اجتماعی

واکنش وزارت بهداشت به واکسن کرونای “روسی”

در مورد واکسن کرونا روسی ، معاون وزیر بهداشت گفت که واکسن مرحله سوم آزمایش بالینی را رد کرده است. “شما می توانید مطمئن باشید که اگر واکسن کرونا در جهان تولید شود و از کیفیت لازم برخوردار باشد ، ما آن را به مردم ارائه می دهیم.”

در مصاحبه ای برای باراناخبر ، دکتر ایرج حریریچی وی در مورد واکسن کرونا روسی گفت: در کل 165 واکسن به نام واکسن کرونا در جهان تهیه می شود و 27 واکسن به مرحله انسانی رسیده است. واکسن تاج که توسط روسیه اعلام شده است ، یکی از هشت واکسن است که در مرحله سوم یک آزمایش بالینی رد شده است.

وی افزود: وزارت بهداشت ایران می تواند در مورد این واکسن از دو طریق صحبت کند؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است. این سازمان مصوبات لازم را برای این واکسن اعلام خواهد کرد و دیگری از طریق همکاری دوجانبه با روسیه.

حریریچی ادامه داد: شما می توانید مطمئن باشید که اگر واکسن کرونا در جهان تولید شود و از کیفیت لازم برخوردار باشد ، ما آن را در اختیار مردم خود قرار خواهیم داد. البته نکته مهم این است که بیشتر واکسن هایی که پیشنهاد و مورد استفاده قرار می گیرند ، دارای اثر 50 تا 60 یا 70٪ هستند و مدت طولانی ایمنی ندارند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: همانطور که از سوی مسئولان سازمان بهداشت جهانی اعلام شد ، با وجود کشف این واکسن ها ، از آنجا که اثرات آنها از نظر اثرات نهایی و مدت زمان ایمنی زیاد نیست ، باید اصول دوری اجتماعی و بهداشت شخصی رعایت شود. هنوز. ” برای مشاهده.

حریریچی اظهار داشت: بنابراین ، در مورد واکسن کرونا روسیه ، وزارت بهداشت ایران می تواند از دو طریق عمل کند ؛ یکی اینکه واکسن توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید شده و دیگری از طریق همکاری های دو جانبه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا