اقتصادی

رونمایی از اینترنت کودک و نوجوان به زودی/ اتصال مدارس به فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات

کشف اینترنت برای کودکان و نوجوانان به زودی/ارتباط مدارس به فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات
عکس تزئینی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر مبنی بر اینکه به زودی اینترنت کودکان و نوجوانان رونمایی و در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: ابزاری را برای تامین خانواده ها فراهم کرده ایم. ما برای گروه های سنی مختلف اینترنت امن، مفید و سالم تعریف می کنیم.

به گزارش باراناخبر، عیسی زارع پور در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، آموزش و پرورش را در رأس وزارتخانه های مهم کشور دانست و گفت: مسئولیت شما بر عهده شماست. مدیران هستند آموزش به خصوص در شرایط کنونی کشور بسیار سخت است و امیدوارم نسلی سرحال، با انگیزه، با اعتماد به نفس، خلاق و پرتلاش تربیت کنید.
وی افزود: در شرایطی قرار داریم که دشمنان این مرز و بوم «امید» را نشانه رفته و سعی دارند نسل آینده را از نظام، دستاوردها و انقلاب مأیوس کنند.
وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که میل به هجرت به سنین پایین تری رسیده و به لیسانس رسیده است و زمزمه هایی در این باره گاهی در دبیرستان ها به گوش می رسد، گفت: این یعنی دشمن فعال و در چنین شرایطی است. ، تربیت نسل آینده امیدوار بودن، متعهد بودن و با انگیزه بودن بسیار دشوار است. من مطمئنم شما برای گام دوم انقلاب چنین سربازانی تربیت می کنید.
زارع پور افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات زندگی انسان را زیر و رو کرده است. امروزه در حوزه ارتباطات اجتماعی می توان با یک ابزار، یکی از تغییرات جدید، با صدها و هزاران نفر ارتباط برقرار کرد. اکنون پیام رسان ها ارتباط بین افراد را بسیار آسان کرده اند.
او گفت دلیلی برای خوشحالی وجود دارد که نسلی که شما پرورش داده اید توانسته است ما را در بسیاری از زمینه های رشد و نوآوری خودکفا کند. یکی دو سکوی مسافربری دنیا را گرفته اما ما در کشورمان به آنها نیاز نداریم. یا در زمینه فروش سه چهار پلتفرم دنیا را فتح کرده اند اما خودمان چنین پلتفرم هایی را طراحی کرده ایم.
وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر این اتفاق بزرگ که در تعامل دو وزارتخانه و شبکه «شاد» ایجاد نشده بود در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی گرفت، نظام آموزشی ما دچار مشکلات جدی می شد. وزارت ارتباطات در کنار آموزش و پرورش قرار گرفت و دین خود را ادا کرد. با اینکه انتقادات شدیدی به شادی دارم اما بهترین کار زمان خودش بود و توانستیم عدالت آموزشی را رعایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه تقریبا 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل هستند، گفت: در هفته دولت سال آینده اتصال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت را جشن خواهیم گرفت. در بحث بسترها و بسترهای آموزشی آمادگی داریم با کمک دوستان آموزش و پرورش برای توسعه آموزش با هدف عدالت آموزشی از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات نهایت استفاده را ببریم.
زارع پور ادامه داد: پروژه بزرگ فیبر نوری برای منازل و مشاغل در دست داریم و معتقدیم راه حل مشکل اینترنت کشور، فیبر نوری با سرعت نامحدود است. با کمک دوستانمان در وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای اتصال مدارس از طریق فیبرهای نوری هستیم.
وی ادامه داد: البته در چارچوب برنامه ششم توسعه، ارتباط مدارس با شبکه ملی اطلاعات را پیگیری کرده بودیم و نزدیک به 80 هزار مدرسه به این شبکه متصل هستند که در حال ادامه و همچنین ارتباط با شبکه ملی اطلاعات هستیم. یک نوری فیبر
وزیر ارتباطات گفت: این فناوری با تمام مزایایی که دارد می تواند برای بشریت به ویژه نسل جوان چالش هایی ایجاد کند. ما برای یک دوره هم از سیاست گذاری و هم از اجرای آن غفلت کرده ایم. دنیا قوانینی برای استفاده کودکان از این فضا و رعایت آنها وضع کرده است، اما اینجا یک نقطه آسیب در این نسل است. تقاضای توجه جدی به این نکته را دارم.
وی ادامه داد: جهت گیری فناوری به سمتی است که کودکان در معرض محتوای نامناسب قرار می گیرند و باید به کودکان خودکنترلی و مهارت های لازم آموزش داده شود. ما باید ابزاری را فراهم کنیم، هیچ جایی خانواده ها و کودکان در فضای مجازی آسیب پذیر نمی مانند.
زارع پور در خاتمه گفت: یکی از اقدامات خوب در این زمینه ابزار اینترنتی کودکان و نوجوانان است. ما وسیله ای برای تامین خانواده ها فراهم کردیم. ما برای گروه های سنی مختلف اینترنت امن، مفید و سالم تعریف می کنیم. ابزاری که ما آماده کردیم به خانواده اجازه می دهد تا لیست سفیدی را برای استفاده فرزندشان تهیه کند. ما این گزینه را به صورت سیستماتیک برای خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت تمایل از آن استفاده کنند، که به زودی عرضه و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا