علمی و پزشکیکسب و کار برتر ایرانی

طریقه زدن ماسک اسکراب صورت

نکاتی که باید قبل از مصرف اسکراب انجام دهید

اسکراب تنها مخصوص پاکسازی و زیبایی صورت نیست بلکه بدن و پاها هر یک لایه برداری مخصوص به خود را نیاز دارند. هر کدام از قسمت های مختلف بدن نیاز به مراقبت با محصولات خاصی دارند که این محصولات با توجه به نوع پوست (چرب، خشک یا مختلط بودن پوست) انتخاب می شوند. به همین دلیل استفاده از لایه بردار مناسب در نواحی مختلف بدن حائز اهمیت است، مثلا:

  • پاها پوست مقاوم تری دارند، به همین دلیل می توان از فرمول های تهاجمی تر برای مالش عمیق آنها در مدت زمانی حدود 10 دقیقه استفاده کرد. استفاده از لایه بردارهای مخصوصی که در بازار وجود دارند همراه با سنگ پا می تواند در مورد پاشنه پا و به طور کلی برای نقاط پینه دار بسیار ایده آل عمل کند.
  • پوست بدن نیاز دارد تا درخشندگی خود را بازیابد و دوباره صاف و هیدراته شود. هم اسکراب‌هایی که فرمولاسیون سبک تری دارند و هم اسکراب‌های قوی که می‌توانند نواحی ساینده تری مانند آرنج یا زانو را صاف و روشن کنند، عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.
  • در نهایت، اسکراب صورت مطمئناً باید سبک تر از سایر قسمت‌های بدن انتخاب شود. لایه بردار صورت بیش از قسمت های دیگر روی پیشانی، چانه و بینی، جاهایی که میزان آلودگی‌ها بیشتر است، استفاده می شود. لایه بردارهای مخصوص صورت خطوط لب و چشم را نیز تا حد زیادی از بین می برند. البته بیشتر توصیه می شود که از لایه بردار، حتی ظریف ترین لایه بردارها در قسمت زیر و نواحی دور چشم استفاده نکنید، زیرا در این قسمت پوست نازک تر است. برای لایه برداری نواحی دور چشم می توانید از کرم یا ژل لایه بردار مخصوص استفاده و پس از حدود 30 ثانیه ماساژ آن را با آب گرم بشویید.

چند بار در روز باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

اغلب منابع مطرح در زمینه زیبایی، استفاده روزانه از اسکراب را توصیه نمی کنند. در بهترین دستورالعمل های آرایشی استفاده از لایه بردار به صورت یک بار در هفته، ایده آل تلقی می شود. لایه برداری بیش از حد می تواند مکانیسم های دفاعی پوست را باطل و آن را ضعیف تر کند. در این شرایط پوست به مرور زمان ظریف تر و آسیب پذیرتر می شود.

اسکراب صورت باید چند دقیقه بماند؟

زمان توصیه شده قرار گرفتن در معرض کامل با ماساژ از یک دقیقه تا حداکثر پنج دقیقه متغیر است. این مدت زمان را با توجه به احساس پوست خود تنظیم کنید. با این حال، مراقب باشید که قدرت گرانول ها همراه با ماساژ می تواند به راحتی پوست را تحریک کند. اگر به نظر شما پنج دقیقه کافی نیست، بعد از اسکراب سعی کنید از ماسک صورت با قدرت لایه برداری استفاده کنید و آن را نیم ساعت یا حتی در طول شب بر روی پوست خود بگذارید.

اسکراب مناسب نوع پوست خود را بشناسید

کدام اسکراب صورت را انتخاب کنیم؟ پیدا کردن لایه بردار مناسب اغلب دشوار است، زیرا محصولات زیادی در میان لوازم آرایشی و بهداشتی در این زمینه وجود دارند. برای انتخاب اسکراب صورت «ایده‌آل»، کاملاً باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. اگر پوست معمولی دارید، خوش شانس هستید. همچنین مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده اسکراب صورت را به خوبی بررسی کرده اید تا از آلرژی یا سایر عواقب ناخوشایند آن جلوگیری کنید.

بهترین اسکراب برای پوست خشک برای پوست های خشک، اسکراب لایه بردار با بافت کرمی، دانه ریز و حاوی روغن های مرطوب کننده توصیه می شود. اسکراب  مناسب پوست خشک را بر روی پوست خشک خود یک یا 2 بار در هفته بمالید و همیشه از یک مرطوب کننده پس از لایه برداری استفاده کنید. بهترین اسکراب پوست چرب اگر پوست چربی دارید، از اسکراب زیاد استفاده نکنید، زیرا این کار می تواند پوست شما را خشک کرده و باعث تولید چربی بیشتر شود. پس از یک محصول لایه برداری مانند محصول کلین بیوتی استفاده کنید که پوست شما را تمیز می کند، اما آن را بیش از حد خشک نمی کند. بهترین لایه بردار صورت برای پوست های چرب، محصولی است که حاوی اسید سالیسیلیک باشد، زیرا به تنظیم تولید چربی در پوست کمک می کند.

اسکراب مخصوص پوست ترکیبی یا مختلط پوست مختلط نسبت به سایر انواع پوست ها شرایط پیچیده تری دارد، زیرا نواحی مختلف صورت در این نوع پوست نیازهای متفاوتی دارند، بنابراین شما به یک محصول لایه برداری نیاز دارید که بتواند هم قسمت های چرب و هم قسمت های خشک صورت شما را درمان کند. بهترین اسکراب برای پوست مختلط، محصولی است که نقاط پیشانی، بینی و چانه، به نام ناحیه T صورت با پوست چرب و گونه ها با پوست خشک) محصولی با عصاره میوه، جلبک دریایی و ویتامین E است. در این نوع پوست گونه ها مشخصا بعد از لایه برداری به هیدراتاسیون بیشتری نیاز دارند.

طرز استفاده از اسکراب بدن چگونه است؟

در مورد طرز استفاده از اسکراب بدن، توصیه ما به کسانی که نمی‌دانند قبل یا بعد از حمام بدن را اسکراب کنند این است که همیشه محصول را روی پوست مرطوب بمالید و سپس با آب گرم پوست خود را بشویید. هنگامی که لایه برداری می کنید، می توانید دوش بگیرید یا حمام کنید، اما مطمئن شوید که قبل از استفاده از استفاده از اسکراب بدن، بدن خود را با صابون یا شامپوی بدن شسته اید، و مطمئن شوید که پوست شما مرطوب، نرم و انعطاف پذیر است تا بهترین نتیجه را کسب کنید. پوست خود را با آب گرم بشویید

  • مقدار مناسبی از اسکراب را روی پوست خود بمالید
  • اسکراب را به مقدار مناسب روی پوست بدن نگه دارید
  • پوست خود را با آب ولرم کاملاً بشویید
  • پوست خود را با حوله خشک کنید​
  • از لوسیون یا مرطوب کننده بدن استفاده کنید

پوست خود را با آب گرم بشویید با آب ولرم پوست خود را بشویید و اجازه دهید پوستتان حداقل 10 دقیقه خیس بخورد. آب گرم پوست شما را مرطوب و نرم می کند. آب گرم همچنین منافذ پوست را باز می کند تا اطمینان حاصل شود که اسکراب بدن شما می تواند تا حد امکان در از بین بردن سلول های ناخواسته پوست موثر باشد. مقدار مناسبی از اسکراب را روی پوست خود بمالید از حرکات دایره ای استفاده کنید تا اسکراب به خوبی جذب پوست شود و مقدار زیادی اسکراب بدن را در کل بدن خود بمالید. توصیه می کنیم از بالاتنه شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. با حرکات دایره ای روی سینه، بازوها، کمر و پاها بمالید، همین طور اندام های پشتی خود را فراموش نکنید! لایه برداری پوست پای خود را برای آخرین مرحله بگذارید و مراقب سطوح لغزنده حمام باشید. اسکراب را به مقدار مناسب روی پوست بدن نگه دارید از آنجایی که اسکراب یک لایه بردار قوی است.

پوست خود را با آب ولرم کاملاً بشویید آبکشی بدن با آب گرم به حذف تمام سلول های مرده پوستی که اسکراب بدن از طریق لایه برداری از پوست شما جذب کرده است، کمک می  کند. اسکراب را با حرکات ماساژ بشویید تا ذرات اضافی از بین برود. پوست خود را با حوله خشک کنید همانند طرز استفاده از اسکراب صورت، باید پس از پایان آبکشی، بدن خود را با حوله خشک کنید. نوازش ملایم پوست باعث می شود پوست شما برای مدت طولانی تری نرم تر و تمیزتر شود. از لوسیون یا مرطوب کننده بدن استفاده کنید در حالی که پوست کمی مرطوب است، پوست خود را مرطوب کنید. اسکراب های بدن به طور موقت مانع بسته شدن منافذ پوست شما می شوند و پوست شما را را خشک میکنند.

اسکراب بدن را هر چند وقت یکبار استفاده کنیم؟

شما نباید هر روز از اسکراب بدن استفاده کنید. لایه برداری روزانه پوست می تواند برای پوست خشن باشد و به سلول های پوست آسیب برساند و از ترمیم طبیعی آن جلوگیری کند. از طرفی مصرف روزانه اسکراب بدن رطوبت پوست را از بین میبرد و سد پوستی را به خطر می اندازد. به همین خاطر سعی کنید حداکثر 1 تا 2 بار در هفته از اسکراب بدن استفاده کنید. یک بار در هفته ایده خوبی است زیرا به راحتی می توان آن را در یک روال هفتگی مراقبت از خود قرار داد.  مدت زمان استفده از اسکراب صورت و بدن چقدر است؟ به طور کلی توصیه می شود از اسکراب صورت ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید، در حالی که اسکراب بدن را می توان ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کرد. با این حال، مهم است که نوع پوست و حساسیت خود را در نظر بگیرید.

دلیل استفاده از اسکراب صورت

تولید سلول های جدید و باقی ماندن سلول های مرده بر روی پوست، فرآیندی است که به صورت طبیعی در تمامی انواع پوست ها اتفاق می افتد. با این حال زمانی که لایه ای از سلول های مرده بر روی پوست وجود داشته باشد، پوست کدر به نظر می رسد و موجب ایجاد جوش، افتادگی و پیری پوست می شود. بنابراین برای داشتن پوستی سالم و جوان پیشنهاد می شود که حتما یک الی دو مرتبه در هفته پوست صورت خود را با استفاده از لایه بردارها اسکراب کنید تا با حذف سلول های مرده، امکان تکثیر سلول های جدید به وجود آید. بنابراین می توان گفت که اسکراب صورت به منظور پاکسازی پوست از سلول های مرده، حذف چربی های اضافی پوست و رفع آلودگی های محیطی و باقیمانده مواد از روی پوست انجام می شود.

انواع اسکراب صورت

اغلب محصولات لایه بردار صورت حاوی دانه های گرانول یا همان دانه هایی زبر هستند که درون بافتی کرمی یا ژلی قرار دارند. در حقیقت این دانه ها یا گرانول ها هستند که موجب پاکسازی عمقی پوست می شوند. در مقابل برخی از لایه بردارها نیز فاقد دانه یا گرانول و بافت زبر هستند. این اسکراب ها کار لایه برداری بافت های مرده پوست را با ملایمت انجام می دهند و مناسب افرادی هستند که پوست حساسی دارند. نکته مهمی که وجود دارد این است که فرمولاسیون محصولات لایه بردار معمولا حاوی انواع ویتامین ها، ترکیبات آبرسان و مواد مغذی پوست است تا در حین لایه برداری، با تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا