عمومیکسب و کار برتر ایرانی

نحوه پذیرایی اداری

برای پذیرایی از مهمان رسمی، اگر قرار هست برای جلسات خود میوه هم داده شود، باید به دو نکته مهم توجه کنیم:

۱- وسایل پذیرایی ۲- نوع میوه‌ها

وسایل پذیرایی از مهمان رسمی برای میوه: بشقاب میوه خوری + کارد + چنگال

نکته۱: از کاردی استفاده کنیم که سر آن تیز نباشد و گرد باشد، اینگونه کاردها مناسب جلسه رسمی و مهمانی های رسمی هستند.

نکته۲: می بایست کارد و چنگالی استفاده کنیم که از یک مارک و مدل باشند و به اصطلاح ست باشد.

میوه‌هایی انتخاب کنیم که مناسب جلسات باشد، برخی میوه‌ها به دلایلی مختلفی مثل (سختی در خوردن، اندازه بسیار بزرگ یا کوچک آن، بو، طعم و مزه آن) نباید استفاده شود.

میوه هایی مانند انار، آناناس نامناسب‌اند و اگر تاکید دارید حتماً شرکت‌کنندگان از این میوه‌ها و یا میوه‌هایی شبیه به اینها پذیرایی شوند باید انار را باید دانه کرده و داخل کاسه‌ای ریخته و قاشقی را داخل آن بگذارید و برای آناناس باید پوست کرده در بشقاب و به همراه آن چنگال و کارد گذاشته شود.

برای جدا کردن پوست یا تکه تکه کردن میوه از کارد و برای خوردن از چنگال استفاده می کنیم، متاسفانه بعضاً اینجانب (جابرمرتضایی) می بینم با همان کاردی که تکه تکه شده است، با همان میوه را می خورند که جدا از اینکه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، اینکار از مباحث تشریفاتی کاملاً به دور و اشتباه است.

اگر مهمان‌های شما از خارج از کشور هستند، باید در انتخاب میوه‌ها کمی حساس تر و با وسواس بیشتری انتخاب نمود

مثلا خیار سبز که همه ی ما در زمان پذیرایی در بین میوه ها دیده می شود، افرادی که خارج از ایران زندگی می کنند، خیار را جزء سبزیجات می دانند و در پذیرایی های اداری خود استفاده نمی کنند، بنا به شرکت‌کننده خارجی خود می‌توانید اطلاعاتی بدست آورید که چه میوه‌هایی باتوجه به کشورشان برای آنان خوشایند و ناخوشایند یا پذیرفته شده یا نپذیرفته شده است.

البته برخی با هنر میوه آرایی آشنایی دارند که در اینصورت نیز پذیرایی شما را بسیار زیباتر خواهد کرد.

نکات مهم برای انتخاب مدل پذیرایی در همایش

وقتی می خواهید به پذیرایی همایش خود فکر کنید، این نکات را به یاد داشته باشید:

 

  1. به زمان برگزاری همایش توجه داشته باشید.

بسیاری از همایش ها و رویدادها در صبح زود برگزار می شوند؛ در نتیجه ممکن است شرکت کنندگان همایش، وقت کافی برای خوردن صبحانه نداشته باشند. در این صورت، بهتر است چیزی به عنوان صبحانه سرو کنید تا مهمانان، سرحال و پرانرژی شوند. برای خوشامدگویی و پذیرایی مهمانان همایش به محض ورودشان، می توانید از شیر پگاه، بیسکوییت، خرما، شکلات، ساندویچهای کوچک، کاپ کیک و شیر کاکائو استفاده کنید. این پذیرایی، واقعا لذت بخش است و در نظر افراد، تاثیر بسیار مثبتی می گذارد.

 

  1. خوراکی های سبک و سالم را به عنوان میان وعده انتخاب کنید.

نزدیک به ظهر، معمولا سخنران یا مدیر همایش، به شرکت کننده ها استراحت می دهد تا تجدیدقوا کنند و با انرژی بیشتر برگردند. در این زمان، شما باید با ایده پذیرایی همایش خوراکی ها و میان وعده های مناسب از افراد پذیرایی کنید. یادتان باشد که در این زمان، بهتر است سراغ خوراکی های سنگین نروید تا افراد برای خوردن ناهار اذیت نشوند. مثلا می توانید با میوه هایی مثل موز یا سیب از مردم پذیرایی کنید یا آنها را به نوشیدن یک لیوان چای و قهوه به همراه شیرینی کوچک دعوت کنید.

یکی از مزایای کمک گرفتن از ایونت پلنر حرفه ای این است که بهترین و مناسب ترین گزینه ها را برای پذیرایی در همایش به شما پیشنهاد می کند. هم چنین وظیفه تامین خوراکی ها و آماده کردن آنها نیز برعهده تیم اجرایی ایونت پلنر است. در نتیجه در وقت و انرژی شما صرفه جویی خواهد شد و می توانید رضایت شرکت کننده های همایشتان را به راحتی به دست بیاورید. پک صبحانه آماده سبزینه در انواع و خرید پک صبحانه متنوع قابل خریداری است. بسته بندی صبحانه بیرون بر که میتواند بهترین گزینه برای شرکت‌ها، ادارات و مدارس باشد.

دکمه بازگشت به بالا