اجتماعی

بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

وی افزود: همه افرادی که در کشور واکسن کرونا دریافت می کنند تحت نظر هستند و متاسفانه بیش از 85 درصد از بیماران فوت شده واکسن کرونا دریافت نکرده اند و موج ششم نگرانی ناشی از افرادی است که واکسینه شده اند. او گفت. نبوده اند.

به گزارش باراناخبر، دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون و مصونیت از واکسیناسیون به طور کامل و 100 درصد از مرگ و میر عروق ویروس کرونا و شایعه مرگ به دلیل اینکه گفته می شود واکسن تزریقی علیه کرونا به هیچ وجه دقیق نیست زیرا مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز تحقیقاتی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهم ترین عوامل در مبارزه با بیماری عروق ویروس کرونا قلب است.

وی افزود: یک یا دو سال است که این واکسن ساخته نشده است و 100 سال از تزریق واکسن در ایران برای مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه ، کزاز و فلج اطفال و کنترل و ریشه کنی بیماری ها می گذرد ، اما واکسیناسیون یک ایران است. سابقه بسیار طولانی در پزشکی دارد. من به عنوان نماینده 20،000 اعضای هیئت علمی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزان ما ضروری است. هر فردی که می میرد ، اما برای اطمینان از سلامت مردم واکسیناسیون پوشش باید انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کردیم و متاسفانه مشکلات بزرگی در این خوابگاه وجود دارد که دانشجویان از عدم رسیدگی کافی در گذشته گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم رسیدگی به امور خوابگاه است. سلامت مردم مشکلات و دانش آموزان.» آنها برای ما در اولویت هستند و مورد احترام هستند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که می توانیم و با مشارکت مردم در مدت زمان کوتاه و حدود دو ماه و نیم موفق شدیم در دور اول بیش از 70 درصد جمعیت هدف را واکسینه کنیم. ، و بدیهی است که به دنبال رفع مشکلات رفاهی دانشجویی و خوابگاهی هستیم. و از مردم و موسسات خیریه و سایر نهادهای مردمی و انقلابی نیز تقاضا داریم در این کار خیر سهیم باشند و امیدواریم در کوتاه مدت مشکلات دانشجویی از جمله بازسازی و تعمیر ساختمان خوابگاه را برطرف کنیم. دانشگاه علوم پزشکی، اما برای حل ریشه ای مشکلاتی مانند تخریب و ساخت خوابگاه های جدید به زمان بیشتری نیاز است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت 2500 نفر در خوابگاه را دارد که با توجه به وضعیت نامناسب خوابگاه ها توانسته است 1700 نفر را در خود جای دهد. خوابگاه های متاهلین این دانشگاه نیز مشکل دارد اما تاکنون 60 زوج متاهل در این خوابگاه مستقر شده اند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران این است که ساختمان های اجاره ای برای اسکان دانشجویان باشد. بهبود شرایط خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجددا از این خوابگاه بازدید خواهم کرد تا ببینم آیا مشکل آنها حل شده است یا خیر.

عین اللهی تاکید کرد: بودجه و منابع را می توان صرف کارهای فاخر و تزیینی کرد اما اولویت اول ما بهسازی خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا منابع لازم در اختیار تهران است. دانشگاه علوم پزشکی ما تصمیم می گیریم.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خیلی زود واکسن عروق ویروس کرونا را دریافت کرده اند و اکثر آنها دو نوبت واکسن دریافت کرده اند و اگر دانشجویی بیمار شد برای ایزوله کردن او اقدام کنید.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: خوشبختانه با سرعت بالای واکسیناسیون در کشور، وضعیت بیماری رو به بهبود است. امروز تمامی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران ماسک زدند. یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، عدم اطلاع برخی از افراد در زمینه کرونا و واکسن است، اما بیشتر افراد واکسینه می شوند زیرا می دانند مقاومت بدنشان در برابر کرونا در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا