اجتماعی

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های دور سوم واکسن کرونا و واکسن مسافری مصوب کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش باراناخبر و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن این نامه آمده است: در تاریخ 1400/8/11 در خصوص واکسیناسیون مسافران، دستورالعمل فوق طبق مصوبات به روز رسانی می شود. کمیته ملی واکسن کووید مورخ 16/10/1400 به شرح زیر است:

– افرادی که برای بار اول و دوم واکسن تزریق کرده اند (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) ترجیح می دهند برای بار سوم از واکسن غیرفعال استفاده کنند، البته ممکن است آسترازنکا یا پاستوکوکوس پلاس نیز دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن AstraZeneca واکسینه شده اند می توانند برای اولین بار واکسن AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V را دریافت کنند (مانند Sputnik Light).

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن اسپوتنیک V واکسینه شده اند می توانند برای سومین بار واکسن آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس را دریافت کنند.

– برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکوکوس در دو شهر که سه بار واکسن را دریافت کرده اند، نوبت چهارم (یادآوری) باید 6 ماه پس از تزریق نوبت سوم با واکسن پاستوکوکس پلاس داده شود.

– افرادی که دو دوز واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر، تمایل به تزریق دو دوز آسترازنکا با اخذ رضایت و ارائه مدارک سفر دارند، می توانند حداقل در یک مسافت دو دوز آسترازنکا را دریافت کنند. دراس. بین تورها ماه ها وقت بگذارید.

– افرادی که دو دوز واکسن Sputnik V دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر تمایل به تزریق دو دوز Astraznka دارند، پس از کسب رضایت آگاهانه و وارد شدن به یک مطالعه تحقیقاتی ممکن است دو دوز Astraznka دریافت کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که برای بار اول و دوم واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) تزریق شده اند، می توانند برای بار سوم همین واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا