عمومیکسب و کار برتر ایرانی

انواع ویزا های دبی

دبی بزرگترین شهر کشور امارات متحده است که امروزه به یک مقصد گردشگری و سرمایه گذاری تبدیل شده است. این شهر با رونق اقتصادی و تجاری خود و روابط دوستانه با کشورهای غربی، به یکی از مقاصد گردشگری جذاب در سراسر جهان تبدیل شده است. دبی به دلیل دارا بودن فروشگاه ها و مراکز تجاری و هتل های لوکس، نمایندگی برندهای معروف و اروپایی و امکانات تفریحی و گردشگری متعدد و همچنین صدور آسان انواع ویزا دبی جزو مقاصد محبوب گردشگران می‌ باشد. اگر شما نیز قصد سفر به دبی را دارید، برای دریافت انواع ویزا دبی در کنار شماست.

ویزای بلند مدت دبی

امارات متحده عربی که جزو همسایگان جنوبی کشورمان ایران است، امروزه به دلیل رونق تجاری و اقتصادی بالا، به یکی از مقاصد اقامتی و گردشگری تبدیل شده است و بیشتر هم میهنانمان به منظور کار، تحصیل، سرمایه گذاری و گردشگری، نسبت به دریافت اقدام می کنند. ویزاهایی که برای دبی صادر می شود در دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت می باشند. ویزاهای بلند مدت کشور امارات شامل ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری در شرکت ها و بیزنس ها، ویزای صاحبان املاک، ویزای دانشجویی و تحصیلی و همچنین ویزای خود حمایتی یا بازنشستگان می شود.

ویزای کاری:

ویزای کاری یکی از انواع ویزا دبی است که به صورت بلند مدت بوده و در آن یک کارفرما، شرکت یا نهاد دولتی از شما درخواست می کند تا در یک پوزیشن شغلی استخدام شده و از این طریق ویزای بلند مدت امارات را دریافت نمایید. از جمله مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری می توان به پاسپورت معتبر که حداقل دارای ۶ ماه اعتبار است، مدارک تحصیلی مرتبط با شغل و ترجمه آن و نامه ای از نهاد مربوطه یا کارفرما که به شما پیشنهاد شغلی داده است، اشاره کرد.

ویزای سرمایه گذاری:

شما می توانید با سرمایه گذاری در شرکت ها و بیزنس های موفق، درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای بلند مدت به اداره مهاجرت امارات متحده اعلام نمایید. از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا می توان به پاسپورت معتبر و گواهی ها و مدارک مرتبط با سرمایه گذاری شما در یک شرکت یا بیزینس اشاره کرد.

ویزای صاحبان املاک:

یکی از راحت‌ترین انواع برای دریافت اقامت دائم، خرید املاک و مستغلات می باشد. شما می توانید با خرید یک ملک در دبی، علاوه بر یک سرمایه گذاری سودآور، اقامت دائم امارات را نیز دریافت کنید.

ویزای تحصیلی یا دانشجویی:

شما می توانید با ارائه مدارک خود از جمله ریز نمرات ترجمه شده، نامه پذیرش دانشگاه، پاسپورت معتبر و سایر مدارک موردنیاز به اداره مهاجرت کشور امارات نسبت به دریافت ویزای دانشجویی که یکی از آسان ترین روش دریافت انواع ویزای امارات است، اقدام نمایید. ویزای دانشجویی کشور امارات به مدت ۵ سال می تواند اعتبار داشته باشد.

ویزای بازنشستگی یا خود حمایتی:

ویزای بازنشستگی نیز یکی از انواع ویزاهای بلند مدت است که به افراد بالای ۵۵ سال که در املاک سرمایه گذاری کرده باشند و یا دارای حداقل پس انداز به مبلغ ۱ میلیون درهم باشند، تعلق می گیرد.

ویزای کوتاه مدت دبی

دریافت ویزای دبی برخلاف کشورهای دیگر، آسان و سریع است و در یک پروسه کوتاه مدت انجام می شود. دریافت انواع ویزا امارات به صورت آنلاین توسط شرکت ها و آژانس های معتبر گردشگری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد. دریافت و کوتاه مدت به دو روش انجام می شود:

  • دریافت ویزای توریستی دبی از طریق ایرلاین‌ های مسافربری؛ یکی از روش های دریافت ویزای توریستی دبی، از طریق ایرلاین های مسافربری امارات است. از جمله ایرلاین های مسافربری امارات که می توان از طریق آن ها نسبت به دریافت ویزا اقدام کرد، می‌توان به ، فلای دبی، اتحاد ایرویز و ایر عربیا اشاره کرد. هر یک از این شرکت ها و ایرلاین ها شرایط مخصوص به خود را دارند و یکی از مهمترین آن ها این است که سفر به دبی با همان ایرلاین انجام شود. این روش دریافت ویزا از طریق ایرلاین، روش چندان مناسبی برای دریافت ویزای متقاضیان ایرانی نمی باشد.
  • دریافت ویزای توریستی از طریق آژانس‌ های گردشگری معتبر؛ آژانس ها و شرکت های گردشگری معتبر نیز می توانند در زمینه دریافت ویزای توریستی به شما کمک کنند. شما با مراجعه به آژانس های گردشگری معتبر داخل کشور و ارائه مدارک شخصی خود می توانید ویزای توریستی دبی را به صورت سینگل و یا مولتی دریافت کنید.

ویزای کوتاه مدت 48 ساعته یا دو روزه

در صورتی که قصد سفر به دبی را دارید و زمان کافی برای دریافت ویزا ندارید، می توانید نسبت به دریافت ویزای ۴۸ ساعته اقدام کنید. این ویزا توسط ایرلاین های کشور امارات صادر می شود و اعتبار آن یک‌ ماه است. شما می توانید در طی بازه زمانی یک ماهه به مدت دو روز به دبی سفر کنید. لازم به ذکر است این نوع ویزا در حال حاضر بسته شده و در صورت درخواست با مواجه خواهید شد.

ویزای کوتاه مدت 96 ساعته یا 4 روزه

زمان صدور ویزای ۴ روزه در طی مدت زمان ۴ الی ۷ روز کاری انجام می شود و یک ماه اعتبار دارد. شما می توانید با مراجعه به آژانس های گردشگری معتبر داخل کشور نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنید. توجه داشته باشید که این ویزا قابلیت تمدید ندارد و پس از اتمام ۴ روز باید کشور امارات را ترک کنید. این ویزا هم مثل ویزای 48 ساعته در حال حاضر بسته شده و در صورت درخواست با ریجکت ویزا مواجه خواهید شد.

ویزا 10 روزه دبی

ویزا ده روزه دبی یکی از انواع ویزای دبی به صورت کوتاه مدت است که توسط شرکت توریک و ایرلاین های امارات متحده صادر می شود. زمان اخذ و دریافت این ویزا بین ۱ تا ۷ روز کاری می باشد و اعتبار آن دو ماه است که شما می توانید در طول بازه دو ماهه به دبی سفر کنید.

ویزا 30 روزه دبی

ویزا یک ماهه دبی جزو ویزاهای کوتاه مدت برای سفر به کشور امارات متحده است که تیم توریک می تواند برای اخذ این نوع ویزا شما را همراهی کند. شما با دریافت ویزای یک ماهه می توانید تا ۳۰ روز در این شهر اقامت داشته باشید. ویزاهای یک ماهه یا ۳۰ روزه دبی در دو نوع یک بار ورود و چند بار ورود صادر می شوند. با استفاده از ویزای چندبار ورود می توانید در طول یک ماه چندین بار به دبی سفر کنید.

ویزا 2 ماهه دبی

ویزا دو ماهه دبی یکی از انواع ویزا دبی است که به صورت کوتاه مدت برای مسافران و گردشگران از سوی سفارت، ایرلاین های کشور امارت و شرکت ها و آژانس های گردشگری معتبر، صادر می شود. شما با دریافت این نوع ویزا می توانید برای مدت ۲ ماه در دبی اقامت داشته باشید و از مکان های دیدنی و امکانات رفاهی و تفریحی این شهر مدرن بهره مند شوید.

تفاوت ویزا سینگل و مولتی امارات

همانطور که می دانید، ویزا در واقع مجوز ورود به یک کشور است که توسط سفارتخانه‌ ها، شرکت ها و آژانس های گردشگری و در برخی موارد توسط ایرلاین های کشور مقصد به متقاضیان صادر می شود. ویزاها اغلب بر اساس معیارهای خاص از جمله زمان سفر، هدف سفر و تعداد دفعات ورود و خروج به یک کشور به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. ویزای توریستی کشور امارات متحده عربی نیز به دو شکل ویزای سینگل و مولتی صادر می ‌شود. ویزای یکبار ورود یا سینگل، ویزایی است که شما می توانید با دریافت آن در طول دوره اعتبار ویزا، تنها یک بار به این کشور سفر کنید. در ویزای سینگل شما برای سفر مجدد، باید دوباره به سفارت مراجعه کرده و نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایید.
ویزاهای مولتی نیز در بازه زمانی خاصی که با عنوان دوره اعتبار شناخته می شوند، معتبر هستند. این دوره اعتبار در کشورهای مختلف متفاوت بوده و بین ۶ ماه تا ۲۴ ماه متغیر است. شما با دریافت ویزای مولتی امارات می توانید در طول بازه اعتبار آن چندین بار به کشور امارات سفر کنید. توجه داشته باشید که ویزای مولتی دارای محدودیت ها و قوانینی است که باید آن ها را رعایت کنید. از جمله این محدودیت ها می توان به فاصله بین سفر، حداکثر مدت زمان برای هر اقامت و سابقه قابل قبول برای سفر اشاره کرد.

قوانین ویزا امارات برای افراد زیر 18 سال

دریافت ویزا برای سفر به بیشتر کشورهای خارجی یک امر ضروری است که باید با ارائه مدارک مورد نیاز نسبت به دریافت آن اقدام نمایید. برای سفر به کشور امارات متحده نیز باید مدارکی را به سفارت و یا آژانس گردشگری به منظور دریافت ویزا ارائه کنید. مدارک و شرایط کلی برای دریافت ویزای توریستی امارات شامل فرم تکمیل شده مبنی بر درخواست ویزای این کشور، اصل پاسپورت با حداقل اعتبار ۶ ماه، کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس باکیفیت و پرداخت هزینه لازم جهت صدور ویزا می باشد. علاوه بر ارائه این مدارک کلی، برخی شرایط و قوانینی وجود دارد که برای افراد زیر ۱۸ سال وضع شده است. با توجه به این قوانین که از سوی سفارت امارات متحده تعیین شده است، امکان دریافت ویزا برای افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد و این افراد نمی توانند به تنهایی به امارات سفر کنند و حتما باید با شناسنامه پدر یا مادر نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

اعتبار ویزای امارات چقدر است؟

آدرس سفارت امارات در تهران

اخذ ویزا امارات در سریع ترین زمان با توریک!

همانطور که در این مقاله گفتیم، امارات متحده یکی از مقاصد محبوب گردشگری است که افراد زیادی را در اقصی نقاط جهان به خود جذب می کند. این کشور با پیشرفت های زیادی که در سال های اخیر در زمینه های مختلف رفاهی، گردشگری و اقتصادی داشته، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. توریک یکی از شرکت های گردشگری در ادامه انواع ویزای دبی را معرفی می کنیم. برای اخذ ویزای دبی نمی توانید شخصا اقدام کنید شما نیاز به یک کفیل یا ضامن دارید. تراولا با کارگزاران ویزا توریستی در دبی می تواند کفیل و یا ضامن شما برای دریافت ویزای توریستی دبی باشد. نکته مهم در مورد انواع ویزای دبی این است که به غیر از ویزای ترانزیت دبی سایر انواع ویزای دبی قابل تمدید هستند.

ویزای توریستی دبی

ویزای توریستی همان طور که از نامش پیداست برای گردشگران و مسافرانی که قصد بازدید از دبی را دارند صادر می شود. گرچه همه کشورها برای گشت و گذار در دبی نیاز به اخذ ویزای توریستی دبی ندارند اما کشور ما ایران جزو کشورهایی است که برای ورود به دبی باید ویزای توریستی و یا دیگر انواع ویزای دبی را داشته باشد. ویزای توریستی دبی دارای انواع مختلفی است که بسته به هدف سفر خود می توانید یکی از آن ها را دریافت کنید.

انواع ویزای توریستی دبی

  • ویزای توریستی 10 روزه دبی

اگر قصد اقامت کمتر از 10 روز در دبی را دارید ویزای توریستی 10 روزه دبی برای شما گزینه مناسبی است. با این ویزا شما می توانید 10 روز در دبی اقامت داشته باشید و از این شهر زیبا دیدن کنید. ویزایی که در سفر با تور به دبی برای شما صادر می شود از همین نوع است. زمان لازم برای صدور ویزای 10 روزه دبی از 1 تا 10 روز کاری متفاوت است.

  • ویزای توریستی 10 روزه فوری دبی

گاهی یک سفر پیش بینی نشده به دبی برای شما پیش می آید و شما نیاز به اخذ ویزای فوری دبی دارید. در واقع ویزای توریستی 10 روزه فوری دبی همان ویزای 10 روزه دبی است که در زمان کوتاهتری صادر می شود و هزینه بالاتری نسبت به آن دارد. تراولا در بازه زمانی 1 تا 3 روزه ویزای فوری دبی را برای شما صادر می کند.

  • ویزای توریستی 30 روزه دبی

برای اقامت بیش از 10 روز در دبی باید ویزای توریستی یک ماهه دبی بگیرید. با این ویزا می توانید برای مدت 30 روز در دبی حضور داشته باشید.

  • ویزای توریستی 30 روزه مولتی دبی

ویزای یک ماهه مولتی یا چند بار ورود دبی به شما این امکان را می دهد که در بازه زمانی یک ماهه چندین بار به دبی مسافرت کنید. به جای اینکه در هر بار سفر به دبی در طول یک ماه یک ویزای 10 یا 30 روزه بگیرید می توانید یک ویزای توریستی یک‌ ماهه چند بار ورود دبی بگیرید تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

  • ویزای توریستی 60 روزه دبی

ممکن است سفر شما به دبی کمی طولانی تر شود در این صورت نیاز به اخذ یک ویزای تقریبا بلند مدت دارید. با اخذ ویزای توریستی 2 ماهه دبی می توانید بدون نگرانی به مدت 60 روز در دبی حضور داشته باشید.

  • ویزای توریستی 60 روزه مولتی دبی

با اخذ ویزای 60 روزه چند بار ورود دبی می توانید با یک ویزا برای مدت 2 ماه هر چند بار که خواستید به دبی سفر کنید. اگر برنامه کاری شما به شکلی است که مجبورید در طی 2 ماه چندین بار به دبی رفت و آمد کنید ویزای توریستی مولتی دبی انتخابی عالی برای شماست.

برای دریافت کافی است با پشتیبانی تراولا تماس بگیرید و در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت ویزای توریستی خود را دریافت کنید. تراولا مفتخر است بهترین قیمت ویزای توریستی دبی را ارائه می دهد، اول مقایسه کنید و بعد تماس بگیرید.

نرخ انواع ویزای توریستی دبی در تراولا به شرح زیر است:

روش اخذ ویزای توریستی دبی

 

در صورتی که را از تراولا خریداری کنید قیمت ویژه 299 درهم بابت صدور ویزای توریستی 10 روزه دبی از شما دریافت می شود.

ویزای ترانزیت دبی

انواع ویزای ترانزیت دبی

2 نوع ویزای ترانزیت داریم:

  • ویزای ترانزیت 48 ساعته دبی
  • ویزای ترانزیت 96 ساعته دبی

نکته مهم در مورد ویزای ترانزیت دبی این است که این ویزا قابل تمدید نیست به این معنی که اگر ویزای ترانزیت 48 ساعته دارید، نمی توانید آن را برای 96 ساعت تمدید کنید! بنابراین مطمئن شوید که دبی را ظرف 48 ساعت پس از ورود ترک کنید در غیر این صورت مجرم شناخته می شوید و باید جریمه نقدی بپردازید و یا ممکن است محدودیت هایی برای اخذ ویزا در دفعات بعدی برای شما ایجاد کند.

ویزای کار دبی

دبی به دلیل درآمد معاف از مالیات، حقوق بالا و هزینه های پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته، مقصد بسیاری از جویندگان کار است و فرصت های شغلی فراوانی در زمینه های مختلف در اختیار آن ها قرار می دهد. دولت امارات انواع مختلف ویزای کار دبی را تعریف کرده است که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

انواع ویزای کار دبی

اگر قصد دارید در دبی به عنوان یک کارآفرین، شخص خوداشتغال و یا اصطلاحا به صورت فریلنسری کار کنید باید ویزای کاری فریلنسری دبی بگیرید. با در اختیار داشتن این ویزا می توانید برای مدت 3 سال در دبی و امارات زندگی و کار کنید. این ویزا قابل تمدید است.

نوع دیگری از ویزای فریلنسری ویزای سبز است، ویزای سبز برای مشاغل آزاد و خوداشتغالی است که یک اقامت 5 ساله را برای فریلنسرها و افراد خوداشتغال بدون نیاز به حامی یا کارفرما در امارات ارائه می دهد.

الزامات دریافت ویزای سبز دبی عبارتند از:

  • اخذ مجوز کار آزاد/خوداشتغالی از وزارت منابع انسانی امارات
  • حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا دیپلم تخصصی
  • درآمد سالانه حاصل از خوداشتغالی برای دو سال گذشته 360000 درهم (9800 دلار آمریکا) یا اثبات توانایی مالی متقاضی در طول اقامت.

ممکن است برای یک پروژه کاری موقت و یا یک کار آزمایشی مجبور باشید مدتی در دبی اقامت داشته باشید. در این شرایط و در صورتی که یک حامی مالی مانند کارفرما یا بستگان یا یک شهروند مقیم امارات داشته باشید می توانید برای اخذ ویزای کار موقت در دبی درخواست دهید.

برخی الزامات دریافت ویزای کار موقت دبی:

  1. قرارداد کار موقت، یا نامه ای از کارفرما که هدف از سفر شما در آن توضیح داده شده باشد.
  2. ارائه مدارکی که سلامت شما برای انجام کار مورد نظر را تایید کند
  3. اثبات سلامت و تناسب اندام برای کار
  4. مجوز کار موقت که توسط وزارت منابع انسانی امارات (MoHRE) صادر شده باشد.

ویزای اکتشاف شغلی دبی با هدف جذب استعدادهای جوان و متخصصان ماهر که به دنبال پیدا کردن شغل در دبی هستند تعریف شده است. برای دریافت ویزای جستجوی شغلی در دبی نیازی به اسپانسر یا میزبان ندارید و در صورت دارا بودن شرایط زیر ویزا به شما اعطا می شود:

  1. به تازگی از یکی از بهترین 500 دانشگاه جهان فارغ التحصیل شده باشید.
  2. در سطه مهارت اول یا دوم یا سوم طبقه بندی شوید.
  3. دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس یا معادل آن باشید.

ویزای کار از راه دور دبی یک ویزای 1 ساله است که با نام ویزای کار مجازی (VWP) نیز شناخته می شود. دارندگان این ویزا اجازه دارند تا از خارج از امارات به دبی نقل مکان کنند و به طور قانونی برای شرکت یا سازمان فعلی خود از راه دور کار کنند. به عبارت ساده تر در دبی زندگی کنید و برای یک شرکت خارج از دبی به صورت دورکاری کار کنید. شرایط دریافت ویزای کار از راه دور دبی عبارتند از:

  • گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماهه
  • داشتن یک بیمه نامه درمانی معتبر در امارات
  • گواهی اشتغال به کار یک ساله از کارفرمای فعلی
  • حقوق ماهیانه شما حداقل 5000 دلار باشد
  • آخرین فیش حقوقی به همراه صورت حساب بانکی سه ماه قبل

انواع مجوزهای کار در دبی

انواع مجوز کار که توسط وزارت کار دبی صادر می شود عبارتند از:

  1. مجوز کار برای استخدام کارگر از خارج از امارات
  2. مجوز کار برای انتقال یک کارگر خارجی از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر
  3. مجوز کار برای شخص مقیمی که تحت حمایت خانواده است
  4. مجوز کار برای یک ماموریت برای استخدام یک کارگر از خارج از کشور برای تکمیل یک کار موقت یا یک پروژه خاص برای یک دوره خاص
  5. مجوز کار پاره وقت
  6. مجوز کار نوجوانان بین 15 تا 18 سال
  7. مجوز آموزش و استخدام دانش آموزان 15 ساله که در حال حاضر در امارات اقامت دارند
  8. مجوز ملی امارات متحده عربی/ شورای همکاری خلیج فارس برای استخدام افراد تبعه امارات متحده عربی یا شورای همکاری خلیج فارس
  9. مجوز استخدام کارگر دارای ویزای اقامت طلایی
  10. مجوز کارآموز ملی برای آموزش افراد تبعه امارات
  11. مجوز فریلنسری برای افرادی که به افراد یا شرکت های موجود در دبی خدمات ارائه می دهند و نیازی به حمایت کارفرما و یا داشتن قرارداد کاری ندارند.

روش اخذ ویزای کار دبی

برای گرفتن ویزای کار دبی قبل از مهاجرت به امارات، اولین قدم این است که کار پیدا کنید. سپس این مسئولیت کارفرمای شما خواهد بود که از طرف شما برای مجوز کار و ویزای اقامت درخواست دهد، زیرا او اسپانسر شما خواهد بود.

پس از اخذ مجوز کار در امارات (دبی)، شما می توانید وارد کشور امارات شده و به مدت 2 ماه در آنجا بمانید. پس از آن مسئولیت تکمیل آزمایشات پزشکی، مهر مجوز اقامت کاری بر روی پاسپورت، اخذ بیمه درمانی و دریافت کارت شناسایی مقیم امارات متحده عربی و کارت کار به عهده کارفرما خواهد بود. همچنین هزینه های مربوط به اخذ ویزای کاری شما توسط کارفرما پرداخت می شود.

شما همچنین می توانید به عنوان توریست و بازدیدکننده وارد دبی شوید و سپس به دنبال شغل باشید. با این حال، هیچ تضمینی برای اینکه شما بتوانید در مدت 2 ماه شغل پیدا کنید وجود ندارد و تا زمانی که ویزای شما تأیید نشده باشد، نمی‌ توانید کار کنید.

ویزا برای همسر

اگر همسر شما در حال حاضر در دبی کار می کند، می تواند حامی شما و همچنین هر فرزندی که هر دوی شما ممکن است داشته باشید باشد. با این ویزا شما و فرزندانتان می توانید در دبی زندگی و کار کنید. زن یا مردی که برای ویزای همسر درخواست می دهد باید واجد شرایط زیر باشد:

  • یک مرد برای درخواست ویزای همسر دبی باید حداقل حقوق ماهانه 1089 دلار آمریکا دریافت کند.
  • یک زن برای درخواست ویزای همسر دبی باید حداقل حقوق ماهانه 2723 دلار آمریکا دریافت کند و همچنین از اداره کل اقامت و امور خارجی مجوز داشته باشد.
  • همچنین بهتر است بدانید که همجنس گرا بودن در دبی غیرقانونی است و ازدواج همجنس گرایان توسط مقامات به رسمیت شناخته نمی شود. به این ترتیب، ویزای همسر تنها در صورتی صادر می شود که شما یک زوج معمولی باشید.

ویزای تحصیلی دبی

امارات متحده عربی دارای استانداردهای آکادمیک بالایی می باشد برای تحصیل در دبی نیاز به ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی دبی دارید. قبل از هر چیز باید برای دانشگاه انتخابی خود درخواست دهید. شما به یک فرم درخواست تکمیل شده، گذرنامه معتبر، رونوشت آخرین مدرک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی نیاز دارید.

شهریه هر دانشگاه یا موسسه آموزشی می تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از حدود 48000 درهم (13070 دلار آمریکا) تا 120000 درهم (32670 دلار آمریکا) متغیر است.

برای دریافت ویزای دانشجویی دبی شما نیاز به یک حامی دارید این حامی می تواند یکی از بستگان یا مخاطبان و یا خود دانشگاه باشد. با این حال داشتن حامی تضمینی برای پذیرفته شدن درخواست ویزای دانشجویی شما ایجاد نمی کند.

ویزای دانشجویی دبی تنها برای یک سال صادر می‌شود و قابل تمدید است. برای اخذ ویزای دانشجویی دبی شما نیاز به سپرده 1000 درهمی (270 دلار آمریکا) دارید.

ویزای طلایی دبی

ویزای طلایی دبی یکی از انواع ویزاهای طولانی مدت دبی است که به صورت 5 یا 10 ساله صادر می شود. ویزای طلایی مخصوص استعدادهای خارجی، سرمایه‌ گذاران بخش ملک، سرمایه‌گذاران عمومی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استارت‌ آپ ها، متخصصان دارای مهارت، دانش‌آموزان و افراد دارای استعدادهای استثنایی و غیره است. ویزای طلایی دبی حداکثر 10 سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. برخی مزایای ویزای طلاییامارات متحده عربی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است. به دلیل وجود موقعیت‌های سرمایه‌گذاری، تجاری و گردشگری در این کشور، هر ساله تعداد زیادی از هم‌وطنان، مشتاق سفر به این کشور هستند.
شهروندان برخی از کشورها مانند آمریکا و کانادا و نیز دارندگان پاسپورت بعضی از کشورهای دیگر مانند کره جنوبی، دانمارک و … بدون اخذ ویزا می‌توانند به مدت مشخصی در این کشور اقامت داشته باشند، اما شهروندان ایرانی برای سفر به این کشور باید دریافت کنند.

ویزای امارات در قالب سه نوع اصلی برای افراد صادر می‌شود، در هرکدام از انواع ویزای امارات مدت ‌زمان اقامت، شرایط اخذ ویزا، اعتبار و … متفاوت است. در این گفتار نکاتی پیرامون انواع ویزای امارات و شرایط دریافت هر یک از آن‌ها بیان خواهیم کرد.

کشور امارات یکی از کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به این کشور باید از قبل ویزا بگیرند و ویزای دبی به صورت فرودگاهی برای ایرانیان صادر نمی‌گردد. برای خرید باید از قبل ویزا تهیه نمایید. این کشور دارای انواع ویزای امارات اعم از ویزای مولتی، ویزای فوری، و غیره هستند که هرکدام دارای شرایط و مدارک مخصوص به خود هستند که البته برای ایرانیان، محدودیت خاصی برای گرفتن انواع ویزای امارات وجود ندارد. برای گرفتن ویزا از کشور امارات نیازمند یک حامی در این کشور هستید، ما در این مطلب به توضیح کامل شرایط و مدارک ویزا دبی و انواع ویزای امارات خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ویزای ترانزیت امارات

یکی از انواع ویزای امارات ویزای ترانزیت است. ویزای ترانزیت امارات نوعی مجوز است که به دارنده ویزا این امکان را می‌دهد، در طول سفرش برای مدت کوتاهی در یک کشور اقامت داشته باشد. ویزای ترانزیت امارات در صورتی برای مسافر صادر می‌شود که پروازش با ایرلاین امارات انجام شود و در دو نوع ۴۸ ساعته و ۹۶ ساعته صادر می گردد.

برای اخذ این ویزا مسافر باید پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل سه ماه، بلیت معتبر با داشتن مقصد سوم پس از امارات و یک قطعه عکس را به ایرلاین امارات تحویل دهد، تا صدور ویزا توسط ایرلاین انجام شود. ویزای ترانزیت ۴۸ ساعته رایگان است، اما ویزای ترانزیت ۹۶ ساعته در حال حاضر ده درهم هزینه دارد، اعتبار این نوع ویزا امارات از لحظه ورود به این کشور محاسبه خواهد شد و قابل تمدید نیست.

ویزای توریستی امارات

ویزای توریستی یکی دیگر از انواع ویزای امارات است. ویزای توریستی امارات برای افرادی صادر می‌شود که به ‌منظور استفاده از جاذبه‌های گردشگری امارات قصد دارند به ‌صورت کوتاه ‌مدت به این کشور سفر کنند. درخواست صدور ویزای توریستی امارات از طریق آژانس‌های گردشگری و شرکت‌های خدمات سفر به کارگزاران ویزا در امارات ارسال می‌شود و ویزای توریستی در مدت ‌زمان کوتاهی به ‌صورت آنلاین برای افراد صادر می‌گردد.

ویزای توریستی امارات به‌صورت 14 روزه، ۳۰ روزه یا ۹۰ روزه صادر می‌شود. ویزا امارات 14روزه به‌ صورت سینگل و با اعتبار ۵۸ روزه صادر می‌شود؛ به این معنا که فرد دارنده‌ ویزا تا ۵۸ روز بعد از اخذ ویزا فرصت دارد تا مدت‌زمان ۱۴روز را در یک‌بار ورود به امارات در این کشور سپری کند.

ویزای سی‌روزه توریستی امارات نیز دارای اعتباری ۵۸ روزه است، اما مدت‌زمان اقامت در کشور امارات سی‌روز و به شکل سینگل و یا مولتی (چند بار ورود) صادر می شود، یعنی فرد در صورت تمایل می‌تواند در چند بار ورود مجموعه سی‌روز در کشور امارات اقامت داشته باشد.

ویزای توریستی نودروزه امارات نیز به‌صورت سینگل یا مولتی صادر می‌شود و تاریخ اعتبار و اقامت نودروزه دارد. لازم به ذکر است که با پرداخت هزینه در کشور امارات قابلیت تمدید اعتبار دارند.

ویزای طلایی امارات

از دیگر انواع ویزای امارات ویزای طلایی امارات است. ویزای طلایی امارات یک ویزای بلندمدت با اعتبار پنج ‌تا ده‌ساله است که برای برخی از افراد با شرایط خاص صادر می‌شود و اجازه اقامت طولانی‌مدت این افراد را در کشور امارات متحده عربی می‌دهد. ویزا طلایی امارات برای افرادی مانند سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، دانشمندان و نخبگان، متخصصان و افراد دارای استعدادهای خاص در زمینه‌های مختلف صادر می‌شود؛ این نوع ویزا امارات بعد از پایان اعتبار قابلیت تمدید دارد.

شرایط لازم برای اخذ ویزای طلایی یا بلندمدت امارات

همان‌طور که گفته شد اخذ ویزای طلایی امارات برای بعضی از افراد مانند سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، نخبگان علمی، افراد دارای استعداد خاص امکان‌پذیر است. اخذ این ویزای بلندمدت برای هرکدام از گروه‌های گفته‌ شده تابع شرایط و ضوابط خاصی است، ضمناً اخذ ویزای ده‌ ساله و پنج ‌ساله شرایط متفاوتی دارد. بعضی از شرایط دریافت ویزای طلایی امارات برای گروه‌های مختلف به شرح زیر هستند.

جهت اطلاع از قیمت و بهترین زمان رزرو آن با کارشناسان لیانا پرواز در ارتباط باشید.

شرایط اخذ ویزای طلایی امارات برای سرمایه‌گذاران

امارات متحده عربی با هدف بهبود سطح علمی و نیز استفاده از استعدادهای درخشان در زمینه‌های اقتصادی، اقدام به صدور ویزا قابل تمدید با اعتبار پنج‌ ساله برای نخبگان، دانشمندان، متخصصان و افراد مستعد در زمینه‌های مختلف کرده است. شرایط اخذ این نوع ویزا امارات برای افراد فوق‌الذکر شامل موارد زیر است.

  • محققانی که تقاضای اخذ اقامت بلندمدت امارات را دارند، باید از سوی وزارت علوم امارات معتبر شناخته شوند، هم‌چنین مخترعان باید اختراعات ثبت‌ شده خود را به تائید وزارت اقتصاد این کشور برسانند.
  • پزشکان متخصص برای دریافت ویزا طلایی امارات باید دارای مدرک تخصص از یکی از ۵۰۰ دانشگاه علوم پزشکی برتر جهان باشند یا یک گواهی‌نامه یا تقدیرنامه که ثابت‌ کننده میزان مهارت و حرفه‌ای بودن پزشک باشد را از یکی از رویدادهای مهم پزشکی دریافت کرده باشند.
  • عضویت در مجامع و سازمان‌های علمی معتبر، داشتن تخصص در یکی از حوزه‌های با اهمیت پزشکی در امارات، سابقه بیش از ده ‌سال کار حرفه‌ای و تجربیات بالینی، چاپ مجلات و مقاله‌ها در نشریات بزرگ جهان و شرایطی هستند که داشتن حداقل دو مورد از آن‌ها برای دریافت ویزا امارات توسط پزشکان به‌ منظور اقامت بلند مدت در این کشور کافی است.

مراحل صدور ویزای امارات برای ایرانیان در لیانا پرواز

  1. تماس با کارشناسان در بخش ویزا
  2. هماهنگی با کارشناسان جهت ارسال مدارک و یا حضور در آژانس لیانا پرواز
  3. پرداخت هزینه‌ی صدور ویزای دبی
  4. انجام مراحل سفارت و ارسال مدارک توسط لیانا پرواز
  5. دریافت ویزا (2 الی 3 روز کاری)

دانلود فرم ویزای امارات

برای گرفتن انواع ویزای امارات، از سفارت امارات شما نیاز به پر کردن فرم ویزا امارات دارید. این فرم فقط بصورت تایپ شده تحویل گرفته می‌شود و در صورت پر کردن فرم ویزا به صورت دستی اعتباری نخواهد داشت و مورد قبول واقع نخواهد شد. برای دانلود فرم انواع ویزای امارات کافیست بر روی دکمه دانلود پایین کلیک کنید.

آدرس سفارت امارات در تهران

تهران شهرک قدس-خیابان ایران زمین-تقاطع مهستان-شماره ۲

انواع ویزای دبی

  • ویزا توریستی
  • ویزای مولتی امارات

ویزای توریستی دبی برای ایرانیان (ویزای توریستی امارات)

ویزای توریستی دبی برای ایرانیان که به صورت عادی صادر می گردد 58 روز اعتبار ورود دارد و از زمان ورود مسافر، مسافرمی‌تواند به مدت 14 روز اقامت داشته باشد. مدت زمان لازم جهت اخذ ویزای دبی به صورت عادی 3 تا10 روز کاری می‌باشد. روزهای جمعه در شمارش این روزها محاسبه نمی‌گردد و این روزها در شرایط عادی صدور ویزای دبی است و در مواقعی که اداره مهاجرت شروع به بررسی با حساسیت مدارک می‌کند این روزها دیگر مبنایی جهت صدور ویزای دبی نیستند.

بیشتر بخوانید:

مدارک لازم جهت ویزای توریستی

  • اسکن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اسکن عکس پرسنلی زمینه سفید
  • اسکن روی کارت ملی
  • اسکن صفحه اول و دوم شناسنامه

ویزای فوری و خیلی فوری دبی ( ویزای ارجنت امارات )

ویزای فوری امارات که به ویزای ارجنت امارات معروف است برای افرادی صادر می‌گردد که باید خود را برای سفری بسیاری فوری به امارات آماده کنند. این ویزا فقط در یک روز کاری اخذ می‌شود و هزینه‌ای بیشتر نسبت به ویزای عادی دارد و همچنین دارای شرایط خاص خود می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با مطالعه مطلب “ویزای فوری دبی” به طور کامل اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید.

ویزای ترانزیت دبی

مراحل دریافت ویزای دبی

دریافت ویزا تجاری و سیاحتی دبی از طریق شخصی به نام کفیل یا حامی انجام می‌پذیرد، به این منظور باید شخص، شرکت یا سازمانی در دبی ضمانت شخص تقاضا کننده را بر عهده بگیرد و مسافر را در تاریخ مشخص شده از کشور خارج نماید. بر اساس قانون جدید ویزای دبی برای مسافرینی که قصد سفر به دبی بصورت انفرادی و یا گروهی و حتی با را دارند، اداره مهاجرت امارات از این پس ویزاهایی که صادر می‌شوند و مسافر به هر دلیل از آنها استفاده نمی‌کند، پس از اتمام اعتبار ویزا به صورت خودکار کنسل و باطل نمی‌گردد و مشمول جریمه از طرف اداره مهاجرت امارات شده و همچنین باعث سابقه منفی ویزای دبی برای مسافر می‌گردد.

حتما بخوانید: اجاره ماشین بنز در دبی

لذا در صورتی که مسافر به ویزای جدید نیاز داشته باشد باید ویزای قدیمی توسط شرکت صادر کننده ویزا در دبی با پرداخت هزینه مربوطه کنسل گردد و سپس درخواست ویزای جدید اقدام گردد، در غیر این صورت ویزای جدید دچار مشکل شده و مسافر ریجکت می‌شود.

قیمت ویزای دبی

توجه برای آقایان بین 18 تا 50 سال مجرد و متاهل از اول اردیبهشت ویزا صادر میگردد.

در جدول زیر لیست قیمت انواع ویزاهایی که برای کشور امارات صادر می‌گردند، مشخص شده است.

قیمت انواع ویزای امارات متحده عربی
365 AED 14 روزه عادی
415 AED 14 روزه فوری
425 AED یک ماهه 1 بار ورود
900 AED یک ماهه مولتی
1050 AED سه ماهه 1 بار ورود
2050 AED سه ماهه مولتی

سخن پایانی

در این گفتار انواع ویزای امارات و شرایط موردنیاز برای اخذ این ویزا توسط شهروندان ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم. بدیهی است که هرکدام از انواع ویزا با توجه به شرایط اخذ و مدت ‌زمان اقامت و تاریخ اعتبار برای افراد خاصی مورد استفاده هستند. اگر شما هم قصد دریافت ویزا کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت امارات را دارید، سعی کنید با کسب اطلاعات جامع برای دریافت این مجوز اقدام کنید.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که چمدان سفرشان همیشه آماده است و پاسپورت‌شان همیشه اعتبار دارد، لحظه آخری و ارزان پیشنهاد بی‌نظیری برایتان خواهد بود.

سوالات متداول در رابطه با اخذ انواع ویزای امارات

صدور ویزای امارات چقدر زمان می برد؟

برای ویزای عادی امارات، 4 روز کاری تا 7 روز کاری که البته معمولا 3 تا 4 روز کاری صادر می‌شه و بیشتر ویزاها نهایتا 4 روزه صادر می‌شود.

چندبار امکان سفر به امارات با ویزای توریستی می باشد؟

با ویزای توریستی عادی ویزا، فقط یکبار می‌توانید به این کشور سفر کنید ولی با ویزای مولتی هر چند بار که بخواهید میتوانید به این کشور سفر کنید.

آیا امکان تمدید ویزا وجود دارد؟

بله. برای تمدید ویزا امارات و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مدت اعتبار ورود ویزا با مدت اعتبار اقامت چه تفاوتی دارند؟

مدت اعتبار ورود یعنی شما پس از صدور ویزا، تا چه زمانی می‌توانید به امارات سفر کنید که این مدت برای ویزای توریستی عادی تقریبا 2 ماه است ولی مدت اعتبار اقامت ویزا امارات، یعنی پس از ورودتان به یکی از مرزهای امارات متحده عربی، تا چند روز می‌توانید در این کشور بمانید که اعتبار اقامت ویزای توریستی دبی، 14 روز می‌باشد.

اگر ویزا ریجکت شود هزینه بر می‌گردد؟

لیانا پرواز تمام تلاش خود را برای صدور ویزا به کار می‌گیرد ولی ممکن است به دلایلی که بیشتر مربوط به شخص متقاضی ویزا است، ویزای امارات ریجکت شود که در اینصورت به دلیل بازنگشتن مبلغ ویزا از سمت سفارت، هزینه پرداخت شده، عودت داده نخواهد شد و لیانا پرواز در صورت ریجکت شدن ویزای دبی، هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

چه مدارکی برای صدور ویزا موردنیاز است ؟

همانطور که در مطلب اشاره شد، فقط نیاز است تا عکس صفحه اول پاسپورتتان را برای ما ارسال نمایید.

آیا برای صدور ویزا باید به صورت حضوری در آژانس لیانا پرواز پارس حضور داشته باشیم؟

خیر. نیاز به حضور فیزیکی شما در آژانس هواپیمایی لیانا پرواز نیست و فقط می‌توانید با فرستادن عکس پاسپورت و پرداخت هزینه، ویزای خود را دریافت نمایید البته اگر امکان حضور در آژانس را دارید، ما از دیدنتان خوشحال خواهیم شد.

آیا خارج از ایران هم میتوانیم اقدام به اخذ ویزای امارات کنیم؟

بله میتونید حتی از خارج از کشور برای ویزای دبی اقدام کرد و چون به صورت الکترونیکی هست، نیاز به حضور شما در ایران نیست.

دبی عبارتند از:

  • توانایی زندگی و کار در دبی و دیگر نقاط امارات
  • برخورداری از آموزش و مراقبت های بهداشتی با کیفیت بال
  • اخذ ویزای اقامت برای دیگر اعضای خانواده

مطمئن در زمینه دریافت ویزا و است که با مجرب ترین کارکنان و بهره گیری از دانش تخصصی بهترین خدمات را به گردشگران ارائه می دهد. تیم توریک با ارائه تمامی خدمات مرتبط با صدور ویزا، تور داخلی به تمام مقاصد مثل و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به دریافت ویزای امارات و سایر کشورها اقدام می‌کند.

2

دکمه بازگشت به بالا