اقتصادی

نشانه‌هایی از افت قیمت مسکن در روزهای اخیر

همزمان با کاهش نرخ ارز ، نرخ عرضه آپارتمان های ارائه شده با قیمت های غیر متعارف طی روزهای اخیر حدود 10-15٪ کاهش یافته و اماکن فروش املاک افزایش عرضه را داشته اند.

به گزارش باراناخبر ، اولین واکنش بازار مسکن به کاهش نرخ ارز ، وقایع سیاسی اخیر ، چشم انداز افزایش درآمدهای ارزی و کاهش انتظارات تورمی ، کاهش قیمت پیشنهادات ملک در روزهای اخیر بوده است. .

بررسی های میدانی نشان می دهد برخی از مالکان خانه هایی که در ماه های اخیر به دلیل نداشتن تصویری روشن از اقتصاد کلان از فروش آپارتمان خودداری کرده اند ، در روزهای اخیر وارد بازار شده اند. در این بین ، شاهد کاهش محتاطانه قیمت پرونده هایی هستیم که بیش از حد معمول فروخته شده اند.

تحلیل مشارکت کنندگان در بازار املاک و مستغلات این است که در صورت کاهش قیمت دلار ، نرخ مسکن نیز کاهش می یابد. با این حال ، کارشناسان معتقدند که سقوط قیمت مسکن به زودی اتفاق نخواهد افتاد و بازار واکنش فوری نسبت به هیجان کوتاه مدت نخواهد داشت.

با این وجود محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفته است که کاهش نرخ ارز و طلا به طور طبیعی بر کالاها و خدمات از جمله مسکن تأثیر می گذارد. وی همچنین به افزایش قیمت ها در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: اگرچه با افزایش نرخ ارز و طلا قیمت ها افزایش می یابد اما وقتی با افت نرخ ارز در بازار روبرو می شویم بازگشت قیمت ها به راحتی امکان پذیر نیست.

از سوی دیگر ، مصطفی قلی خسروی ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات ضمن هشدار به جمع کنندگان منازل ، گفت: با کاهش قیمت ها شاهد کاهش چشمگیر قیمت مسکن در بازارهای موازی هستیم.

مهدی سلطان محمدی ، اقتصاددان مسکن می گوید: “انتخاب بایدن برای ریاست جمهوری آمریکا می تواند منجر به کاهش نرخ ارز ، واردات خودرو و کالاها در کوتاه مدت شود ، اما سقوط قیمت مسکن در برنامه بلند مدت در زمینه ثبات بازار مسکن. “

به گفته سلطان محمدی ، مسکن در کوتاه مدت کمترین تأثیر را در تحولات سیاسی اخیر دارد. از آنجا که افزایش قیمت ها در بخش مسکن از سایر بازارها بیشتر است و انتظار نمی رود قیمت ها برای چندین هفته کاهش یابد. بعید است نرخ ها کاهش یابد ، اما روند رو به کندی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا