عمومی

طرح نهایی جاماندگان سهام عدالت

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

محمد رضاپور ابراهیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به بررسی طرح بازماندگان اقدامات عدالت در کمیسیون اقتصادی برای ورود به مجلس یازدهم با عناوین مهم اقتصاد کشور ، افزود: جلسه افتتاح مجلس به هیئت مدیره خانه مردم اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: واگذاری سهام عدالت در سالهای 84-85 در دستور کار دولت وقت بود ، اما گزارش امروز ما در مجلس نشان می دهد که ؛ اگرچه قرار بود 6 دهکده از جامعه کم درآمد در سهام عدالت لحاظ شود ، اما این نیست. این اتفاق افتاد
پورابراهیمی گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و حدود 2.1 میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی سهام عدالت دریافت نکرده اند.
این نماینده مجلس افزود: همچنین حدود 1.8 میلیون نفر در سال 84-85 دعوت به عمل عدالت دریافت كرده اند اما هیچ اقدامی به نام آنها كه از بازماندگان اقدامات عدالت در این طرح هستند اختصاص داده نشده است. اولین قدم ما تعیین تکلیف مهم بود.
رئیس کمیته اقتصادی مجلس در مورد منابع انتقال سهام عدالت به بازماندگان نیز گفت: طبق محاسبات ما در کمیته اقتصادی با حضور نمایندگان دولت ، حدود 150 هزار میلیارد دلار سهام دولت (درصد مالکیت) بخشی از سهام دولت) ممکن است به شرکتهای بورسی منتقل شود “.
وی خاطرنشان كرد: دولت واگذاری بخشی از سهامی را كه قرار بود به یك میلیون نفر واگذار شود ، كنار گذاشته و حتی برخی از شركتهای انتفاعی را از انتقال سهام عدالت خارج كرده است كه این امر غیرقانونی است.
پور ابراهیمی گفت: علی رغم برخی اختلاف نظرها ، دولت با کلیات این طرح موافق است اما نتیجه نهایی در جلسات بعدی پارلمان مشخص می شود.

دکمه بازگشت به بالا