علمی و پزشکی

ماجرای واکسن‌های تقلبی آسترازنکا در ایران چیست؟

بر اساس گزارش ها شفافوی افزود: با مراجعه به این خبر متوجه می‌شویم که هشدار سازمان بهداشت جهانی می‌گوید واکسن آسترازنکا که خارج از سیستم قانونی واکسیناسیون کشور استفاده می‌شد تقلبی و آلوده بوده است.

وی افزود: موضوعی که باید مورد توجه شما قرار گیرد این است که اگر به صفحات خبری داخلی در رسانه ها و صدا و سیما مراجعه کنید متوجه می شوید که در تابستان اخباری مبنی بر دستگیری گروه ها و باندهای کلاهبردار اعلام شد. بر فراز. مبالغ هنگفتی از واکسن‌ها: «قراردادها، تقلبی‌ها یا واکسن‌هایی که می‌توانستند قاچاق شوند به مردم و منازل، شرکت‌ها یا مکان‌های زیرزمینی و غیرقانونی خارج از سیستم واکسیناسیون تزریق می‌شد و متأسفانه این افراد توسط این کلاهبرداران مسدود شدند.

رئیس اداره پیشگیری از واکسن واکسن های وزارت بهداشت ادامه داد: این در واقع یک هشدار بسیار خطرناک است و مردم باید هوشیار باشند و در خارج از کشور (خارج از مراکز واکسیناسیون کرونا) واکسینه نشوند.

زهرایی با بیان اینکه این تجربه ای است که می تواند در کشورهای دیگر اتفاق بیفتد، افزود: به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی این نکته را منتشر کرده است تا توجه افراد و کشورهای دارای چنین خطراتی که می تواند کشورها را تهدید کند، جلب کند.

وی در پایان گفت: در پایان مجدداً تاکید می‌کنم تمام واکسن‌هایی که در سیستم واکسیناسیون کشور در مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون کشور از جمله آسترازنکا یا سایر واکسن‌ها استفاده شده است. مستقیماً از شرکت های کشورهای سازنده خریداری می شود و با نظارت دقیق در سراسر کشور توزیع و مصرف می شود، بنابراین جای نگرانی نیست.

دکمه بازگشت به بالا