اجتماعی

آغاز به کار نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین علی اصغر سلبافیامعاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعدازظهر پنجشنبه در این مراسم گفت: شعار روز جهانی گردشگری امسال به معنای ایده های نو است، یعنی مدیران و مسئولان نیز باید بتوانند با فعالان واقعی این عرصه را حل کنند. عرصه

وی ادامه داد: سال گذشته تلاش کردیم در دو محور همکاری و تسهیل بین بخشی ساماندهی کنیم تا حضور بخش خصوصی در گردشگری پررنگ شود. اصفهان نیاز به ایجاد اقامتگاه و هتل دارد و می تواند از فرصت این همکاری ها استفاده کند.

سلبافیا وی افزود: در سال گذشته اولویت توزیع سفرها در زمان و مکان بود و پیش نویس قانونی نیز برای ساماندهی تعطیلات تهیه شد. با تصویب این لایحه امیدواریم شهرهایی مانند اصفهان در همه روزهای سال از نعمت گردشگران بهره مند شوند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: معتقدیم بسیاری از مشکلات شرق استان اصفهان با حضور گردشگران قابل حل است. بیش از هزار رویداد در کشور رخ می دهد که ظرفیت جذب گردشگر را دارد و امکان ثبت ملی این رویدادها وجود دارد و فرصت خوبی برای توسعه گردشگری به ادارات کل ارائه می شود. بنابراین برای اتفاقات اصفهان تلاش شده است شاین تابعیت داشته باشید، ثبت نام کنید و شرایط را دریافت کنید.

شرایط گردشگری و صنایع دستی اصفهان مساعد نیست

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی در این مراسم گفت: هنرمندان خواستار توجه رئیس جمهور هستند و ما از گروهی که در حوزه حاکمیتی برنامه ریزی نمی کنند تقاضای کار داریم که چرا با همه اینها خوب برخورد می شود. چیزهایی که در زمینه هنر و گردشگری در اصفهان وجود دارد

وی ادامه داد: فعالیت های سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطلوب نبود و تنها اقدامات اولیه ای بود که باید به آن رسیدگی می شد. مجمع همچنین به این سه حوزه در محدوده صلاحیت خود کمک خواهد کرد. هر چند به دارایی ها و هنرهای اصفهان رسیدگی نمی شود اما در حد توان به نصف دنیا کمک خواهیم کرد.

مقتدایی تاکید کرد: کار میدانی در اصفهان باید زودتر به پایان برسد.

فکر برای پیشرفت و موفقیت لازم است

علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار داشت: ایران اسلامی اگر می خواهد ایران بماند و ایران باشد نیازمند فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی است که سفیران معرفی ایران باشند.

وی ادامه داد: 5 مهری روز جهانی گردشگری با عنوان تفکر و پرورش تفکر نوین در مورد گردشگری است. تفکر برای توسعه، برنامه ریزی و موفقیت لازم است. گردشگری عنصری برای دستیابی به توسعه پایدار است.

ایزدی تاکید کرد: گردشگری برای معرفی نام بزرگ ایران اسلامی به جهانیان موثر است. امروز ما به دنبال رشد ایده ها برای دستیابی به توسعه پایدار در گردشگری هستیم.

وی در پایان پیشنهاد کرد استان اصفهان به عنوان گل سرسبد گردشگری و صنایع دستی ایران پایلوت نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ایران شود.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

دکمه بازگشت به بالا