اقتصادی

مخالفت صریح با اینترنت و فیلترشکن طبقاتی

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران می گوید: این سازمان به دنبال رفع مشکلات عاجل و فوری شرکت ها است، اما موضع آن در خصوص اینترنت و VPN کلاس درس مشخص است. یک اعتراض واضح

به گزارش باراناخبر، حسین اسلامی گفت: موضع اتحادیه روشن است. هم در بیانیه سازمان و هم در نامه ای که به طور مشترک با چند سازمان به رئیس جمهور ارسال کردیم، خواستار دسترسی رایگان به اینترنت و گسترش زیرساخت های لازم شده ایم.

وی معتقد است: در شرایط بحرانی که با تصمیم گروه‌های امنیتی محدودیت‌ها به‌طور موقت ایجاد می‌شود و می‌توان آن را رفع کرد، انتظار این است که با حل مسائل امنیتی، تا قبل از شهریور ماه سال جاری شرایط به سرعت بازگردد. در این برهه حساس، اگر برخی از شرکت ها در ارتباط با مخاطبان خود در خارج از کشور مشکل داشته باشند و یا در ارائه خدماتی که باید در داخل کشور ارائه کنند، مشکل داشته باشند، وزارت ارتباطات موظف است این مشکلات را حتی به صورت موقت برطرف کند. در این راستا هر درخواستی که به ما رسیده است تمام تلاش خود را کرده ایم تا مشکل را به صورت مرحله ای حل کنیم و این را یک وظیفه صنفی می دانیم.

اسلام تأکید می کند که این دو موضوع را نباید با یکدیگر خلط کرد; هدف نهایی انجمن دسترسی آزاد به اینترنت برای عموم مردم است. اینترنت کلاس و VPN کلاس را اصلا قبول نداریم. محدودیت هایی که در اقصی نقاط دنیا برای حفظ حریم خصوصی خانواده ها و سایر مسائل اخلاقی در نظر گرفته می شود برای ما نیز قابل درک است. اما واقعیت این است که بازگشت به دوره قبل از شهریور حداقل خواسته ماست، این موضع روشن صنف است. نکته‌ای که در صحبت‌های رئیس‌جمهور مشهود بود، این بود که گفتند صحبت‌هایشان درباره فضای مجازی در زمان انتخابات را فراموش نکرده‌اند. همچنین امروز وزیر ارتباطات این موضع را مطرح کرده است که اینترنت کلاس درس وجود ندارد و این را می توان به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه متأسفانه محدودیت های اینترنتی به یک موضوع خورنده تبدیل شده است، می گوید: وظیفه ما کمک به همه کسب و کارها است، اما برخی برای ادامه حیات نیاز به کمک فوری و بیشتر دارند. نوعی تنفس مصنوعی اما تا زمانی که محدودیت های اینترنت برای عموم مردم برداشته نشود، مشکل اقتصاد دیجیتال حل نخواهد شد. عموم مردم به پلتفرم‌ها متصل هستند و بنابراین مطالبه انحصار اینترنت یا VPN تبغاتی برای اعضای نصر را منصفانه نمی‌دانیم.

اسلام درباره اقدامات اتحادیه می گوید: نامه ای که به رئیس جمهور فرستادیم برای دو وزیر اطلاعات و کشور ارسال شد. رونوشت هایی نیز برای وزیر ارتباطات و سایر مقامات مسئول ارسال شده است. ما از این دو مرجع پیروی می کنیم – وزیر اطلاعات و وزیر کشور. اما پیگیری های ما به ارسال نامه ختم نشد. با وزیر ارتباطات، وزیر صمت، رئیس شورای اسلامی و بسیاری از نهادهای نظارتی و امنیتی جلسات و مذاکرات حضوری داشته و خواهیم داشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به برخی اقدامات مبنی بر عدم اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر حضور نمایندگان سکوها از سوی سکوها، احتمال دائمی شدن این مسیر موقت و محدودیت های ایجاد شده بر اساس این مصوبه، تاکید می کند: این اقدام کمکی به شرایط کشور نمی کند. آنچه می تواند کسب و کارها را نجات دهد تنفس مصنوعی نیست، بلکه تنفس طبیعی در فضای رقابتی با حضور پلتفرم های خارجی است.

بر اساس اطلاعیه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران آمده است: قطعاً به کسب و کارها کمک می کنیم، مثلاً اگر کسبه ای برای بازکردن آی پی مربوط به فعالیت شرکتش نامه بخواهد، پیگیری های لازم را انجام داده ایم. . پس از آن اگر هرکسی چنین درخواستی دارد با دبیرخانه سازمان مکاتبه کند و حتما پیگیری می کنیم تا مشکلاتشان برطرف شود. اما این درخواست کلی صنف نیست. تنها راه حل برای یک مشکل حاد، کسب و کاری است که آسیب می زند. همان تنفس مصنوعی و همانطور که گفتم انتظار ما از دولت بیشتر از این کمک های موقت است.

اسلامی همچنین درباره اقدامات بعدی اتحادیه و مدت زمان پاسخگویی دولت توضیح می دهد: به زودی با حضور تشکل های امضاکننده نامه ارسالی به رئیس جمهور و همچنین سایر نهادها جلسه ای خواهیم داشت. سازمان‌ها همسو با حضور رسانه‌ها همانند گذشته، یک مجمع تجاری در راستای همین موضوع توسط سازمان‌ها برگزار شد. تلاش ما این است که تا پایان امسال به نتیجه مطلوب برسیم.

لازم به ذکر است با توجه به اظهارات رئیس هیأت عامل سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، چنانچه هر یک از شرکت های عضو سازمان درخواستی برای حل موقت مشکلات فوری خود داشته باشند، می توانند مکاتبه کنند. با دبیرخانه سازمان از طریق ایمیل info@tehrannsr.org.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا