عمومی

۱۵ درصد جامعه هدف علوم پزشکی سمنان واکسن کرونا نزدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سعید کسائیان در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه 10 تا 15 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هنوز اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: در هفته گذشته 9 هزار دوز واکسن دریافت کرده‌اند. به شهرهای وابسته به دانشگاه تزریق شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه مراجعات مردم برای واکسیناسیون در این هفته مجدداً کاهش یافته است، تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث شد عده ای برای واکسیناسیون دچار تردید یا تأخیر شوند، بیماری در چند روز و هفته گذشته بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه افرادی که در ابتدای پیک به کرونا مبتلا شده‌اند می‌توانند شش هفته بعد برای دریافت نوبت سوم یا یادآوری کرونا معرفی شوند، گفت: البته مصرف تذکر یا دوز آن. سوم برای این گروه، در صورت امکان شش ماه از دوزهای قبلی بگذرد.

کسائیان با بیان اینکه کسانی که دوز واکسن خود را تکمیل نکرده اند باید در اسرع وقت به مراکز بهداشتی درمانی و مراکز واکسیناسیون عمومی مراجعه کنند، گفت: واکسیناسیون مهمترین عامل پیشگیری و کاهش عفونت، بستری شدن در بیمارستان و در نهایت مرگ است. خوب خواهد بود.

وی رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت پوشیدن ماسک و قرار گرفتن در فاصله یک و نیم متری از مردم را از دیگر توصیه های ما در زمان اوج گیری ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: در چهار هفته اخیر افراد بستری شده اند. به خصوص بستری شدگان در بخش مراقبت های ویژه متاسفانه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان رشد کرد.

دکمه بازگشت به بالا