اقتصادی

افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی، خطری در بازار مسکن

باراناخبر / خراسان رضوی تقاضای زیاد خریداران خانه سازان را تأمین می کند ، اما افزایش هزینه های مصالح ساختمانی بر قیمت ارزان قیمت خانه تأثیر می گذارد.

بر اساس شاخص بازار مسکن (NAHB / Wells Fargo) ، روند سازندگان در بازار مسکن ویلا در ماه مه بدون تغییر باقی ماند. ارقام بالای 50 یک احساس مثبت تلقی می شود. لازم به ذکر است که این شاخص برای اندازه گیری تمایل به خرید خانه های ویلایی در ایالات متحده ایجاد شده است.

با تعطیلی و تعطیلی بازار مسکن ، این شاخص به 37 مه گذشته سقوط کرد. سپس در ژوئن و جولای شاخص به طرز چشمگیری تغییر کرد. وقتی مشتری ها می خواستند ویلاهای حومه شهر را بخرند و به دنبال فضای بیشتری برای کار و تحصیل در خانه بودند.

توسعه دهندگان می گویند: “با توجه به خرید مداوم خریداران ، ما انتظار داریم خانه های موجود برای فروش بسیار کم شود.” علی رغم نرخ وام مسکن مداوم پایین که باعث شده استطاعت برخی افراد افزایش یابد ، افزایش سریع قیمت ها قدرت خرید مسکن را کاهش داده است.

چاک فاولر ، رئیس انجمن ملی سازندگان خانه در فلوریدا ، گفت: “صاحبان خانه های اولین بار و صاحبان خانه های اول به دلیل افزایش هزینه های مرتبط با کمبود مواد ، به طور فزاینده ای در معرض خطر از دست دادن قدرت خرید خود هستند.”

طبق NAHB ، کل هزینه های مصالح ساختمانی سالانه 12 درصد افزایش می یابد و این هزینه ها همچنان در حال افزایش است. این نه تنها برای تولیدکنندگان بلکه برای کل بازار یک مشکل اساسی دارد.

رابرت دیتز ، اقتصاددان ارشد NAHB گفت: “برخی از تولیدکنندگان سرعت خود را برای مدیریت زنجیره تأمین کاهش می دهند ، این به معنای رشد چالش های مقرون به صرفه برای بازاری است که نیاز به موجودی بیشتری دارد.”

وی افزود: “با افزایش هزینه های مواد ، زمین و نیروی کار ، خریداران مسکن انتظار دارند قیمت ها در سال 2021 افزایش یابد.”

از سه م componentsلفه این شاخص ، شرایط فروش فعلی 88 بدون تغییر مانده است. انتظارات فروش در 6 ماه آینده با افزایش یک واحد به 81 و بازدید خریداران با کاهش یک واحد به 73 واحد رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا