اجتماعیکسب و کار برتر ایرانی

برای رسیدن به رتبه 1 گوگل چقدر زمان لازم است؟

5 گام برای دیده شدن در صفحه اول گوگل

رسیدن به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، به معنای قرار گرفتن در معرض دید هزاران کاربر است. هر سایتی که بتواند خود را به بالاترین نتایج در اولین صفحه SERP گوگل برساند، بازدید و درآمد بالایی خواهد داشت و دقیقاً به همین دلیل، رقابت در صدر نتایج گوگل بسیار شدید است و سبقت گرفتن از رقبا و بالا بردن رتبه سایت در صفحه اول گوگل، کار دشواری است که نیازمند مطالعه و تلاش و صبوری طولانی مدت است. در این مقاله، روش های تضمینی و غیر تضمینی برای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل را مرحله به مرحله توضیح می دهیم. با تیم مشاوره سئو در اصفهان همراه باشید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی با طولانی بیشتر در خارج از کلمات بزرگ، پر طرفدار وجود دارد برای مثال: کلید واژه ی اصلی و مرکزی= “راهنمای سئو” کلید واژه ی طولانی= “راهنمای سئو برای مشاغل کوچک 2021” و مشابه آنها که هرکدام ممکن است هزاران ورودی و ترافیک برای شما ارسال نکند، اما کلمات کلیدی با دم بلند (long term) در مجموع وقتی تعداد بیشتری از آنها را اضافه می کنید، نتیجه مطلوب را میدهند. جستجوهای دم بلند بیشترین جستجو های گوگل را تشکیل میدهند. این کلمات با دسته بندی آسانتر، وقت و هزینه کمتری را نیز در برمیگرند برای مثال آمازون حدود 57% محصولات خود را با کلمات کلیدی بلندتر به فروش میرساند.

ایجاد هماهنگی بین صفحه سایت با هدف جستجو

این مهم است که درک کنیم گوگل صفحات وب را قرار می دهد، نه کل وب سایت را – به عنوان مثال، ما در صفحه اول برای “كجا می توان به بك لینکها” و “كجا برای خرید كردن” با دو صفحه مختلف در رتبه اول قرار گرفت. رتبه بندی کلمات کلیدی مشابه اکنون ممکن است صفحه ای که می خواهید در Google رتبه بندی کنید، صفحه اصلی شما باشد، اما این طور نیست. می تواند هر صفحه باشد. فقط مطمئن شوید که آن را با هدف جستجو مطابقت داده اید (به عنوان مثال، نوع محتوا است که گوگل می خواهد برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بندی کند). چگونه این موضوع را بررسی می کند؟

آنرا با آنچه قبلاً در صفحه اول قرار داده شده مقایسه کنید. در صورتی که صفحه شما با سه درجه هدف جستجو هم ترازی کند، رتبه بندی زمان آسان تری خواهید داشت: نوع محتوا فرمت محتوا زاویه محتوا نوع محتوا این رایج ترین “نوع” محتوا در نتایج جستجو است. این معمولاً یکی از این موارد خواهد بود: پست وبلاگ؛ صفحه محصول (صفحه ای درباره یک محصول واحد)؛ صفحه طبقه بندی (صفحه ای که چندین محصول را نشان می دهد)؛ صفحه فرود (صفحه ای که محصول یا خدمات را در معرض دید قرار می دهد) قالب محتوا این “فرمت” غالب در بین صفحات برتر رتبه بندی شده است. این امر عمدتاً مربوط به زمانی است که می خواهید محتوای اطلاعاتی را رتبه بندی کنید. موارد مشترک شامل موارد زیر است:

  • آموزش گام به گام
  • لیست پست ها
  • نظر
  • بررسی
  • مقایسه

پوشش دهی کامل موضوع سئو توسط محتوا

داشتن محتوایی که مطابق با هدف جستجو باشد کافی نیست. همچنین باید در صفحه اول ، جایی که Google قصد دارد نتایج مناسب و مفید را به نمایش بگذارد ، سزاوار آنجا باشید. چگونه مطمئن شوید محتوای شما متناسب با قوانین و الگوریتم های گوگل است؟ تخمین زدن بک لینک های مورد نیاز بک لینکها یک عامل مهم رتبه بندی هست. گوگل نه تنها این موضوع را به ما گفته است، بلکه تقریباً در هر مطالعه صنعت رابطه مثبت بین ترافیک جستجوی ارگانیک و بک لینک مشاهده شده است. بنابراین هرچه بک لینک های با کیفیت تری داشته باشید، احتمال رتبه بندی در صفحه اول گوگل بیشتر می شود.

سؤال این است، چگونه می دانید به چند بک لینک نیاز دارید؟ حقیقت این است: هیچ راهی برای فهمیدن تعداد قطعی وجود ندارد زیرا همه بک لینک ها برابر نیستند. اما ما می توانیم تخمین تقریبی کسب کنیم. یکی از پروسه‌های مهم و حیاتی در جهت قرار گرفتن وب سایت در نخستین صفحه جستجو، بک لینک‌ها می‌باشند که به هیچ عنوان نبایستی از قدرت آن‌ها غافل شد. اگر تا حدودی به بهینه‌سازی وب سایت و عوامل موثر در سئو سایت آشنا باشید از اهمیت بک لینک‌ها آگاه خواهید بود، این که بک لینک‌ها جزو فاکتورهای مهم در رنکینگ گوگل هستند و تا چه اندازه می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

اگر شما یا دوستانتان جزو افرادی هستید که آرزوی قرار گرفتن در خط اول و در صفحه اول گوگل را دارید پیشنهاد می‌کنیم در استراتژی‌های سئو وب سایت خود حتما از بک لینک‌های ارزشمند استفاده نمایید تا شاهد محقق شدن هدفتان باشید. لازم است بدانید که خود گوگل نیز همواره به مدیران وب سایت ها، استفاده از بک لینک‌ها را توصیه کرده است.

وقتی که شما از بک لینک‌های با کیفیت و در تعداد زیاد در وب سایتتان استفاده می‌کنید در واقع به بالا رفتن ترافیک و بازدیدکنندگان سایت خود کمک می‌کنید، که این می‌تواند منجر به ارتقاء جایگاه وب سایت شما و در نهایت سبقت گرفتن از رقبایتان شود. در مورد تشخیص تعداد بک لینک‌هایی که در وب سایت شما باید قرار گیرد باید بگوییم که گوگل ابزارهایی را برای شما در نظر گرفته است که به کمک آن‌ها می‌توانید تعداد حدودی بک لینک‌ها مورد نیازتان را تخمین بزنید. 5)صبور بودن: برای رتبه بندی در صفحه اول در Google زمان لازم است. چقدر وقت؟ گفتن آن دشوار است.

با این حال، هنگامی که ما دو میلیون کلمه کلیدی را مطالعه کردیم ، متوجه شدیم که حدود 95٪ از 10 رتبه برتر بالای یک سال بودند. قبل از هراس ، این بدان معنا نیست که همیشه یک سال یا بیشتر طول می کشد تا رتبه بندی شود. اگر محتوای صحیحی ایجاد کرده و در سئو سرمایه گذاری کنید، اغلب می توانید صفحه اول را خیلی سریع تر کنید.

مقالات بیشتر در این زمینه را می توانید در سایت talentlyft.com مطالعه کنید.

تولید محتوا با عناوین ترغیب کننده

یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوای شما، عناوینی است که برای آن‌ها انتخاب میکنید. هر کاربر بعد از ورود به صفحه‌ای از وب سایت شما، اولین چیزی که مشاهده می‌کند عنوانی است که برای مطالب سایت خود انتخاب کرده اید. کاربر نیز با خواندن آن عنوان یا ترغیب به ماندن در آن صفحه و مطالعه مطلب شما میشود و یا احتمال می‌دهد متن موردنظر برایش کارایی و جذابیت ندارد و به سرعت صفحه را ترک می‌کند.

 پس با این حساب می‌شود گفت که احتمال پذیرفته نشدن محتوا از طرف کاربر، هر چند هم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد باز هم وجود دارد و این در صورتی است که عنوان جالب و جذابی را برای آن انتخاب نکرده باشید. گفتنی است در مراکزی که تکنیک‌های لازمه جهت بهینه‌سازی وب سایت را به شما می‌آموزند، بارها و بارها بر اهمیت استفاده از عناوین جذاب برای محتوا تاکید می‌شود.

روش قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ روش رسیدن به صفحه اول گوگل را به صورت کامل برایتان باز بررسی می کنیم تا خود شما با دانش سئو روز آشنا شوید و بیاموزید سئو کاران بزرگ چطور یک سایت را به صفحه اول نتایج گوگل می آورند و به بیزینیس های گوناگون برای فروش بیشتر کمک می کند. برای آمدن به صفحه اول جستجو در گوگل باید صبر داشته و تلاش کرد.

سایت ها چطور رتبه می گیرند؟

زمانیکه شما در دنیای وب در جستجو عبارتی هستید گوگل تمام صفحاتی را که با آن عبارت همخوانی دارند برای شما انتخاب کرده و آن ها را نمایش می دهند. برای این کار یک فرمول واحد و مشخصی وجود ندارد که بگوییم بر طبق این فرمول سایت در بالاترین رتبه نمایش داده می شود. اما عوامل مهمی در این پروسه نقش دارند که عبارتند از: سئو سایت، سن دامنه، رقابتی بودن کلمات کلیدی، محتوای با کیفیت و…

Seo

سئو در حقیقت تضمین کننده اجرای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد که روبات های گوگل و بسیاری از برنامه های فهرست بندی شده در گوگل می توانند شاهد وب سایت شما باشند. که خود پشتیبانی سئو سایت شامل مواردی همچون عناوین ، کلید واژ، سرفصل ها، محتوا و تصاویر می باشد.

سن دامنه یا domain age

در مطالب قبلی که در سئو ایران برای شما دوستان و همراهان گرامی به اشتراک گذاشته ایم درباره دامنه صحبت کرده ایم اما حال می خواهیم بدانیم که رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر طول می کشد؟ و سن دامنه چه تاثیری می تواند بر این موضوع داشته باشد. زمانی که سن دامنه کمتر از 6 ماه باشد نشان دهنده این موضوع است که وب سایت تازه تاسیس می باشد و کاملا مشخص است که به نسبت سایت های قدیمی دارای اعتماد و اعتبار کمتری باشد. البته این بدان معنا نمی باشد که سایت های جدید نمی توانند بالاترین رتبه را بدست آورند اما کسب رتبه برای چنین وب سایت هایی زمان بیشتری را لازم دارد.

رقابتی بودن کلمات کلیدی

آن دسته از کلمات و عبارت هایی که کاربران بسیاری آن ها را سرچ می کنند معمولا در دسته کلید واژه های رقابتی قرار دارند که سایت های بسیاری در حوزه کسب و کار شما نیز از آن کلمات استفاده می کنند.

تحقیق کلمات کلیدی

اگر وب سایت شما تازه تاسیس می باشد بهترین کاری که می توانید انجام دهید تا وب سایت شما رتبه مناسبی را در گوگل بدست آورد این است که سعی کنید با کلمات کلیدی که سطح رقابتی کمتری دارند کار خود را آغاز کنید تا در قدم اول بتوانید اعتماد کاربران خود را جلب کرده و بعد از آن به دنبال سرچ کردن کلمات کلیدی محبوب تر باشید.

محتوای با کیفیت

روبات های گوگل به نوعی طراحی شده اند که می توانند به راحتی تشخیص دهند که محتواهای تولید شده در سایت شما با چه فاصله زمانی منتشر شده اند. گوگل این قابلیت را نیز دارا می باشد که  محتوای با کیفیت را از محتواهای بی کیفیت تشخیص دهد. شما با اضافه کردن محتوای با کیفیت و جامع در وب سایت خود روبات های جستجو رو وادار خواهید کرد تا به صفحات سایت شما نیز نگاهی بیاندازند و با این کار می توانید با گذر زمان رتبه بهتری را بدست آورید.

عوامل موثر برای حضور در صفحه اول گوگل

گفتیم که یکی از فاکتورهای تاثیر گذار برای تولید محتوای با کیفیت می باشد اما برای حضور در صفحه اول گوگل عوامل موثر دیگری نیز وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد.

  • میزان بک لینک
  • ریسپانسیو بودن سایت
  • سرعت سایت
  • توجه به امنیت سایت

حرف آخر

ما در مقاله امروز به این موضوع پرداختیم که رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر طول می کشد؟ و اینکه برای رسیدن به رتبه های بالا در صفحات گوگل چه کارهایی باید انجام دهیم.

در انتهای این موضوع را بار دیگر یادآور می شویم که رسیدن به صفحه اول گوگل بسته به هر نوع کسب و کاری متفاوت می باشد و به میزان اعتبار، فعالیت و سابقه آن سایت، کلمات کلیدی و وضعیت رقبا نیز بستگی دارد. ممکن است یک  سایت بتواند در مدت زمان 3 ماه به آن نتیجه ای که می خواهد دست پیدا کند و سایت دیگری 6 ماه زمان لازم داشته باشد تا به هدف خود و کسب رتبه بالا در گوگل دست یابد

منبع: searchenginejournal.com

دکمه بازگشت به بالا