استان ها

استانداردسازی صنایع دستی؛ ایده‌ای برای ارائه کالاهای باکیفیت

فاطمه بیات مختاری در حاشیه نمایشگاه عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران که به عنوان نماینده گروه هنری پروتو حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: شبکه های منظم را به هم متصل می کنیم. صنعتگران اعم از تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، هنرمندان و افرادی که صادرات، واردات و تولید محتوا و صفحات را انجام می دهند تا کار خود را پیش ببرند. ما قوانین استانداردی برای غذا در ایران داریم. اما برای صنایع دستی این استاندارد وجود ندارد که تفاوت بین کالاهای با کیفیت و نامرغوب در صنایع دستی را مشخص کند.

تمام کارهای واحد فناوری کوباچو دارای لوگو و بارکد هستند و این بدان معناست که هرجا آرم واحد فناوری موجود باشد، نمی توان از استدلال ها سوء استفاده کرد و می توان یک محصول را 30 تا 40 برابر بیشتر از قیمت فعلی فروخت.» شرکت کننده عصر امید گفت. اکنون در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستیم و سایت واحد فناوری در آنلاین ماه 1401 رونمایی می شود.

وی گفت: ما بر اساس نیاز سنجی بازار برای هنرمندان کالا طراحی می کنیم. مثلاً پارچه‌های دست‌ساز و صنعتی در ایران ممکن است فروش خوبی نداشته باشند. اما ما نیاز سنجی کرده ایم و با آن حوله و کلاه حمام تولید کرده ایم و قیمت ها نسبت به نمونه های خارجی کمتر است. ایران در تنوع صنایع دستی رتبه اول را دارد. اما در صادرات رتبه سی و دوم را دارد. هدف گروه ما این است که در صادرات نیز به ما کمک کند تا به بالاترین سطح برسیم.

طراح اپلیکیشن استارت آپ پروتو درباره خدمات این اپلیکیشن اظهار کرد: استارت آپ های زیادی در زمینه فروش صنایع دستی داریم؛ اما نمونه ای در ایران نداریم که فروش با آموزش و ارزیابی کیفی همراه باشد. نمونه ای از این همه نیاز با هم در ایران وجود ندارد. ممکن است آموزش و فروش ویژه ای وجود داشته باشد.

بیات مختاری در خصوص حمایت دانشگاه آزاد از فناوران و پژوهشگران گفت: با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در رویداد عصر امید شرکت کرده ایم. دانشگاه مسابقه ای را به عنوان ایده برگزار کرد و ما ایده های خود را ارائه کردیم، انتخاب شدیم و به این نمایشگاه دعوت شدیم.

به گزارش آنا، دومین رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت های حوزه فناوری و نوآوری این دانشگاه به منظور فراهم آوردن بستری برای ایجاد استارت آپ ها برگزار شد. -آپ ها و کسب و کارهای مبتنی بر دانش و فرصت های اشتغال برای دانشجویان در چهلمین سالگرد تاسیس این دانشگاه با شعار 1000 گروه پژوهشی و زیرساختی، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناور و خلاق برنامه ریزی شده است.

رویداد سراسری گام دوم (عصر امید) به مدت چهار روز از ساعت 8 الی 11 سیمای 1401 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران و بخشی از فعالیت 40 ساله دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. . در رشته های مختلف آموزش منابع انسانی، فرهنگی و اقتصادی، علوم پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و … ارائه می شود.

انتهای پیام/4057/

دکمه بازگشت به بالا