اجتماعی

انجام حرکتی برنامه محور برای تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر داده‌های علمی

باراناخبر / آذربایجان شرقی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در این دوره موفق شدیم یک حرکت برنامه محور برای تحقق عدالت جنسیتی بر اساس تحقیقات و داده های علمی داشته باشیم و در استان ها نیز یک برنامه علمی و مستند تدوین و توسط شورای برنامه ریزی تصویب شد. ” .

معصومه ابتکار که در جلسه شورای برنامه ریزی استان حضور داشت گفت: “اقدامات عملیاتی و اجرایی موثری در سراسر کشور برای اجرای برنامه های اسنادی و بهبود وضعیت زنان و خانواده ها انجام شده است که جای تقدیر دارد. و شکرگذاری “

وی آذربایجان شرقی را دومین استان اجرای سند ارتقا status وضعیت خانواده دانست و گفت: سیستم نظارتی این سند آماده است و منتظر ورود اطلاعات به این سامانه هستیم.

ابتکار افزود: ما در جهت ارتقا شاخص های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی عدالت و همچنین تقویت جایگاه زنان و تحکیم خانواده گام های موثری برداشته ایم و بسیاری از پروژه ها را در استان هایی که پیشرفت کرده اند با جدیت دنبال می کنیم. خوب در آذربایجان شرقی “.

وی گفت: برای اجرای و اجرای طرح بهبود وضعیت خانواده و توانمندسازی زنان ، سال گذشته مدل مشاغل خانگی را معرفی کردیم و همزمان استاندارد مشاغل خانگی را در شورای عالی استاندارد تصویب کردیم و امسال ما از راهنمای استاندارد سازی مشاغل خانگی رونمایی کرده ایم “.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی مشاغل خانگی یک فرصت فوق العاده است ، افزود: 80 درصد مشاغل خانگی توسط زنان اداره می شود و آنها را قادر می سازد امور خانوادگی و اقتصادی را مدیریت کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در رابطه با کار در خانه ، امکاناتی مانند قرض الحسنه را پیش بینی کردیم که 2083 زن در آذربایجان شرقی از آن استفاده کردند ، در مورد امکانات روستایی 50 نفر را معرفی کردیم. جوان. “

به گزارش سازمان ارتباطات به نقل از ابتکار ، “به دلیل دشواری یافتن وثیقه برای بانوان ، به ویژه در روستاها ، با هماهنگی هایی که با بانک مرکزی کردیم ، سعی کردیم بانک های سهام عدالت را به عنوان وثیقه تسهیلات مشاغل خانگی در نظر بگیریم.” با برنامه ریزی عمومی و برنامه ریزی آذربایجان شرقی. تایید کنید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا