترجمه آثار بزرگان و برخی دیگر از محصولات فضلا و اساتید موسسه است.
وی اظهار داشت: فعالیت تحقیقاتی دیگر این مituteسسه تدوین کتب درسی کالج ها ، دبیرستان ها و دوره های سمینار خارج از کشور به زبان انگلیسی بوده است. اکنون م doسسه بین المللی ماموریت برای این کار ایجاد شده است. این کتاب ها همچنین به چندین زبان ترجمه شده اند.
مدیر انستیتوی بین المللی مطالعات اسلامی گفت: با وجود همه مشکلات ، وی از ابتدای سیاست گذاری این مituteسسه تصمیم گرفته است به دانش پژوهانی که می توانند در کنفرانس های مشابه پذیرفته شوند ، کمک کند. در این سالها علاوه بر سفرهای طولانی و سفرهای مسئولین موسسه ، حدود 500 سفر به گروههای علمی نیز ترتیب داده شده است. هدف انجام فعالیت های عملی و ارتباطی علاوه بر کارهای نظری و آموزشی بود. تحقیقات فردی نیز باید عمدی و عملی باشد و فقط بایگانی نباشد.

وی افزود: با وجود جو جدید و مشکلات این کار ، گروه خوبی از محققان در زمینه جذب و آموزش عزیزان علاقه مند به علوم حوزوی و برقراری ارتباط با دیگران آموزش دیدند. اما این فضا از نظر کیفیت کافی نیست و جای پیشرفت دارد. از نظر کمی ، ما توانستیم شرایط مورد نیاز را برآورده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمالی ، گفت: هاش کار کمی انجام شد اما چون به درستی انجام شد نتیجه خوبی داشت. ما امیدواریم که بتوانیم با جذب علمای علاقه مند و ارائه دین و افکار خود در هر کجا که مبادلات علمی و مذهبی در جهان انجام شود ، در محافل علمی و دینی جهان نقش موثری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم راهنمایی و کمک پروردگار مثل همیشه با ما باشد ، گفت: “اول ، من باید خدای متعال را به خاطر خوبی هایش که همیشه سمینارها و این کار کوچک را شامل می شود و کمک مداوم آن در کار است ، شکر کنم. م ofسسه “. من می خواهم از کسانی که به این موسسه کمک کردند ، از همکارانم که از ابتدای تأسیس موسسه حضور داشتند و محققانی که از این موسسه کنار کشیدند و با تلاش ، رشد و توسعه خود در تأسیس موسسه کمک کردند ، تشکر می کنم.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا