اقتصادی

گره مشکل اینترنت، با شبکه سراسری فیبر نوری باز می‌شود

سخنگوی وزارت ارتباطات گفت: این وزارتخانه تصمیم گرفته است با ایجاد “شبکه جهانی فیبر نوری برای خانه ها و مشاغل” مشکل اینترنت پایدار و پرسرعت را مانند سایر نقاط جهان حل کند.

به گزارش باراناخبر، سید جمال هادیان در توییتر خود نوشت: این روزها دسترسی به یک شبکه پایدار و پرسرعت برای همه مردم مهمتر از شام است، زیرا کار و زندگی آنها در گرو این سرویس است، هر بار شبکه مشخص است. کند یا کند شده است.» مردم ناراحت هستند و انتقاد می کنند و حق هم دارند. بیشتر این انتقادات مربوط به شبکه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه است؛ شبکه ای که به دلیل اینکه شبکه تلفن ثابت خانگی قادر به ارائه خدمات با سرعت و کیفیت نیست، فشار زیادی را متحمل می شود.

وی ادامه داد: اما اینکه بگوییم سرعت اینترنت ما برابر یا بدتر از افغانستان است واقعاً ناعادلانه و اشتباه است، سرعت اینترنت معمولاً با صفحه Speed ​​Test و بر اساس میانگین تست سرعت کاربران یک کشور اندازه گیری می شود. بنابراین این محاسبه به عوامل متعددی بستگی دارد و همیشه دقیق نیست. در عین حال سرعت در کشور ما افزایش یافته است، اگرچه این رشد کم بوده است، اما بسیاری از کشورها سرعت خود را بیشتر کرده اند.

سخنگوی وزارت ارتباطات با اشاره به این سوال که راه برون رفت از این وضعیت چیست؟ وی گفت: راهی جز تقویت زیرساخت های ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (fttx) وجود ندارد، البته این منافاتی با تلاش برای بهبود وضعیت خدمات تلفن همراه و تقویت زیرساخت های تلفن همراه و اشتراک گذاری ندارد. یک جدید لایه باند فرکانس در حال توسعه است. من چند ماهی است که از سرویس اینترنت فیبر نوری ftth در منزل استفاده می کنم و از کیفیت و سرعت آن بسیار راضی هستم. از امروز انتقال 500 هزار بندر پرسرعت این سرویس در برخی شهرها آغاز می شود و با انتقال بیش از 20 میلیون بندر به تدریج طی سه یا چهار سال دیگر به تمامی شهرهای کشور خواهد رسید.

هادیان ادامه داد: اجرای این پروژه ملی بسیار سخت و مستلزم زمان زیادی است، اما عزم وزارت ارتباطات با حمایت همه فعالان این حوزه در بخش خصوصی برای اجرای این پروژه قطعی است. وزارت ارتباطات تصمیم گرفته است مانند سایر کشورهای جهان مشکل اینترنت پایدار و پرسرعت را حل کند. با ساخت «شبکه جهانی فیبر نوری برای خانه ها و مشاغل». انتظار داریم با اجرای این طرح، ساکنان کشور به تدریج طعم شیرین سرعت های حدود 10 و چند صد مگابیت را تجربه کنند و کم کم به یاد سرعت های پایین بیفتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا