اقتصادی

روغن موتور ایرانی تائیدیه بنز را گرفت

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: “ماه گذشته ، ما موفق شدیم تائیدیه بنز آلمان را برای یک محصول استاندارد جهانی به نام مارک Maglob دریافت کنیم. در عین حال ، در حال مذاکره با سه تولیدکننده بزرگ خودرو برای افزایش گروه تأییدیه هستیم”.

به گزارش باراناخبر ، محمدحسین رزاقی امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: تأییدیه سازندگان خودرو این است که علاوه بر فرمولاسیون ، مراحل تولید و بسته بندی را نیز تأیید می کنند. همچنین ، عملکرد روغن موتور باید با توجه به ویژگی های موتور تأیید شود: بنابراین ، روغن موتور Maglob فراتر از استانداردهای جهانی EPI است و یک رویداد بزرگ در صنعت روغن موتور در کشور را رقم زده است.

وی گفت: “این محصول برای خودروهای درجه یک است که ما وارد کرده ایم ، اما اکنون تمرکز اصلی ما کمک به رفع نیاز به واردات خودروهای گران قیمت است که به حفظ عرضه کشور نیز کمک می کند.”

رزاقی در پاسخ به سوالی در مورد فروش کشتی های این شرکت گفت: از هشت نفتکش این شرکت ، تنها دو نفتکش باقی مانده است که نگهداری آنها به دلیل مصرف این کشتی ها مقرون به صرفه نبوده و تحت شرایط بین المللی است. قانون ، فقط یک مسیر. “مخصوص هند قابل استفاده بود. بنابراین بهترین راه فروش این کشتی ها بود که آخرین آنها اخیراً فروخته شد.

وی در مورد معوقات وزارت نفت گفت: این مطالبات در اصل 102 میلیون دلار بوده که با اسناد شرکت به 110 میلیون دلار افزایش یافته است. با توجه به اهمیت تحقیقات دقیق تر ، موفق نشدیم و پرونده هنوز باز است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد دریافت این درخواست ها باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان افزایش حجم فروش این شرکت را 10 درصد و افزایش پنج ماهه را 5 درصد عنوان کرد و گفت: این بیشترین افزایش در بین شرکت های روغنکاری است.

وی گفت: “ما اکنون با مشکل غذایی روبرو هستیم.”

رزاقی گفت: بر اساس آمار بورس کالا ، حجم لابی ها در پالایشگاه های تهران و اصفهان 130 هزار تن (حدود 30 درصد) کاهش یافته است که رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به دلایل کاهش تولید غذا تصریح کرد: پالایشگاه اصفهان سه تنظیم عمده داشت که منجر به کاهش مصرف مواد غذایی شد ، در حالی که ما 30 هزار تن خوراک از این پالایشگاه دریافت کردیم ، اما با وجود این موانع با مدیریتی که اعمال می شود ما لوبکت را وارد کردیم از بندرعباس ، اما با وجود کاهش مصرف غذا ، ما توانستیم جهش تولید و فروش داشته باشیم.

وی گفت: هرگونه اختلال در تولید ما بازار را نیز به چالش می کشد و به موضوع قیمت خوراک دام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت خوراک به بالاترین سطح خود یعنی 10 هزار و 500 دلار رسیده است ، اما از سوی دیگر ، قیمت نفت پایه یک روند ثابت بوده و رو به کاهش بوده است ، اما بر اساس توافق بین صادرکنندگان ، ما اجازه ندادیم قیمت مناطق صادر کننده نفت ایران کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان تصریح کرد: متوسط ​​قیمت غذا نسبت به سال گذشته 50 تا 60 درصد افزایش یافته است.
رزاقی ابراز امیدواری کرد که پالایشگاه های آبادان و تبریز لابی های سنگینی را وارد تولید کنند ، زیرا کمبود این محصول بر صنعت روانکاری از جمله حمل و نقل تأثیر می گذارد.

وی اظهار داشت: لوبکات سالانه به دو میلیون تن در کشور نیاز دارد که می تواند توسط پنج پالایشگاه در کشور تولید شود.
وی یادآور شد: روغن سپاهان این توانایی را دارد که روزانه 15 هزار و 500 تن لوبکت دریافت کند اما به دلیل کمبود ، در حال حاضر 13 هزار و صد تن دریافت می کنیم.

وی از تغییر روغن ها به عنوان حلقه مفقوده این زنجیره یاد کرد و افزود: موضوع بعدی کمبود روغن است که با توجه به راه حل ، تمام پایانه های بار و مسافر و فروش روغن و تعویض صندلی های این محصول ”

وی گفت: از نظر صادرات ، ما 2 درصد از نظر حجم رشد کرده ایم. ما هم وارد کشور می شویم.

رزاقی هزینه سرمایه گذاری در اجرای پروژه های مذکور را حدود شش هزار میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: شش پروژه توسط شرکت فناوری اطلاعات در حال اجرا است که آخرین پروژه ما پایانه صادراتی 35000 تن تانک است که امیدواریم تا ماه فوریه عملیاتی می شود. “آنها همچنین به بندرعباس اعزام می شوند.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت صد هزار تنی از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد اما البته برای تکمیل ظرفیت 15 هزار و 500 بشکه غذا با موانعی روبرو هستیم ، اگر این مشکل نبود دو هزار تن هر روز به محصولات شرکت اضافه شود. ”

به گفته وی ، برنامه ما صادرات عمده از پایانه صادراتی چابهار است تا سهم خود را در بازارهای کشورهای منطقه افزایش دهیم.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا