علمی و پزشکیکسب و کار برتر ایرانی

لاغری سریع شکم و پهلو با دارو گیاهی

افراد دارای اضافه وزن معمولاً بارها در طول زندگی خود تصمیم به کاهش وزن می گیرند. اما نکته اینجاست که معمولا اکثر این افراد به دنبال ساده ترین راه برای کاهش وزن هستند. یکی از روش هایی که اخیرا زیاد تبلیغ می شود استفاده از قرص های لاغری است. اگرچه ممکن است استفاده از قرص های لاغری به کاهش وزن سریع کمک کند، اما با توجه به هشدارهای مکرر سازمان جهانی غذا و دارو در مورد وجود دارو در برخی از قرص های لاغری، توصیه ما این است که تا حد امکان از مصرف آنها خودداری کنید. . در عوض توصیه می شود برای کاهش وزن، دمنوش های گیاهی و داروهای گیاهی را همراه با ورزش و رژیم غذایی مناسب در برنامه غذایی خود قرار دهید. بنابراین، اگر به فکر کاهش وزن هستید، در ادامه مقاله داروهای گیاهی کاهش وزن، تعدادی از این گیاهان و قوی ترین قرص لاغری را به شما معرفی کنیم.

علل چاقی و اضافه وزن

افراد به دلایل مختلف چاق و اضافه وزن هستند. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

تغذیه نامناسب

فعالیت های ورزشی انجام ندهید

مشکلات ژنتیکی

اختلالات هورمونی

افسردگی و استرس

کمبود خواب

اثرات مصرف داروهای گیاهی برای کاهش وزن

یکی از اولین سوالاتی که ممکن است هنگام استفاده از چای و داروهای گیاهی مطرح شود این است که چگونه این داروها می توانند باعث کاهش وزن شوند و آیا مصرف آنها برای بدن مضر است یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم اولین کاری که چای لاغری با بدن می کند کمک به دفع سریعتر غذا و افزایش مقدار ادرار است. این داروها همچنین سروتونین را افزایش می دهند که سیگنال های سیری را به مغز می فرستد. در نهایت، گیاه دارویی با فعال نگه داشتن سیستم عصبی مغز و افزایش فعالیت بدنی باعث کاهش وزن می شود. داروهای گیاهی حاوی کافئین بهترین هستند

مصرف داروهای گیاهی برای کاهش وزن

در این بخش فراز طب رایج ترین داروهای گیاهی مورد استفاده برای کاهش وزن و کاهش وزن را ارائه می دهیم.

– چای سبز

یکی از محبوب ترین و سالم ترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن، چای سبز است. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان و کافئین، متابولیسم بدن را تحریک کرده و چربی سوزی را تحریک می کند. به همین دلیل استفاده از آن منجر به کاهش وزن به خصوص در ناحیه معده می شود. چای سبز خواص دیگری نیز دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان، یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان. به طور کلی چای سبز با کاهش اشتها باعث کاهش وزن می شود. چای سبز همچنین به دلیل داشتن ترکیبات ضد التهابی و سم زدایی از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همه این عوامل باعث شده است که چای سبز به نوشیدنی موثر و مفیدی بخصوص برای کاهش وزن تبدیل شود.

– زنجبیل

زنجبیل طعم تند دارد و برای سلامت بدن بسیار مفید است. زنجبیل ماده ای است که برای سرکوب اشتها و بهبود سیستم ایمنی شناخته شده است. با این حال، باید توجه داشته باشید که استفاده از آن به تنهایی برای کاهش وزن موثر نیست و می تواند با یک رژیم غذایی سالم و ورزش مفید باشد.

زنجبیل طبیعتی گرم کننده دارد و مصرف آن باعث افزایش دمای بدن می شود و یکی از خواص ویژه آن کاهش وزن در معده است. زنجبیل همچنین مشکلات مرتبط با چاقی مانند بیماری قلبی را کنترل می کند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن زنجبیل باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

از دیگر فواید زنجبیل می توان به خواص ضد التهابی، کمک به هضم غذا، تنظیم قند خون و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. برای کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب، نوشیدن زنجبیل ۲ تا ۳ بار در روز توصیه می شود. همچنین برای تنوع بیشتر می توانید از ترکیب چای و زنجبیل، سرکه سیب و زنجبیل، زنجبیل و لیمو استفاده کنید.

– دارچین

دارچین یکی از محبوب ترین ادویه هایی است که در بسیاری از غذاها استفاده می شود. علاوه بر طعم لذیذ، نشان داده شده است که دارچین باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود. دارچین سموم را از بدن دفع می کند و با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی خود، هضم غذا را بهبود می بخشد و در نهایت به کاهش وزن کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در دارچین باعث کاهش فشار خون و کلسترول و بهبود زخم ها می شود. توجه داشته باشید که استفاده از دارچین به تنهایی در کاهش وزن موثر نیست و باید همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش استفاده شود. دارچین سرشار از فیبر است و به همین دلیل، مصرف یک قاشق چای‌خوری می‌تواند فیبر روزانه شما را تامین کند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد. اگر علاقه ای به استفاده از دارچین به تنهایی ندارید، می توانید از چای دارچین، عسل و دارچین، دارچین و میوه، چای دارچین و قهوه استفاده کنید.

– زیره

زیره به دلیل مواد معدنی فراوانی که دارد یکی از مفیدترین ادویه ها محسوب می شود. زیره دارای طبیعت گرم و خشک است و مصرف آن سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. با افزایش متابولیسم بدن، سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و شکم و باسن را لاغر می کند. زیره همچنین به دلیل وجود تیموکینون در کاهش قند خون موثر است، به همین دلیل برای افراد دیابتی و کسانی که رژیم دارند مناسب است.

از دیگر خواص این ماده می توان به خواص ضد اضطراب و ضد التهابی اشاره کرد. یعنی اگر دستگاه گوارش انسان به خوبی کار کند، فرد دچار مشکلات معده و بیماری های معده نمی شود.

– دانههای چیا

دانه چیا یکی از رایج ترین دانه های مصرفی است که بسیار شبیه به دانه کتان و دانه های شربت است. این دانه ها کالری بسیار کم و فیبر بالایی دارند و می توانند 12 برابر بیشتر آب جذب کنند، اگرچه دانه های چیا بسیار کوچک هستند، اما حاوی مواد مغذی زیادی مانند پروتئین، منگنز، کلسیم، فسفر، ویتامین B3 و منیزیم هستند. احساس سیری بعد از خوردن دانه چیا به دلیل داشتن فیبر و ژلاتین بالا باعث می شود دیرتر احساس سیری کنید و برای مدت طولانی تری سیر بمانید. این در حالی است که کالری دانه های چیا در مقایسه با میزان سیری که ایجاد می کنند بسیار ناچیز است.

دانه چیا فواید بسیار دیگری از جمله افزایش متابولیسم بدن، کنترل فشار خون و کمک به هضم غذا دارد. این دانه باعث افزایش کلسترول خوب بدن و کاهش کلسترول بد آن می شود. وقتی این دانه جایگزین منابع چربی شود، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کند. یکی از مهمترین فواید مصرف دانه چیا، بهبود هضم است. محتوای فیبر بالای این دانه ها یبوست و نفخ معده را کاهش می دهد و باعث حذف راحت تر و کاهش وزن می شود. از آنجایی که دانه های چیا طعمی ندارند، بهتر است آن ها را با سایر غذاهای کم کالری مانند جو، سالاد، آب، سس مخصوص سالاد، ماست مخلوط کنید. افرادی که مشکلات معده یا بلع دارند نباید دانه چیا را به شکل خشک مصرف کنند.

– کرور

هل یک دانه بسیار معطر است که به شما کمک می کند تا به سرعت شکم و پهلوها را از بین ببرید. این ادویه ها با کاهش کلسترول و کنترل قند خون برای کاهش وزن بسیار مفید هستند.

مصرف این دانه بسیار معطر باعث کاهش التهاب و جلوگیری از مشکلات گوارشی می شود. از آنجایی که افسردگی یکی از عوامل چاقی است، مصرف هل می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

– چای

مصرف تخم مرغ شربتی برای کاهش وزن را نادیده نگیرید. این میوه مغذی کم کالری و ارزش غذایی بالایی دارد و وقتی در آب حل شود به شکل ژله در می آید. شربت تخم مرغ یکی از داروهای گیاهی کاهش وزن است که علاوه بر تشنگی کبد به کاهش وزن کمک زیادی می کند. زیرا وزن زیادی از معده شما می گیرد و به شما کمک می کند برای مدت طولانی احساس سیری کنید.

تخم شربتی حاوی موادی مانند فیبر، فسفر، منگنز، سدیم و پروتئین است که به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک می کند. ورزشکاران یا افرادی که در هوای گرم زیاد عرق می کنند می توانند با خوردن تخم مرغ شربتی آب از دست رفته را جبران کنند.

دکمه بازگشت به بالا