بین المللکسب و کار برتر ایرانی

راه های مهاجرت به امارات برای ایرانیان

ویزای توریستی امارات چیست؟

بسیاری از ایرانیان برای تفریح و گذراندن تعطیلات خود به کشور امارات و شهر دبی سفر می‌‌کنند. برای این منظور، کافی است که ویزای توریستی امارات را دریافت کنید. نکته‌ای که برای دریافت این ویزا اهمیت دارد، آن است که مدارکی را ارائه دهید که ثابت می‌کنند شما قصد بازگشت به کشور خودتان را دارید. ویزای توریستی امارات سه‌ ماهه است و قبل از سپری شدن این مدت، حتما باید به کشور خودتان برگردید.

Ways to immigrate to the UAE for Iranians

هزینه ویزای توریستی امارات

قبل از آنکه به قیمت ویزای توریستی دبی اشاره کنیم، لازم است با انواع مختلف این ویزا آشنا شویم. در زیر رایج‌ترین ویزاهای توریستی کشور امارات را نام می‌بریم و هزینه آنها را نیز ذکر می‌کنیم:

  • ویزای توریستی ۳۰ روزه (سینگل): اعتبار این نوع ویزا در واقع ۵۸ روز است، اما فردی که این ویزا را در اختیار داشته باشد، می‌تواند به مدت ۳۰ روز پیوسته در امارات بماند. البته با پرداخت مبلغی در خاک امارات، می‌توان این ویزا را برای ۳۰ روز دیگر تمدید کرد. نکته مهم درباره ویزای سینگل آن است فرد تنها یک بار می‌تواند با استفاده از آن وارد کشور امارات شود و سپس به کشور خودش برگردد. برای دریافت این ویزا به همراه بیمه باید مبلغی حدود ۳۱۰ درهم بپردازید.
  • ویزای توریستی ۳۰ روزه (مولتی): با ویزای مولتی می‌توان بیش از یک بار به کشور امارات سفر کرد. اعتبار این ویزا هم ۵۸ روزه است و افراد می‌توانند در مجموع ۳۰ روز در امارات حضور داشته باشند. این ویزا نیز قابلیت تمدید در کشور امارات را دارد. جهت دریافت این ویزا با بیمه باید مبلغی معادل ۷۰۰ درهم پرداخت نمایید.
  • ویزای توریستی ۹۰ روزه (سینگل): با دریافت این ویزا، افراد می‌توانند به مدت ۹۰ روز به‌صورت پیوسته در خاک امارات حضور داشته باشند. این ویزا نیز قابلیت تمدید دارد. ویزای سه‌ماهه سینگل ۷۰۰ درهم هزینه دارد.
  • ویزای توریستی ۹۰ روزه (مولتی): این ویزا هم اعتبار ۹۰ روزه دارد، اما افراد می‌توانند طی این مدت، چند بار به کشور خودشان برگردند و مجددا به امارات سفر کنند. این ویزا به همراه بیمه ۱۷۵۰ درهم هزینه در پی خواهد داشت.

لازم به توضیح است که انواع دیگری از ویزای توریستی امارات نیز وجود دارند که مدت اقامت و همچنین هزینه آنها متفاوت است. اما در مجموع، رایج‌ترین ویزاهای توریستی دبی، همین‌ها هستند که در بالا ذکر کردیم.

ویزای طلایی امارات متحده عربی چیست؟

کشور امارات از سال ۲۰۱۹ میلادی یک سیستم جدید را برای اعطای ویزای بلند مدت اجرا کرد. از طریق این سیستم، همه افراد سرمایه‌دار یا متخصص از سراسر دنیا می‌توانند بدون داشتن یک حامی اماراتی، ویزای طولانی مدت (۱۰ ساله) دریافت کنند و مالک صددرصدی کسب و کار خودشان در امارات باشند. ویزای طلایی امارات به‌صورت ۵ یا ۱۰ ساله اعطا می‌شود و افراد سرمایه‌گذار، کارآفرین، متخصصین در حوزه‌های مختلف و حتی استعدادهای درخشان تحصیلی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات متحده عربی چیست؟

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات برای ویزای ۵ ساله و ۱۰ ساله تا حدودی متفاوت است. در مورد ویزای ۱۰ ساله، افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل ۱۰ میلیون درهم در امارات، این ویزا را دریافت کنند. افراد متخصص و استعدادهای درخشان نیز در صورتی که توسط وزارت علوم امارات مورد تایید قرار بگیرند. همچنین اگر فرد یک پزشک متخصص باشد و مدرک دکتری خود را از یکی از ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا دریافت کرده باشد، واجد شرایط دریافت ویزای طلایی امارات خواهد بود. اما دریافت ویزای طلایی ۵ ساله شرایط دیگری دارد. چنانچه فردی بخواهد در بخش املاک سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند مبلغ ۵ میلیون درهم را برای این کار در نظر بگیرد، به‌شرطی که این مبلغ به‌صورت وام نباشد. همچنین کارآفرینان اگر بتوانند پروژه‌ای به ارزش ۵۰۰ هزار درهم را راه‌اندازی کنند، واجد دریافت ویزای طلایی می‌شوند. از دیگر افرادی که می‌توانند این ویزا را دریافت کنند، باید به دانشجویان نخبه اشاره کرد.

هزینه اقامت دبی چقدر است؟

مهاجرت به امارات از طریق روش‌های مختلف دارای هزینه‌های متفاوتی است. اما نکته‌ای که قبل از مهاجرت باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، آن است که هزینه‌های زندگی در شهر دبی و کشور امارات را در نظر بگیرید. البته این مورد تا حدی به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد، اما یک سری موارد مانند هزینه مسکن، حمل و نقل، تهیه اقلام ضروری و … برای همه افراد ثابت و یکسان هستند. ما در ادامه جدولی را تهیه کرده‌ایم که در آن به رایج‌ترین هزینه‌های زندگی در امارات اشاره شده است.

شرایط و هزینه مهاجرت به دبی و زندگی در امارات

در جدول زیر شما می‌توانید هزینه‌های عمومی مربوط به زندگی در امارات و شهر دبی را مشاهده کنید. البته این‌ها تمام هزینه‌هایی که باید در این کشور بپردازید نیستند. ما فقط سعی می‌کنیم تا حدی شما را با هزینه‌های عمومی آشنا کنیم. توجه داشته باشید که هزینه‌ها را به دلار آمریکا عنوان می‌کنیم تا محاسبه آن برای شما ساده‌تر باشد.

عنوان هزینه قیمت (دلار)
خرید آپارتمان در مرکز شهر (متری) ۳۹۰۰
خرید آپارتمان در حاشیه شهر (متری) ۲۴۰۰
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۱۶۰۰
اجاره آپارتمان یک خوابه در حاشیه شهر ۱۱۰۰
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۳۱۰۰
اجاره آپارتمان سه خوابه در حاشیه شهر ۲۱۰۰
یک وعده غذا در رستوران ارزان (برای یک نفر) ۱۰
یک وعده غذا در رستوران متوسط (برای یک نفر) ۳۰
یک لیتر شیر ۱.۶
یک قرص نان ۱.۳
یک کیلوگرم سینه مرغ ۷.۷
حمل و نقل عمومی (ماهیانه) ۸۰
هر لیتر بنزین ۰.۶
باشگاه تناسب اندام ۸۰
بلیط سینما ۱۲
خرید کفش چرم مردانه ۱۰۰
خرید شلوار جین ۶۰

روش‌های متعددی برای مهاجرت دبی و مهاجرت امارات متحده عربی وجود دارند. افراد متقاضی می‌تواند از طریق کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و … برای مهاجرت دبی اقدام کنند. ما در ادامه به انواع روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دبی اشاره می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم.
توجه:
قبل از آنکه به‌عنوان متقاضی کار در امارات و دبی با ما تماس بگیرید، به این نکته توجه داشته باشید که شرایط دریافت اقامت کاری در این کشور بسیار پیچیده است. شما باید حتما از سوی یک کارفرمای اماراتی پیشنهاد کاری داشته باشید. در صورتی که چنین پیشنهادی از سوی یک کارفرمای اماراتی ندارید، شانسی برای دریافت ویزای کار در امارات و دبی نخواهید داشت.

مهاجرت به امارات از طریق کار

برای مهاجرت امارات از طریق کار، شما باید دعوت‌نامه‌ از سوی یک کارفرمای اماراتی داشته باشید. این کارفرما باید حتما تابعیت کشور امارات را داشته باشد و پروسه قانونی مربوط به جذب یک نیروی کار خارجی (یعنی شما) را طی کند. این پروسه چندان هم ساده نیست. کارفرمای مورد نظر حتما باید یک آگهی شغلی سه ماهه را به اداره امور اجتماعی امارات ارائه دهد. سپس اداره کار باید تایید کند که برای آن شغل، هیچ نیروی کار اماراتی که مایل به انجام آن باشد، وجود ندارد. اگر این مراحل طی شوند، کارفرما با شما وارد مذاکره شده و می‌تواند برای جذب‌تان اقدام کند.

مهاجرت به دبی برای کار

با توجه به آنچه که در پاراگراف بالا گفتیم، مهاجرت به دبی از طریق کار، امری پیچیده به‌نظر می‌رسد. در واقع کشور امارات برای جذب نیروی کار خارجی، قوانینی سخت‌گیرانه و مشابه کشورهای اروپایی یا آمریکای شمالی دارد. بنابراین شاید برخی افراد ترجیح بدهند که شانس خود را برای مهاجرت به کشورهای دیگر امتحان کنند. اما اوضاع اقتصادی کشور امارات و زیرساخت‌های عالی این کشور باعث شده که شرکت‌های بین‌المللی زیادی در آنجا فعالیت کنند و بازار کار بزرگی را ایجاد نمایند. در نتیجه اگر فردی بتواند از طریق کار، اقامت دبی را اخذ کند، می‌تواند آینده درخشانی را برای خودش متصور شود.

شرایط مهاجرت کاری به دبی

در مهاجرت کاری به دبی، کارفرما وظیفه دارد که کلیه مدارک لازم جهت اشتغال نیروی کار خارجی را تهیه و به اداره کار ارسال کند. برای دریافت ویزای کاری دبی، شما باید پاسپورت معتبر داشته باشید و مدارکی مانند اجازه کار در امارات، معاینه پزشکی و … را ارائه دهید. روزهای کاری در کشور امارات از یک‌شنبه تا پنج‌شنبه است و اکثر شغل‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و همچنین از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فعال هستند. البته هر شغل می‌تواند ساعات کاری مخصوص به خودش را داشته باشد. به‌طور کلی، نیروهای کار در امارات، بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته کار می‌کنند.

هزینه مهاجرت کاری به امارت

هزینه‌های مهاجرت کاری به امارات، با توجه به شرایطی که فرد متقاضی دارد، متفاوت خواهد بود. البته یک سری هزینه‌های اداری وجود دارند که تقریبا در تمام روش‌ها ثابت هستند.

درآمد کار در امارات متحده عربی

میزان دستمزدی که افراد در کشور امارات دریافت می‌کنند، با توجه به نوع شغل و همین‌طور میزان مهارت‌های آنها متفاوت است. متوسط دستمزدها در امارات برابر با ۱۹۶۰۰ درهم یا ۵۳۳۰ دلار در ماه است. البته حقوق‌های کمتر یا بیشتر هم در این کشور پرداخت می‌شود. مثلا کمترین میزان دستمزد حدود ۴۴۰۰ درهم است و افرادی که دستمزدهای سنگین دریافت می‌کنند، احتمالا تا ۹۰۰۰۰ درهم در ماه هم درآمد دارند. به‌طور کلی امارات یک کشور مرفه به‌ حساب می‌آید و سطح دستمزدهای آن در مقایسه با بسیاری از کشورها بیشتر است.

مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای مهاجرت امارات متحده عربی، روش تحصیلی است. در این کشور مدارس و دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که اقدام به پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی می‌کنند. هزینه تحصیل در هر کدام از آنها نیز متفاوت است. مقطع تحصیلی هم در این زمینه اهمیت زیادی دارد. برای مثال باید بدانید که دوره لیسانس در کشور امارات ۳ یا ۴ ساله است و پس از گذراندن این دوره می‌توانید مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید.

مهاجرت به دبی برای تحصیل

دولت امارات در سال‌های اخیر به مسئله آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته و آن را در اولویت قرار داده است. به همین دلیل موسسات آموزشی این کشور، پذیرای دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد از سراسر دنیا هستند تا بتوانند پایه‌های اقتصاد دانش بنیان را در این کشور تقویت کنند. برای مهاجرت تحصیلی به دبی، قبل از هر چیز باید ویزای تحصیلی دبی دریافت کنید که اخذ این ویزا، به دریافت پذیرش از یک دانشگاه یا مدرسه اماراتی وابسته است.

شرایط مهاجرت تحصیلی به دبی

ویزاهای دانشجویی امارات حدود یک سال اعتبار دارند و هر ساله باید تمدید شوند. چنانچه دانشجو به مدت ۶ ماه از کشور امارات خارج شود، ویزای تحصیلی وی به‌طور خودکار باطل خواهد شد. اسناد و مدارکی که برای دریافت ویزای دانشجویی دبی لازم هستند، از این قرار است:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه یا مدرسه اماراتی
  • نامه تمکن مالی
  • تاییدیه پرداخت شهریه
  • مدارک هویتی شخص متقاضی
  • مدارک تحصیلی

هزینه مهاجرت تحصیلی به امارات

برای اینکه در موسسات آموزشی کشور امارات مشغول به تحصیل شوید، باید مبلغی را در ازای خدمات آموزشی که دریافت می‌کنید بپردازید. این مبلغ به امکانات و سطح موسسه آموزشی که انتخاب می‌‌کنید بستگی دارد. همچنین مقطع تحصیلی نیز در این مورد تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال برای تحصیل در مقطع لیسانس به‌طور متوسط باید ۱۵ هزار دلار بپردازید. طبیعتا برای مقاطع بالاتر مانند دکتری، باید هزینه بیشتری انجام دهید. البته این اجازه را دارید که تا ۳۰ ساعت در هفته هم کار دانشجویی انجام دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

مهاجرت به امارت از طریق سرمایه گذاری

برای آنکه بتوانید بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری در دبی را انتخاب کنید، باید تحقیق و مطالعه زیادی داشته باشید. چنانچه به این نتیجه برسید که سرمایه‌گذاری در کشور امارات می‌تواند برای شما سودمند باشد، می‌توانید برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری امارات اقدام کنید. سرمایه‌گذاری در امارات راه‌های متعددی دارد. شما می‌توانید از طریق خرید ملک برای این کار اقدام کنید. همچنین این امکان وجود دارد که به عنوان کارآفرین، یک شرکت یا کسب وکار جدید را در آنجا تاسیس نمایید. مطمئنا همه این روش‌ها به کسب سود منجر می‌شوند، اما هزینه اولیه زیادی را روی دست‌تان می‌گذارند.

دکمه بازگشت به بالا