اقتصادی

قیمت مسکن در تهران منهای منطقه یک زیر ۲۰ میلیون است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر آمار منطقه را یکی از میانگین قیمت مسکن در تهران حذف کنیم ، متوسط ​​قیمت در پایتخت کمتر از 20 میلیون یورو در متر است.

محمود محمودزاده در گفت وگو با باراناخبر اظهار داشت: پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت آمار مسکن را به صورت تحلیلی بر اساس واقعیت های استان ها و مناطق مختلف کشور منتشر کند ، گزارش اوت 2016 را ارائه کردیم. آمارهای ماه سپتامبر نیز تهیه شده و اوایل هفته آینده منتشر می شود. سپس ما به طور منظم آمار استانها را ماهانه منتشر می کنیم.

وی افزود: در 25 استان متوسط ​​قیمت مسکن کمتر از 10 میلیون یورو در هر متر مربع است. هفت استان زیر 5 میلیون دلار و 19 استان زیر 10 میلیون دلار هستند.

معاون وزیر مسکن و ساختمان تأکید کرد: فقط در سه استان قیمت مسکن از 10 تا 15 میلیون و فقط در تهران به بیش از 20 میلیون دلار رسیده است. حتی اگر آمار منطقه یک در تهران را در نظر نگیریم ، متوسط ​​قیمت مسکن در پایتخت کمتر از 20 میلیون یورو خواهد بود.

محمودزاده گفت: وقتی شرایط بازار مسکن را براساس واقعیت های مناطق تحلیل می کنیم ، آمار با تصور فاصله دارد. در این راستا ، ما معتقدیم که تنها اتکا به گزارش در مورد تحولات بازار مسکن در تهران تأثیرات منفی در سایر مناطق خواهد داشت.

به گزارش باراناخبر ، از ژوئیه 2016 به بعد ، با دستور محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، گزارش تحولات بازار مسکن در تهران که ماهانه توسط معاون وزیر مسکن و ساختمان منتشر نمی شد.

استدلال وزیر این است که انتشار گزارش تهران سایر مناطق کشور را تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال ، آمارهای بانک مرکزی در ماه های آگوست و سپتامبر ارائه شد که بر اساس آن ، در سپتامبر 2016 قیمت متوسط ​​خانه در تهران به ازای هر متر مربع به 24 میلیون و 200 هزار یورو رسید. این میزان نسبت به ماه قبل 5٪ و نسبت به ماه مشابه سال قبل 92٪ افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا