علمی و پزشکی

بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

به گزارش شفاف، دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون و مصونیت از واکسیناسیون به طور کامل و 100 درصد از مرگ و میر عروق بیماری کرونا و شایعه مرگ به دلیل اینکه گفته می شود واکسن تزریقی علیه کرونا به هیچ وجه دقیق نیست زیرا مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز تحقیقاتی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهم ترین عوامل در مبارزه با بیماری عروق بیماری کرونا قلب است.

وی افزود: یک یا دو سال است که این واکسن ساخته نشده و صد سال است که واکسن آن در ایران برای مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال و کنترل و ریشه کنی بیماری ها تزریق شده است، اما واکسیناسیون یک ایران است. سابقه بسیار طولانی در پزشکی دارد، به عنوان نماینده 20000 هیئت علمی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای حفظ جان مردم و عزیزانمان ضروری است. برای اطمینان از سلامت مردم باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کردیم و متاسفانه مشکلات بزرگی در این خوابگاه وجود دارد که دانشجویان از عدم رسیدگی کافی در گذشته گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم رسیدگی به امور خوابگاه است. سلامت مردم مشکلات و دانش آموزان.» آنها برای ما در اولویت هستند و مورد احترام هستند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که می توانیم و با مشارکت مردم در مدت زمان کوتاه و حدود دو ماه و نیم موفق شدیم در دور اول بیش از 70 درصد جمعیت هدف را واکسینه کنیم. و قطعاً به دنبال حل مشکلات رفاهی و خوابگاه‌های دانشجویی هستیم.» و از مردم و موسسات خیریه و سایر نهادهای مردمی و انقلابی نیز تقاضا داریم در این کار خیر سهیم باشند. امیدواریم مشکلات کوتاه مدت دانشجویان مانند بازسازی و تعمیر خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی در مدت زمان کوتاهی حل شود اما برای حل ریشه ای مشکلاتی مانند تخریب و ساخت و ساز به زمان بیشتری نیاز است. امکانات جدید خوابگاه.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت 2500 نفر در خوابگاه را دارد که با توجه به وضعیت نامناسب خوابگاه ها توانسته است 1700 نفر را در خود جای دهد. خوابگاه های ازدواج این دانشگاه نیز مشکلاتی دارد اما تاکنون 60 زوج متاهل در این خوابگاه اسکان داده شده اند اما طرح دانشگاه علوم پزشکی تهران ساختمان های استیجاری برای اسکان دانشجویان است. بهبود شرایط خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجددا از این خوابگاه بازدید خواهم کرد تا ببینم آیا مشکل آنها حل شده است یا خیر.

عین اللهی تاکید کرد: بودجه و منابع را می توان صرف کارهای فاخر و تزیینی کرد اما اولویت اول ما بهسازی خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا منابع لازم در اختیار تهران است. دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خیلی زود واکسینه عروق بیماری کرونا را دریافت کرده اند و اکثر آنها دو نوبت واکسن دریافت کرده اند و اگر دانشجویی بیمار شد، برای ایزوله کردن او اقدام کنید.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: خوشبختانه با بالا بودن میزان واکسیناسیون در کشور، وضعیت بیماری رو به بهبود است. امروز تمامی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران ماسک زدند. یکی از مشکلات ما در کشور عدم اطلاع رسانی برخی افراد در زمینه کرونا و واکسن است، اما اکثر افراد واکسینه می شوند زیرا می دانند مقاومت بدنشان در برابر کرونا در حال افزایش است.

دکمه بازگشت به بالا