فرهنگ و هنرکسب و کار برتر ایرانی

رمان عاشقانه جدید

وقتی اسمی از رمان عاشقانه یا رمانتیک آورده می‌شود، بسیاری انتظار داستانی با پایان خوش دارند. پسر و دختری که همدیگر را می‌بینند، عاشق هم می‌شوند و ازدواج می‌کنند. اما این جور داستان‌ها بیشتر در ژانر تخیلی قرار می‌گیرند تا عاشقانه. اکثر رمان های عاشقانه معروف متاسفانه پایان خوشی ندارند، همانطوری که در زندگی واقعی هم همه چیز آنقدر خوش‌بینانه و رضایت‌بخش پیش نمی‌رود.اما نگران نباشید در لیستی که برای شما تهیه کردیم ترکیبی از رمان عاشقانه قدیمی و جدید است که شما را هم به گریه می‌اندازند و هم به خنده!

New romantic novel

چه چیزی بهتر از اینکه وقتتان را با خواندن یک رمان عاشقانه پر کنید؟ حتی اگر اهل کتاب نیستید می‌توانید از این لیست، کتابی انتخاب کنید تا آن را به عزیزانتان هدیه دهید.

    بهترین رمان های عاشقانه خارجی

« جین ایر » اثر شارلوت برونته (1847)

جین ایر یکی دیگر از رمان‌های عاشقانه معروف است که از نظر تاثیرگذاری با رمان غرور و تعصب برابری می‌کند. این رمان که یکی از بهترین رمان های عاشقانه می باشد، داستان دختری به نام جین را به تصویر می‌کشد که عاشق ادوارد روچستر شده اما در این بین مشکلاتی وجود دارد. این کتاب یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه تاریخ است که با خواندن آن فضایی عاشقانه و دردناک، در عین حال پر از اشتیاق و فداکاری تجربه خواهید کرد.

‍« بلندی‌های بادگیر » اثر امیلی برونته (1847)  

بلندی‌های بادگیر تنها رمان امیلی برونته است که با گفتار ادبی بسیار زیبایش، داستان عشق نافرجامی را برایتان تعریف می‌کند؛ عشقی که بعدها تبدیل به نفرت و انتقام می‌شود. در طی بیست فصل این کتاب، خدمتکار خانه شما را دعوت می‌کند تا با شخصیت اصلی داستان، کاترین، آشنا شوید و طبق گفته‌ها و شنیده‌هایش از شما می‌خواهد تا این عشق جنون‌آمیز را قضاوت کنید. این کتاب شاعرانه با لحن دراماتیکش به عنوان یکی از رمانتیک‌ترین کتاب‌های انگلیسی شناخته می‌شود.

« غرور و تعصب » اثر جین آستین (1813)

رمان عاشقانه “غرور و تعصب” یکی از معروف‌ترین و بهترین کتاب‌های رمانتیک است که تابحال بیش از 120 میلیون نسخه از آن فروخته شده و الهام بخش فیلم‌های متعددی بوده است.این کتاب داستان دختری به نام الیزابت بت را تعریف می‌کند که در اوایل 1800 در یکی از روستاهای انگلستان بزرگ شده است و با ورود آقای دارسی، زندگی او به کلی تغییر می‌کند.این کتاب به موضوعاتی مانند طبقات اجتماعی، ازدواج، ثروت و عشق می‌پردازد و معمولا از آن به عنوان تاثیرگذارترین کتاب تمام دوران‌ها یاد می‌شود.پس اگر تابحال این کتاب را نخوانده‌اید، در در خواندن آن تردید نکنید!

« آنا کارنینا » اثر لئوتولستوی (1877)

از آنا کارنینا به عنوان یکی از بهترین آثار ادبی جهان یاد می‌شود که خواندنش به هر کسی توصیه می‌شود. این داستان حول محور عشق، ازدوج، خیانت و خانواده می‌چرخد و رابطه‌ی بین آنا و ورونسکی را تعریف می‌کند. البته این تمام ماجرا نیست، چرا که در این رمان سه رابطه عاشقانه رخ می‌دهد که هر کدام جالب و خواندنی هستند. آنا کارنینا را می‌توان بهترین رمان عاشقانه روسیه دانست و موضوعات مطرح شده در آن هنوز با گذشت حدود 150 سال در اطرافمان قابل مشاهده است.

« عصر بی‌گناهی » اثر ادیت وارتون (1920)

ادیت وارتون بخاطر نوشتن این کتاب، اولین زنی بود که موفق به کسب جایزه‌ی پولیتزر شد و بهترین و مشهورترین کتاب این نویسنده آمریکایی است. این کتاب از آرزوها و خیانت برایمان می‌گوید. شخصیت اصلی داستان، نیولند ریچر در شرف ازدواج با دختری است اما عاشق زنی اشرافی می‌شود و در بین این دوراهی بزرگ مانده است. خواندن این رمان عاشقانه خالی از لطف نخواهد بود.

« گتسبی بزرگ » اثر اف اسکات فیتزجرالد (1925)

در این رمان عاشقانه، راوی ما را با جی گتسبی آشنا می‌کند؛ میلیونر مرموزی که سعی دارد با برگزاری مهمانی‌های پر زرق و برق، معشوقه سابقش را پیدا کند و دوباره به او بازگردد. گتسبی بزرگ یکی از بهترین آثار ادبی آمریکاست که از ثروت، عشق، طبقات اجتماعی و رویای آمریکایی می‌گوید و جالب است بدانید که از زندگی شخصی نویسنده الهام گرفته شده است.

« مدونا با پالتو پوست » اثر صباح الدین علی (1943)

صباح‌الدین علی، نویسنده‌ و معلم اهل ترکیه که سال‌هایی از عمر خود را به دلیل دیدگاه‌های سیاسی‌اش در زندان سپری کرد. این نویسنده آثار بسیار خوبی در پرونده خود دارد که معروف‎ترین آن، مدونا با پالتو پوست است. این رمان عاشقانه کوتاه داستان مردی خجالتی را بازگو می‌کند که خانه و کشور خود را ترک کرده و راهی برلین شده تا زندگی جدیدی را شروع کند؛ داستانی عمیق و البته عاشقانه!

« دکتر ژیواگو » اثر بوریس پاسترناک (1957)

این کتاب که در دوران شوروی نوشته شده، برای سال‌ها چاپش ممنوع بود و در نهایت در ایتالیا انتشار پیدا کرد. قهرمان این داستان، پزشکی به نام ژیواگوی است که عاشق دو زن شده است. درگیری‌های احساسی همراه با رویدادهای تاریخی جنگ جهانی اول، موضوعات اصلی این رمان عاشقانه معروف هستند و بنظر می‌رسد که رابطه عاشقانه‌ی بازگو شده در این رمان به نوعی از زندگی شخصی نویسنده الهام گرفته شده است.

« عروسی شاهدخت » اثر ویلیام گلدمن (1973)

عروسی شاهدخت رمانی فانتزی و عاشقانه است که عناصر کمدی، ماجراجویی، درام، افسانه و عاشقانه در آن دیده می‌شود. این کتاب داستان دختری به نام باترکاپ را تعریف می‌کند که در مزرعه‌ زندگی می‌کند. باترکاپ در کارهای مزرعه همیشه به وستلی، پسری که برایشان کار می‌کند، زور می‌گوید اما وستلی همیشه بدون هیچ گلایه‌ای، از او اطاعت می‌کند. درنهایت باترکاپ متوجه می‌شود که وستلی در حقیقت عاشق اوست و می‌خواهد با او ازدواج کند. اما در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که در جاهایی پر از ناامیدی و تاریکی است.

« اگر بیل استریت زبان داشت » اثر جیمز بالدوین (1974)

جیمز بالدوین، رمان‌نویس معروف آمریکایی است که برای پرداختن به مشکلات و تبعیض نژادی معروف بود. این کتاب هم از این قضیه مستثنی نیست و نام بیل استریت که در عنوان این کتاب به چشم می‌خورد، در حقیقت نام خیابانی است که زندان سیاهان در آن قرار دارد. این کتاب داستان عاشقانه بین دو جوان سیاه پوست را تعریف می‌کند که گرفتار تبعیض نژادی شده‌اند و زندگی سختی دارند.

« مرغان شاخسار طرب » اثر کالین مک کالو (1977)

مرغان شاخسار طرب، داستان دختری سرسخت به نام مگی و رابطه‌ او با کشیشی به نام پدر دوبریکاسار را تعریف می‌کند. این کتاب مشکلات و اسرار سه نسل از خانواده کلیریس را با شما در میان می‌گذارد و بزرگ شدن مگی را از کودکی تا پیری مشاهده خواهید کرد. عناصر اصلی مطرح شده در این رمان عاشقانه شامل آرزوهای تاریک، عشق ممنوعه و سختی‌های زندگی می‌شود. اگر به دنبال رمان عاشقانه بدون سانسور هستید، احتمالاً این یکی از آن کتابهاست!

« عشق سال‌های وبا » اثر گابریل گارسیا مارکز (1985)

احتمالا گابریل گارسیا مارکز را با کتاب صد سال تنهایی می‌شناسید؛ پرفروش‌ترین اثر این نویسنده و یکی از شاهکارهای ادبی. اما بعد از این کتاب، دومین اثر معروف و محبوب این نویسنده، عشق‌ سال‌های وبا است.

پسری به نام فلورینتو عاشق دختری به نام فرمینا شده است و بالاخره احساساتش را به او ابراز می‌کند. با اینکه فرمینا به او جواب رد می‌دهد اما عشق فلورینتو فروکش نمی‌کند. فلورینتو با خود سوگند می‌خورد که بغیر از فرمینا، عاشق هیچ کس دیگری نخواهد شد، اما آیا آنها در آینده شانس دیگری باهم خواهند داشت. این کتاب فوق‌العاده که حتی فیلمی هم از روی آن ساخته شده، یکی از شاهکارهای ادبی است که سختی‌های عشق را به زیبایی برایتان به تصویر می‌کشد.

« جنگل نروژی » اثر هاروکی موراکامی (1987)

جنگل نروژی یکی از پرفروش‌ترین آثار هاروکی موراکامی که تا بحال میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده است. داستان این کتاب، یک داستان عاشقانه معمولی نیست، بلکه پر از مفاهیم عمیق مانند مرگ، زندگی، اعتراضات سیاسی دانشجویی و خاطرات و حسرت‌هاست. این کتاب داستان زندگی پر فراز و نشیب تورو واتانابه را تعریف می‌کند که پس از خودکشی یکی از دوستانش قصد دارد زندگی جدیدی را شروع کند. جنگل نروژی، یک رمان عاشقانه غمگین است که با خواندنش هیچوقت آن را فراموش نمی‌کنید.

« مثل آب برای شکلات » اثر لورا اسکوئیول (1889)

تینا عاشق پسری به نام پدرو شده است اما اعتقادات و سنت‌های خانواده‌اش، این عشق را غیرممکن می‌سازد. با وجود همه‌ی این مشکلات، تینا یک آشپز ماهر است و فضای کتاب پر شده است از آشپزی‌های مکزیکی. تینا در کنار آشپزی از مادرش پرستاری می‌کند؛ مادری که جلوی خوشبختی و آرزوی تینا را گرفته است. مثل آب برای شکلات، یک رمان عاشقانه است که به زیبایی سنت‌شکنی و کنار زدن عقاید پوسیده و قدیمی را برایمان تعریف می‌کند.

« شمال و جنوب » اثر الیزابت گاسکل (1854)

شمال و جنوب و داستان دختری به نام مارگارت است که در گوشه‌ای از انگلستان زندگی می‌کند. داستانی عاشقانه که البته تنها به بیان احساسات و روابط عاطفی محدود نمی‌شود و به مسائلی مانند مذهب، طبقات اجتماعی، انقلاب صنعتی و جایگاه زنان در آن زمان هم می‌پردازد. اگر از آثار کلاسیکی مانند غرور و تعصب یا جین ایر خوشتان می‌آید، خواندن این رمان عاشقانه را هم به پیشنهاد می‌کنیم.

« دفتر خاطرات » اثر نیکولاس اسپاکس (1996)

دفترچه خاطرات اولین و در عین حال بهترین اثر نیکولاس اسپاکس است که به گفته‌ی اسپاکس، داستان آن را از مادربزرگ پدربزرگش الهام گرفته است. کتاب با پیرمردی آغاز می‌شود که درحال تعریف کردن داستانی از جوانی‌اش است. نوح کالهان که در آن زمان تنها 24 سال داشت و به تازگی از جنگ جهانی دوم به خانه بازگشته، حالا عاشق دختری به نام آلی شده است. این کتاب به قدری جذاب و فوق‌العاده است که اقتباس‌های زیادی از آن در قالب فیلم، تئاتر و برنامه تلویزیونی ساخته شده است.

« آخرین نامه‌ی معشوق » اثر جوجو مویز (2010)

آخرین نامه‌ی معشوق، داستان زنی به نام جنیفر استرلینگ است که به دلیل تصادف در بیمارستان بستری شده وحافظه خود را از دست داده است.او هیچ کسی را به یاد نمی‌آورد، حتی همسرش را. اما سعی دارد با خواندن نامه‌های معشوقش به زندگی بازگردد.آخرین نامه‌ی معشوق هشتمین کتاب جوجو مویز است و بخاطر نوشتن این کتاب موفق به کسب دومین جایزه بهترین رمان عاشقانه بریتانیا در سال 2011 شد.

« نغمه آشیل » اثر مادلین میلر (2011)

اگر اهل داستان‌های اساطیری یونان هستید، احتمالا این داستان را هم شنیده‌اید؛ داستان آشنایی پاتروکلوس با آشیل. پاتروکلوس یکی از شاهزادگان یونان است که به دلیل قتل غیرعمد تبعید شده است. اما حالا با آشیل آشنا شده، فردی که در نگاه او همه چیز تمام است و قصد دارد با تمام جان از او محافظت کند.نویسنده‌ی این رمان عاشقانه، مدلین میلر، نویسنده و معلم آمریکایی است. او با انتشار کتاب ترانه آشیل موفق شد در سال 2012 جایزه‌‌ی اورنج را بدست آورد.

« و کسی نماند جز ما » اثر کالین هوور (2016)

شخصیت اصلی داستان، لیلی، دختر قوی هست که برای رسیدن به اهدافش سخت تلاش می‌کند. او زندگی آسانی نداشته اما هیچ مانعی نتوانست او را از پا دربیاورد. از شهری کوچک، به دانشگاه رفت و فارغ‌التحصیل شد. حالا به بوستون نقل مکان کرده  و سعی دارد کسب و کار خودش را راه‌اندازی کند. او در این بین با رایل آشنا می‌شود. وی از روابط عاطفی بیزار است، با این حال با لیلی رابطه‌ی خوبی دارد. همه‌ چیز خیلی خوب به نظر می‌رسد تا وقتی که فردی به نام اطلس وارد داستان می‌شود.کتاب “و کسی نماند جز ما” یا “ما تمامش می‌کنیم” نوشته‌ی کالین هوور، یکی از بهترین آثار این نویسنده است که با داستان جالب و کاراکترهای جذاب، فکر شما را تا مدت‌ها درگیر خواهد کرد.

 

مرجع مقاله:

https://en.wikipedia.org/wiki/Romance

en.wikipedia.org

دکمه بازگشت به بالا