عمومی

دُز سوم واکسن حدود ۸۰ درصد از اومیکرون جلوگیری می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی باراناخبر،
به گزارش وب دا، بهرام عین اللهی روز شنبه در حاشیه بازدید از درمانگاه الف، آودیسیان با بیان اینکه امروز روز بسیار بزرگی است، گفت: امروز به این کلینیک خیریه که توسط هموطنان ارمنی مان اداره می شود، آمدیم. با تبریک به پرسنل بهداشتی و درمانی مجموعه، از نزدیک در جریان مسائل قرار گیرد. و مشکلات این عزیزان.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید بتواند بهترین خدمات را به همه مردم به ویژه هموطنان مسیحی که در همه عرصه ها مانند حراست مقدس حضور داشته و همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند، ارائه دهد.

جزئیات نهایی اجرای طرح تهیه نسخه الکترونیک پزشکی در محل

عین اللهی درباره آخرین جزئیات اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه های پزشکی در کشور نیز گفت: اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور متفاوت است، به طور کلی حدود 93 درصد اجرا شده است و درصد کمی از آن باقی مانده است. . در زیرساخت ها حذف شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه البته وضعیت تهران چندان خوب نیست و این طرح حدود 68 درصد اجرا شده است، گفت: با تلاش همکاران وضعیت بهتر می شود. بسیاری از شرکت های بیمه در اجرای این طرح دخیل هستند اما مشکلات موجود نرم افزاری نیست و عمدتاً مربوط به سخت افزار است.

اقدامات عمدی برای جلوگیری از Omicrons در محل

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع بیماری امیکرون در کشور گفت: متاسفانه این گونه بسیار گسترده است و می تواند به صورت تصاعدی به انسان سرایت کند. خوشبختانه بالا بودن میزان واکسیناسیون نقطه امیدی است که در کشور داریم. در تهران 90 درصد از دوز اول واکسن و حدود 78 درصد از هر دو دوز مصرف می شود که این یک نقطه قوت است.

عین اللهی ادامه داد: در دنیا ثابت شده که نوبت سوم واکسن تا 80 درصد از امیکرون جلوگیری می کند. مهم ترین مسئله استفاده از ماسک و تزریق واکسن است. ما یک تا دو هفته طلایی داریم که معمولاً سه هفته بعد از شروع عفونت جدید، کادر جدید وضعیت انفجاری خود را برای این منظور نشان می دهد و در این امکان که داریم باید سریعاً نوبت سوم واکسن تزریق شود. .

وزیر بهداشت بر رعایت فاصله ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همت اصحاب رسانه و حمایت شهروندان بتوانیم وضعیت خوبی را که در کشور شاهد آن هستیم حفظ کنیم.

دکمه بازگشت به بالا