اقتصادی

سرنوشت سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

طبق آخرین آمار ، از بیش از 49 میلیون ذی نفع سهام عدالت ، حدود سه میلیون نفر فوت کرده اند و وراث این افراد باید برای تعیین سهم خود از عدالت وارد عمل شوند.

به گزارش باراناخبر ، آمارها نشان می دهد که بیش از 2.5 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت طی 10 سال گذشته فوت کرده اند و وراث این افراد باید برای پردازش انتقال سهام و سهام متوفی گام بردارند. در ابتدا ، وراث قانونی می توانند برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت سهام عدالت متوفی به وب سایت samanese.ir مراجعه و با درج اطلاعات هویتی متوفی ، از مشارکت وی اطلاعات کسب کرده و وضعیت سهام را مشاهده کنند. مربوط به عدالت است.

سپس ، پس از انحصار وراثت ، وراث باید در سیستم SJAM ثبت نام کنند ، و یکی از وراث با مراجعه به وب سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی ، بخشی از میز خدمات الکترونیکی را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار وراث را بارگذاری می کند. سرانجام شرکت سپرده گذار اقدامات لازم را برای انتقال سهام عدالت به وراث انجام می دهد.

از طرف دیگر ، زیرساخت الکترونیکی توزیع سهام عدالت متوفی به وراث در شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تصویب نهایی قوه قضائیه است و در صورت تأیید قوه قضائیه ، کل فرآیند انتقال اجباری مکانیزه می شود. به عبارت دیگر ، در صورت تأیید دادگستری ، این سهام به طور خودکار به وراث قانونی متوفی منتقل می شوند.

انتقال اجباری مجموعه اقدامات و فرایندهای اجرایی است که باعث می شود اوراق بهادار متوفی از کد سهام وی استخراج و توسط وراث قانونی وی اخذ شود. برای فرآیند انتقال اجباری ، تهیه گواهی فوت متوفی ، گواهی انحصار وراثت ، گواهی پرداخت مالیات ، شناسنامه و کارت ملی متوفی و ​​همه وراث ضروری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا