عمومی

صدای پای سرخک در استان تهران/والدین در تزریق واکسن تعلل نکنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها: مدتی است شایعاتی مبنی بر ابتلا به سرخک در استان تهران به گوش می رسد و به گفته برخی پزشکان، تعداد کودکان مبتلا به سرخک و درمان در استان تهران کم نیست و این علاوه بر مراجعه بیماران به بیمارستان هاست. از شهرستان ها و استان های دیگر

سرخک یک دوره نهفتگی حدود 10 تا 14 روز دارد

اما سرخک چیست و چه علائمی دارد سوالی است که یکی از پزشکان فعال در این زمینه در پاسخ به این سوال به خبرنگار آنلاین گفت: سرخک یک عفونت دوران کودکی است که در آن زمان بسیار شایع بود اما اکنون با واکسن از آن پیشگیری می شود. . ، اما با این وجود ایجاد خطرات جدی برای کودکان و حتی مرگ را ثابت می کند میر ما در سراسر جهان از این ویروس در امان هستیم.

علیرضا حکمت در تشریح علائم سرخک گفت: سرخک دوره نهفته ای در حدود 10 تا 14 روز دارد و پس از آن تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلودرد، چشم های ملتهب و لکه ها را نشان می دهد. کوپلیک خواهیم بود.

وی گفت: سرخک معمولاً با تب خفیف تا متوسط ​​شروع می شود و با سرفه مداوم و گلودرد همراه است.

وی با بیان اینکه اکثر افراد مبتلا به سرخک زیر 10 سال هستند، گفت: در گروه سنی 12 تا 18 ماهگی خود را تزریق کنید و اگر این کار انجام نشد باید سریعا واکسن تزریق شود.

تدابیر بیماری سرخک در استان تهران به عنوان یکی از مقاصد حضور مهاجران و غیرایرانی ها و همچنین حضور مدارس از 15 فروردین ماه بیش از پیش شنیده می شود. گزارش ها علائم سرخک در این استان به تحریریه خبرگزاری آنلاین استان تهران رسیده است و از آنجایی که سرخک 5 برابر بیشتر از عروق ویروس کرونا مسری است، توصیه می کنیم به محض مشاهده علائم مشکوک برای تشخیص موارد به پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر و در دریافت واکسن سرخک معطل نکنید.

بیماری تب برفکی در استان تهران/ والدین در تزریق واکسن تردید نکنند

معمولاً تزریق دو دوز واکسن سرخک در 12 و 18 ماهگی کافی است.

یک متخصص عفونی که در این باره به خبرنگار آنلاین گفت: ضعف واکسیناسیون سرخک در همسایگان به ویژه افغانستان و همچنین شیوع ویروس کرونا و سهل انگاری در واکسیناسیون سرخک به والدین ما از دلایل اصلی افزایش این بیماری است. در بیماران مبتلا به این بیماری ممکن است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه درمان دارویی خاصی برای سرخک وجود ندارد، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید واکسیناسیون را جدی بگیریم تا دچار عوارض متعدد سرخک نشویم. واکسن سرخک. در کشور ما به شکل سه واکسن است. فقط باام. ام. آراین واکسن ترکیبی علیه سرخک، سرخجه و اوریون است.

حمید عمادی در پاسخ به این سوال که واکسن سرخک به چند دوز نیاز است؟ وی گفت: معمولاً دو دوز بین 12 تا 18 ماهگی کافی است، همچنین افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری در طول یک بیماری همه گیر هستند ممکن است نیاز به واکسیناسیون مکمل داشته باشند.

وی با اشاره به سوال بسیاری از والدین درباره واکسن سرخک گفت: واکسن روی کارت واکسیناسیون کودکان وجود دارد.ام. ام. آربرای سرخک، اوریون و سرخجه، در صورت ثبت نام، نیازی به نگرانی و حضور والدین برای تزریق مجدد واکسن نیست.

تحقیقات آنلاین نشان می دهد که واکسن عروق ویروس کرونا به مقدار کافی در محل موجود است و از والدین می خواهد که برای تزریق این واکسن به فرزندان خود وقت تلف نکنند.

دکمه بازگشت به بالا