عمومیکسب و کار برتر ایرانی

مهارت های فنی و اینترنتی که همزمان باید یاد گرفت

 

1- اینترنت اشیا (IoT)

در گسترده‌ترین مفهوم، اصطلاح اینترنت اشیا شامل هر چیزی است که به اینترنت متصل است، اما به طور فزاینده‌ای برای تعریف اشیایی که با یکدیگر «صحبت می‌کنند» استفاده می‌شود.

متیو ایوانز، رئیس برنامه اینترنت اشیا در techUK می‌گوید: «به سادگی، اینترنت اشیا از دستگاه‌هایی تشکیل شده است – از حسگرهای ساده گرفته تا گوشی‌های هوشمند و پوشیدنی‌ها – که به هم متصل هستند. آموزش زبان آلمانی

هر چیزی که به اینترنت متصل است را می توان هک کرد، به همین دلیل است که امنیت یکی از نگرانی های اصلی این دستگاه ها است. کالیفرنیا و بریتانیا در سال 2019 قوانینی را برای ایمن‌تر و ایمن‌تر کردن دستگاه‌های IoT معرفی کردند. به علاوه، قانون بهبود امنیت سایبری اینترنت اشیا (IoT) در سال 2020، آژانس‌ها را ملزم می‌کند تا امنیت سایبری را برای دستگاه‌های IoT که تحت مالکیت یا کنترل دولت فدرال هستند، افزایش دهند. تا 5 دسامبر 2022، همه سازمان‌های دولتی دیگر نمی‌توانند قراردادهای تدارکاتی را با شرکت‌هایی که دستگاه‌های IoT آنها با استانداردها و دستورالعمل‌های خاصی مطابقت ندارد تمدید کنند.

به همین دلیل، متخصصان امنیت سایبری که در اینترنت اشیا تخصص دارند، احتمالاً بسیار مورد توجه قرار خواهند گرفت.

در طول همه‌گیری، 79 درصد از کسب‌وکارهای ایالات متحده پروژه‌های جدید IoT را در نتیجه مستقیم COVID-19 راه‌اندازی کردند. نه تنها این، بلکه 84 درصد از کسب‌وکارهایی که قبلاً اینترنت اشیا را پذیرفته بودند، به دلیل همه‌گیری، سرعت راه‌اندازی پروژه‌های خود را افزایش دادند.

 حقایق سریع در مورد اینترنت اشیا به عنوان یک حرفه فناوری:

  • میانگین حقوق: 102 هزار دلار برای متخصصان با تخصص IoT
  • بازار اینترنت اشیا تا سال 2020 به 761.4 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود تا سال 2026 به 1.39 تریلیون دلار برسد.
  • موسسه جهانی مک‌کینزی پیش‌بینی می‌کند که اینترنت اشیا تا سال 2025 تأثیر اقتصادی کل تا 11 تریلیون دلار خواهد داشت.
  • تا سال 2025، بیش از 75 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا به وب متصل خواهند شد

2- طراحی UI/UX

در حالی که آنها در یک خانواده هستند، UI و UX متفاوت هستند. متخصصان UI (رابط کاربری) رابط‌هایی را برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها طراحی می‌کنند تا از نظر بصری جذاب باشند، به خوبی جریان داشته باشند و برای کاربران آسان باشد. متخصصان UX (تجربه کاربر) تحقیقات و آزمایش های زیادی را برای در نظر گرفتن هر عنصری از نحوه تعامل کاربر با شرکت و وب سایت انجام می دهند و با توسعه دهندگان و طراحان رابط کاربری هماهنگ می شوند.

این نوع حرفه برای کسانی که می خواهند یک نقش خلاقانه-تحلیلی-مقابله داشته باشند عالی است (طراحی گرافیکی با تست A/B و غیره مطابقت دارد).

در نهایت، UI برای کسانی که می‌خواهند روی تصاویر، طرح‌بندی و ظاهر و احساس کلی یک صفحه یا محصول تمرکز کنند، بهتر است. UX برای کسانی که می خواهند از تجزیه و تحلیل و آزمایش برای کمک به یک کسب و کار کمک کنند تا نیازهای کاربران خود را یکپارچه برآورده کنند، بهتر است.

حقایق سریع در مورد UI/UX به عنوان یک حرفه فناوری:

  • طراحی UX یکی از پنج مهارت سخت مورد تقاضا بر اساس لینکدین است
  • تنها در ایالات متحده 49434 شغل طراح UX وجود دارد
  • طراحان UX و UI ابزارهای خاص زیادی مانند این ابزارهای طراحی دارند.
  • تقاضا برای مهارت‌های UX/UI بیشتر در پلتفرم‌های تلفن همراه است، اما تقاضا برای طراحی نوآورانه در VR، AR، AI و ابزارهای پوشیدنی در حال رشد است.

3- توسعه موبایل

امروزه 6.378 میلیارد کاربر گوشی هوشمند در جهان وجود دارد و این تعداد هر سال در حال افزایش است. این بدان معنی است که شرکت هایی که می خواهند مرتبط بمانند فقط به وب سایت نیاز ندارند. آنها به برنامه نیاز دارند. داشتن مهارت‌های فناوری توسعه تلفن همراه با این مزیت همراه است که اگر بتوانید برای دیگران برنامه بسازید، می‌توانید برنامه‌های خود را نیز بسازید و بفروشید بنابراین این یک مسیر شغلی ایده‌آل برای کارآفرینان مشتاق است.

یکی از جهت گیری های جالبی که اپلیکیشن های موبایل به سمت آن می روند واقعیت افزوده است. برنامه هایی مانند بازی Pokémon Go و Harry Potter: Wizards Unite با دنیای واقعی درگیر هستند و فناوری و واقعیت را در هم می آمیزند. یکی دیگر از پیشرفت های جالب در برنامه های تلفن همراه در سال 2021؟ با برنامه‌های ردیابی تماس بگیرید که به کاهش سرعت انتشار COVID-19 کمک می‌کنند.

حقایق سریع در مورد توسعه تلفن همراه به عنوان یک حرفه فناوری:

  • میانگین حقوق: 120517 دلار
  • در زمان نوشتن بیش از 26000 شغل توسعه دهنده موبایل در Indeed پست شده است.
  • اقتصاد اپلیکیشن تا سال 2024 440000 شغل جدید به نیروی کار ایالات متحده اضافه خواهد کرد. اقتصاد برنامه‌های iOS در طول همه‌گیری، 300000 شغل جدید در ایالات متحده ایجاد کرد
  • آینده توسعه تلفن همراه فراتر از تلفن‌ها است: فناوری‌های پوشیدنی، اینترنت اشیا، فناوری beacon، افزایش استفاده از VR/AR و موارد دیگر.
  • بر اساس گزارش Glassdoor، مهندس موبایل بهترین شغل شماره 8 در آمریکا برای سال 2021 است

4- بلاک چین

بلاک چین که در ابتدا برای ارز دیجیتال بیت کوین طراحی شد، تکامل یافته است. جامعه فناوری اکنون در حال یافتن کاربردهای بالقوه دیگری برای این فناوری است، مانند پرداخت‌های همتا به همتا، تأمین مالی جمعی، ذخیره‌سازی فایل، مدیریت هویت، رأی‌گیری دیجیتال، و غیره. در این مقاله درباره مشاغل بلاک چین/ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید.

آنا بلایا می نویسد: «با پیشرو بودن پلتفرم هایی مانند اتریوم، شرکت های بیشتری به توسعه دهندگانی نیاز دارند که بلاک چین، قراردادهای هوشمند را درک کنند و بتوانند برنامه های غیرمتمرکز بسازند.

برخی از مهارت های بلاک چین که باید بدانید شامل شبکه سازی، محاسبات رمزنگاری، طراحی پایگاه داده و زبان های برنامه نویسی از جاوا، جاوا اسکریپت و C++ گرفته تا Go، Solidity و Python است.

 حقایقی سریع در مورد بلاک چین به عنوان یک شغل فنی:

  • میانگین حقوق: 154550 دلار در سال
  • به گفته گارتنر، ارزش تجاری بلاک چین تا سال 2030 به 3.1 تریلیون دلار خواهد رسید.
  • از اواخر سال 2017 تا اواخر 2018، تقاضا برای مهندسان بلاک چین 400 درصد افزایش یافت.
  • غول های فناوری مانند فیس بوک، آمازون، آی بی ام و مایکروسافت در حال کار بر روی بلاک چین هستند

5-شنیدن نت ها/خواندن موسیقی

برخی از مهارت های اساسی موسیقی، مانند شنیدن نت ها و خواندن موسیقی، با تمرین گوش فرا می گیرند. دانش آموزان باید سعی کنند به جای گوش دادن منفعلانه به آن، عناصر یک قطعه موسیقی را به طور فعال تشخیص دهند. آنها باید سعی کنند شناسایی کنند:

  • آکورد
  • فواصل
  • ملودی
  • گام صدا
  • ریتم
  • لحن

نمایش موفق American Idol را به خاطر دارید؟ داوران اغلب شکایت می‌کردند که خواننده صدای خوبی دارد، اما مشکلاتی در زمینه صدا داشت. گام مطلق یا توانایی تشخیص یک نت به خودی خود، یک موهبت نادر است، اما اکثر دانشجویان موسیقی می توانند صدای نسبی نسبتاً قوی داشته باشند. بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

در حالت ایده‌آل باید به دانش‌آموزان یاد داد که موسیقی بخوانند تا مطمئن شوند که آهنگ درست می‌خوانند یا می‌نوازند. خواندن موسیقی از طریق دید می تواند دشوار و خسته کننده باشد و می تواند به یادگیری یک زبان کاملا جدید تشبیه شود. دانش آموزان را تشویق کنید و از آنها بخواهید با یک آهنگ بسیار ساده یا حتی یک قافیه مهد کودک شروع کنند.

دکمه بازگشت به بالا