عمومی

استفاده از ظرفیت مردمی رسالت سازمان تبلیغات اسلامی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام مهدی عباسی در گفت و گو با خبرنگار گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در طول حیات خود و بر اساس مأموریت ها و ماموریت های امروزی خود یکی از نهادهای انقلابی است که با وجود همه کاهش ها و کاهش ها دستاوردهای چشمگیری داشته و با حضور فعالان فرهنگی توانسته است خدمات فرهنگی ارائه دهد. برای جامعه خوب باشد، هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در گام اول خدمات فرهنگی را به نهادهای مردمی که با آن در ارتباط هستند بر عهده دارد و این سازمان ها در قالب هیأت، ساختار دارالقرآن و مسجد جامع هستند. با قرآن فعالان، هیئت مذهبی، مداحی پیشکسوتان و شاعران آئینی.» وارد عرصه مداحی شده ایم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه 4 گروه مهم وعاظ، مداحان و شعرای آئینی رهبران، هیئت مدیره فعالان دینی و قرآنی به‌عنوان چهار طیفی که به‌عنوان حلقه‌های میانی در وظیفه‌ی ارتباط بین سازمان تبلیغات، مردم و مخاطبان عمل می‌کنند، چرا که یکی از راهکارها در آخرین دوره تحول، بحث انسجام و هماهنگی بیشتر در تشکل‌های مردمی بود. .

حجت الاسلام عباسی با اشاره به مأموریت سازمان تبلیغات گفت: بنیاد هدایت وظیفه ساماندهی کار مساجد و ائمه جماعات را برای هماهنگی فعالیت های رسانه ای و تولید محتوا بر عهده دارد. و مرکز مداحان همراه او هستند، این بند را پیگیری می کند و سازمان دارالقرآن نیز متولی امور قرآنی است.

وی افزود: امروز سازمان تبلیغات اسلامی با گستره وسیعی از ادارات کل که در تمامی استان ها و شهرستان ها حضور دارد با حدود 200 مدرسه، خبرگزاری آنلاین، جوزه هنری، دارالقرآن دانشگاه سوره و مجموعه های مختلف فعالیت می کند. که مربوط به مؤسسات و بنیادها است.» او حلقه اصلی سازمان است، فعال هستند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: دو رویکرد مهم به فضای روبروی سازمان تبلیغات، بحث رواج تبلیغات از یک سو و توسعه مخاطب از سوی دیگر است. حالت را نگه دارید و به حالت تنظیم و روشن بروید.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به توسعه میدانی مخاطبان گفت: رویکرد دیگر توسعه حوزه مخاطب است که می توانیم مخاطب معارف، محتوا و معارف اسلامی را توسعه دهیم و پیگیر تحقق آن هستیم.

وی افزود: در مورد استان مرکزی در طول یک سال و نیم چهار راهبرد اصلی شامل ظرفیت‌سازی، کادرسازی، شبکه‌سازی و گفتمان‌سازی را دنبال کرده‌ایم. تحت هر یک از آنها، ما سعی کرده ایم چهار استراتژی را در دو حوزه در سازمان خود پیاده سازی کنیم. سازه ها و ساختارهای مرتبط «سرمایه انسانی و حوزه مهارت ساختاری را دنبال می کند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: امروز تمام تلاش ما این بوده است که بتوانیم مکان ها و فضاها و مکان هایی را برای افزایش فضای معنوی و فرهنگی از نظر کمی و کیفی استان بسازیم.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به فعالیت هیئت مدیره مذهبی در مجوز برای آن گفته است هیئت مدیره دارالقرآن دینی داده شد که سازمان تبلیغات به صورت جدی به امور مساجد پرداخته است و اکنون مسئولیت کمیته جذب، تربیت و نظارت ائمه جماعات و هیئت معتمد مساجد و حسینیه های استان بر عهده دارد. دست سازمان

وی افزود: این سازمان در زمینه برگزاری اردوهای بیش از هزار نفری کارکنان و دوره های توانمندسازی فعالان فرهنگی کارنامه قابل قبولی داشته است.

وی افزود: راه اندازی مرکز آموزشی، رسالت ویژه ای برای خواهران بود که یکصد خواهر طلبه در اراک در مرکز آموزشی مولد در حال آموزش هستند و حدود 120 روحانی مستقر در شبکه شهر و روستا در لواسان و در شهرستان لواسان آموزش دیده اند. استان. طی سال گذشته».

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: مبلغان دانشگاه، اساتید دانشگاه و ادارات آموزش دانشگاه، مسئولین موسسه در طرح های مشترکی که با موسسه داشته ایم مشارکت داشته اند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به دیگر فعالیت های این سازمان گفت: بخش سوم شبکه سازی است و رویکرد و راهبرد سازمان این است که مجموعه های فرهنگی درون سازمانی و خارج از سازمان را به هم متصل کند تا شبکه به آرامی و به تدریج شکل بگیرد و پراکنده شود. و توزیع کرد. از فعالیت جزیره جلوگیری شده است.»

وی افزود: امیدواریم با توجه به مجموعه برنامه های مشترکی که تا به امروز در اقصی نقاط استان تدوین شده است، امیدبخش برای انسجام بین نهادی در سطح فعالان فرهنگی باشیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در نهایت به دنبال ترویج گفتمان اسلام ناب محمدی هستیم که مهمترین راهبرد آن تبعیت از مراکز علمی نخبه است و در سال 1400 برنامه های مختلفی را برگزار کردیم که امیدواریم بتوانیم بتواند به هدف مطلوب و نهایی سازمان دست یابد.

دکمه بازگشت به بالا