اجتماعی

نیکاراگوئه اولین کشور واردکننده واکسن برکت

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت گفت: تفاهم نامه اهدا و صادرات واکسن بوواراکو به نظام سلامت ایران اتفاق ارزشمندی است. صنعت قدیمی واکسن در ایران پس از کسب موفقیت های لازم در تولید و مصرف واکسن کرونا در کشور، فراتر از مرزها رفت.

به گزارش باراناخبر دکتر. محمدحسین نیکنام اظهار کرد: در تفاهم نامه ای بنا به درخواست جمهوری نیکاراگوئه، مجتمع دارویی برکات واکسن برکات را منتشر می کند. اولین محموله با حجم 200 هزار دوز به این کشور اهدا می شود.

وی افزود: جمهوری نیکاراگوئه یکی از پنج کشور متقاضی نعمت کویت ایران است. کرونا اگرچه صحنه های تلخ، ناگوار و دردناکی برای بشریت داشت، اما جلوه های خوبی از همکاری و همدلی برای مقابله با این بیماری همه گیر به نمایش گذاشت.

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت یادآور شد: امضای تفاهم نامه اهدا و صادرات دارو و واکسن گاوی در نیکاراگوئه مظهر همکاری دو کشور برای ارتقای نظام سلامت دو کشور است. . طبق توافقات قبلی دو کشور، همکاری در زمینه آموزش پزشکی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و تحقیقات به توافق رسیده است و همکاری های جدید در زمینه واکسن عروق ویروس کرونا یکی از همکاری های جدی و سطح بالا است. عملیات بین این دو فروش

وی گفت: نیکاراگوئه اولین کشوری است که از واکسن کویت برخوردار شده است و این نشان دهنده روابط عمیق بین دو کشور است. وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای تکمیل موفقیت تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا به کار خواهد گرفت و از هیچ تلاشی برای کمک به همه تولیدکنندگان دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا